Arbejdsfordelingen hjemme hos Jer ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2011

smølfine

Vi har nok et meget traditionelt kønsrollemønster herhjemme, manden tager sig af mange af "mandetingene", så som reperationer på hus, sørger for bilerne, tjener også de fleste penge, men han tager også nogle af de huslige opgaver og mange ting hjælpes vi med, f.eks smører vi altid madpakker sammen.

Jeg laver nok de fleste huslige ting, men jeg går også hjemme i øjeblikket og skriver opgave og har meget tid til rådighed, det er også mig der handler og laver mad, men det er ikke fordi han ikke vil. Børnene skiftedes vi til at hente alt efter hvordan det passer ind. Alt i alt er jeg godt tilfreds med vores indbyrdes arbejdsfodeling.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2011

Faith

Manden laver maden (han er mega god til det og elsker det). Jeg hader madlavning og er super dårlig til det, så det passer mig fint.

Manden ordner haven. Det gider jeg ikke.

Jeg gør rent, støvsuger og vasker tøj. Det har jeg det fint med.

Med hensyn til børnene så er det fuldstændig lige fordelt mellem os. Ingen gør mere eller mindre end den anden.

Det fungerer fint for os, og vi skændes aldrig om husligt arbejde. Det er livet sku for kort til.

Anmeld

8. maj 2011

Lullaby

Vi har hver vores bil så derfor ordner vi hver vores ting med dem, fylder benzin på osv.

Jeg ordner opvaskeren men han ordner de ting som ikke kan komme i.

Han vasker tøj, jeg lægger det sammen.

Vi er fælles om at vaske og støvsuge herhjemme.

Havearbejdet er det mest mig men han ordner så alt der skal skrues op.

Madlavningen skiftes vi til.

Han afleverer ungerne og jeg henter.

Vi er fælles om at handle for jeg gider ikke selv, bliver stresset.

Madplan/økonomi er vi fælles om.

Han putter ungerne i bad og jeg tager dem op.

Jeg pakker alt til en uge til ungerne samt hvis de skal overnatte nogle steder. Han kan simpelthen ikke koordinere det og så glemmer han enten sko eller sandaler osv.

Oprydning er mig, den basale, han tager tallerkner osv med op fra stuen efter morgenmaden osv.

Synes jeg har opdraget ham godt

Anmeld

8. maj 2011

Sof

Vi deles om det hele 

Anmeld

8. maj 2011

Lisbeth1985

Hos os er de sure pligter meget lige fordelt.. Jeg laver lidt mere, hvilket er okay, da jeg er studerende (og er meget hjemme), mens han tjener pengene

Manden tømmer opvaskemaskinen, støvsuger, vasker vinduer, klipper hæk, osv.

Jeg laver mad, ordner vasketøj, køber gaver til familie og venner, tørre støv af, osv.

Jeg er godt tilfreds

Anmeld

8. maj 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Det han gør:

ALTID bilen

ALTID aflevere/hentnng af vores datter

ALTID haven

ALTID handle-men jeg vil dog gerne med og børnene, men tit er det på vej hjem fra arbejde og ellers smutter han lige med bilen i brugsen

Mad laver han gerne, men ligeså meget jeg

TIT hænger han tøj op, hvor jeg mere lægger sammen og på plads.

Jeg rydter meget hurtigt op så det gør jeg inden han kommer hjem, hvor til jeg støvsuger og vasker gulv

Og ellers er han go til alle andre områder, altså vi gør det ligesom bare begge to

Anmeld

8. maj 2011

Troldepussen

Se den er lidt kringlet, for det er stort set ham der står for have og bil. Og mig for alt det andet, men nu går jeg så også hjemme lige pt og har derfor tid og mulighed for at klare alt....

Men dengang jeg arbejdede delte vi ligeligt om alt...

Anmeld

8. maj 2011

Mira0911

Her handler han, ordner bilen og henter og bringer vores datter... Gør badeværelset rent... 

Anmeld

8. maj 2011

BabyNilas

Hos os er det altid min mand der vasker tøj og ligger det sammen. han handler også mest da han arbejder i en dagligvarebutik. og det er også ham som støvsuger

Jeg går hjemme på barsel så det er mig som rydder mest op, ser efter vores guldklump og laver mad.

før vi fik barn var vi fælles om alt bort set fra vasketøjet

Anmeld

8. maj 2011

Hansen97

Manden henter børn, ordner alt med bil og hus udvendig, støvsuger engang i mellem, vasker gulv engang i mellem...
Thats it.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.