Arbejdsfordelingen hjemme hos Jer ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvem gør hvad hjemme hos Jer ???

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.353 visninger
30 svar
0 synes godt om
8. maj 2011

JustAnotherName

Hvordan er pligterne fordelt hjemme hos Jer ???

Hvilke opgaver varetager han mest ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2011

twinboys

JustAnotherName skriver:

Anmeld

8. maj 2011

JustAnotherName

Se bort fra de andre afstemninger der ligner denne. De blev forkerte

Denne virker efter hensigten med alle svarmuligheder,
og med mulighed for at sætte sit kryds flere steder.

Jeg beklager at jeg lavede fejl et par gange, inden det lykkedes mig 

Anmeld

8. maj 2011

Københavnermor

Det skifter hjemme hos os med arbejdsfordelingen.

Lige i øjeblikket gør han rigtig meget, fordi jeg har kvalme og er så træt, så træt hele tiden (Er gravid 9+3).

Men normalt set er det ham der står for alt med bilen, og så laver han oftest mad. Han elsker det, og jeg synes det er skønt han gider at lave lækker og spændende mad til os. Plus at det før i tiden oftest var ham der tog opvasken, men nu deles vi om at tømme opvaskeMASKINEN. Jeg ELSKER den!! 

Ellers gør jeg alt det andet mest: Støvsuger, ordner vasketøj, skifter sengetøj + håndklæder + viskestykker osv, tørre støv af, ordner badeværelset, rydder op, vasker vinduer, gør forårsrent (skabe indvendigt o.lign.), vasker gulv osv, osv.. 

Vi deles om at købe ind. Han køber ind til aftensmad når han laver det. Jeg køber alt andet ind. 

Jeg synes det er fin arbejdsfordeling, og vi kan sagtens hjælpe hinanden hvis vi har brug for det. 

Anmeld

8. maj 2011

Worldwide

Vi gør lige om lige Men nogle uger er det måske ham der er lidt mere aktiv og omvendt

Vi begge nyder at holde orden, men vi har også dage hvor alt flyder og sofaen kalder!

Hvis jeg ligger mig syg, jamen så gør han ALT.. Og omvendt.. Da jeg var gravid var han nødsaget til at stå med alt da jeg havde en meget slem bækkenløsning, så bare det at lave mad var en kamp :/

Synses det er dejligt vi kan deles om det hele, så man ikke køre sur i det..

Anmeld

8. maj 2011

Jose og emils mor

Jeg har afkrydset "han laver ingenting!", da min kæreste læser MBA og arbejder fuldtid samtidig. Så pga. det er et intens 1 årig studie, laver jeg det hele. Han sørger dog for penge i kassen, og for en bedre fremtid for os alle herhjemme. Så pt. er det fint - men når han er færdig vender vi tilbage til 50/50

Kh Kristine 

Anmeld

8. maj 2011

Mor til Ella

JustAnotherName skriver:

Vi laver lige meget

Kommer bag på mig at der er 8% der har svaret at manden intet laver.

Hvorfor finder man sig i det?

Anmeld

8. maj 2011

Aves.

Jeg er jo alene så jeg gør alt selv... og det er der godt nok en stor tilfredsstillelse i...tænk at skulle gå og blive sur og tvær over det ene og det andet omkring det praktiske arbejde... livet som enlig er sgu ret godt..

Anmeld

8. maj 2011

Tropez

Ja hjemme hos os har vi en fin fordeling, manden laver alt det udendørs, så ordner jeg det indendørs, dog er han rigtig god til at rydde op indenfor, samt hjælpe med at støvsuge trapperne, og hente vasketøjet op fra kælderen til førstesalen, især efter jeg blev gravid har han været ekstra hjælpsom, og forkæler mig faktisk, samt skælder mig ud hvis jeg laver noget han mener jeg absolut ikke må, han er vildt dejligt en sand helt i mine øjne og værdsætter virkeligt det han gør.

Anmeld

8. maj 2011

Mathilde

Her er det Frederik der står for bilen og det meste i haven. Resten er mest mig...altså hente/bringe barn, rengøring, lave mad, have styr på indkøbsliste (handler oftest sammen), ordne vasketøj osv.

Men det er også ham der arbejder flest timer, så det passer helt fint synes jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.