Arbejdsfordelingen hjemme hos Jer ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2011

Lise

Jeg har svaret at vi deles helt. Og det gør vi også, sårn da... Det er KUN ham der ordner have, skruer hus, gør alt der har noget med bil at gøre. Det er næsten altid ham der støver af (jeg ser det ikke), og vasker gulv. Det er til gengæld næsten altid mig der vasker tøj. Og støvsuger. Hvis den ene afleverer, så henter den anden. Den ene laver oftest mad, og den anden tager opvasken. Men måske er der andre hensyn, så én gør begge dele. Men så har den anden travlt med et barn f.eks.; bad, mad, putning, læge, whatever. Vi skiftes til at handle mere eller mindre - det er den der har bedst tid der gør det.

Vi har rimelig meget en uskreven regel om at vi hjælpes hver dag, så ingen slapper af, før vi begge er færdige. Her er der naturligvis undtagelser, men det fungerer ret godt (den ene sidder aldrig og feder den, mens den anden knokler). Alt i alt er jeg sgu meget tilfreds med ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2011

mortilflere

Ingen ting . men han arbejder ca 14-18 timer i døgnet

Anmeld

10. maj 2011

sarahb

Altså jeg ha en skøn mand..
Han er opdraget med at mænd ikk laver noget som helst, men det gør han heldigvis i vores forhold. Det er ham der altid vasker gulv, det gider jeg ikk og har aldrig gjort det. Støvsugning er vi lige om. Han vasker altid vinduer, det rører jeg heller ikk.. Og så tager han bade værelset, det Gider jeg heller ikk. Vaske tøj er han også sej til at gøre, han gør det nok 2/3 dele af gangene.
Han er GO til at lege med ungerne pg beskæftige isaac dem ældste. Hver dag er der leg og sjov og hygge udendørs.
Men til gengæld laver jeg altid mad. Det ka han ikk og han hader at vaske op. Så køkkenet er mit og det er helt fint for mig.
Vi deles om oprydningen, altså vi tager det når det er der og intet for lov til at ligge og rodde..
Han styrer alt med bilen og jeg fikser altanen
Jeg synes vores fordeling er så skøn og vi har ingen problemer i dagligdagen med alle gøremål..

Anmeld

10. maj 2011

9510

Nu er min mand kun hjemme i weekenderne, men når han så er hjemme overtager han alt,

Han støvsuger, vasker gulv, passer ungerne ja alt mere eller mindre, på nær vasketøjet, det får han ikke lov at røre

Anmeld

10. maj 2011

Carina1977

Eva. skriver:

Jeg er jo alene så jeg gør alt selv... og det er der godt nok en stor tilfredsstillelse i...tænk at skulle gå og blive sur og tvær over det ene og det andet omkring det praktiske arbejde... livet som enlig er sgu ret godt..

Hehe er ret så enig med dig  

Anmeld

10. maj 2011

Nalle

Eva. skriver:

Jeg er jo alene så jeg gør alt selv... og det er der godt nok en stor tilfredsstillelse i...tænk at skulle gå og blive sur og tvær over det ene og det andet omkring det praktiske arbejde... livet som enlig er sgu ret godt..

Jeg er dog ikke alene, men alt det huslige laver jeg, og jeg får det lige som jeg vil have det

Han aflevere og henter ungerne, og det har jeg det fint med.

Anmeld

10. maj 2011

SaNiNa

Her er det normalt er vi fælles om rengøringen og for at søger for at der er rydeligt.

Men nu hvor jeg har bækkenløsning så er det jo ham som står for alt det tunge som støvsugning og gulvvask, skift af sengetøj osv.

men det er somregl mig som skal sige nu trænger her vist til at blive gjort lidt.

Anmeld

10. maj 2011

Brams

Herhjemme deles vi om alle opgaver

Anmeld

10. maj 2011

Nemesis

Manden ordner haven selvom jeg nogle gange selv må i gang med plæneklipperen!

Han hader når jeg "piller" ved værktøj, grillen, haven men en gang i mellem er det nødvendigt fordi jeg ikke gider vente længere.

Jeg tror han 2 gange har været med til at hente børn...han afleverer ca 1 gang om måneden...

Han griller kødet når vi griller.

Han KAN godt både rydde op, støvsuge og vaske gulv...han er bare bedre og hurtigere til at rode  sidst han tog gulvene var vist omkring jul..

Han kan godt tømme opvaskeren i weekenden fx.

Vi har hver vores bil.....og min bliver ikke rigtig ordnet medminre jeg selv gør det.

Han arbejder generelt for meget til at kunne nå at deltage i noget herhjemme.

Sisse

Anmeld

10. maj 2011

betski

Eva. skriver:

Kunne ikke være mere enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.