Grædefærdig baby :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2011

Janni.

muzen skriver:

enden du begynder på flaske så vent. der er noget der hedder appetit spring hvor din mælk lige skal finde ud af og løbe hurtiger til og ofter.

det lyder meget som om det er det. prøv og google det

Jeg må indrømme at jeg kæmper med "næb og klø'r" for at holde gang i amningen. Det er jo rigtig hyggeligt og noget af det bedste jeg kan byde ham udover tryghed selvfølgelig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2011

Skouboe

Kan du trøste ham og lægge ham til igen, eller stopper amningen der?

Jeg tænker at det kan være refluks. Min datter døjede meget med mavesyre op i spiserøret da hun var spæd.

Anmeld

8. maj 2011

Janni.

Skouboe skriver:

Kan du trøste ham og lægge ham til igen, eller stopper amningen der?

Jeg tænker at det kan være refluks. Min datter døjede meget med mavesyre op i spiserøret da hun var spæd.

Jeg kan godt trøste ham og ligge ham til igen, dog først ved det andet bryst og så tilbage til det bryst hvor han blev ked af det. 

Anmeld

8. maj 2011

Skouboe

Janni. skriver:

Jeg kan godt trøste ham og ligge ham til igen, dog først ved det andet bryst og så tilbage til det bryst hvor han blev ked af det. 

Så lyder det som om han bare bliver sur over at han skal arbejde for føden. Jeg ville nok ikke lægge ham til det andet bryst, men lægge ham tilbage til det samme bryst,evt i en anden stilling. Han har brug for at få den fede mælk og hvis du vænner ham til at han bare får det andet bryst når han brokker sig over at skulle spise, risikerer du at det bliver en vane for ham, og at han derfor ender med ikke at få nok af den fede mælk han har brug for, for at vokse

Anmeld

8. maj 2011

Janni.

Skouboe skriver:

Så lyder det som om han bare bliver sur over at han skal arbejde for føden. Jeg ville nok ikke lægge ham til det andet bryst, men lægge ham tilbage til det samme bryst,evt i en anden stilling. Han har brug for at få den fede mælk og hvis du vænner ham til at han bare får det andet bryst når han brokker sig over at skulle spise, risikerer du at det bliver en vane for ham, og at han derfor ender med ikke at få nok af den fede mælk han har brug for, for at vokse

Åh ja, det er selvfølgelig rigtig nok. Det burde jeg jo have tænkt på. Tak for det - det husker jeg fremover. 

Godt jeg skrev her inde så "tidligt" i forløbet 

Anmeld

8. maj 2011

eliasogmor

Janni. skriver:

Hej piger

Søger lige et råd hos jer. Min søn bliver ammet, og det går på sin vis ganske godt. Men den sidste tid er han begyndt at græde midt under ammingen, og når han gør det, så tjekker jeg om der er mere mælk tilbage, og det er der.

Men hvad kan gøre at han bliver så ked af det? Han virker nærmest utålmodig  

Skal lige nævnes at han ind imellem har fået en flaske mme efter amningen pga vægttab i starten (efter aftale fra SP). Flasken får han ganske lidt af nu. Vi er igang med langsom afvænning igen, da jeg ønsker at amme og ikke give flaske. Tænker om det kan være fordi han har fået flaske ind imellem at han virker så utålmodig. Kan det ikke være derfor?

Hans afføring er fint og han kommer af med mange våde bleer. Det virker ikke som om han har ondt i maven overhovedet. 

Håber der er en af jer piger der kan komme med et god råd. Det er lidt hårdt at se ham så ulykkelig 

åhh det lyder som elias, det gjorde han også.... og svaret jeg fik fra sp var, at enten var det fordi han nemlig ikke synes det kom hurtig nok, eller fordi han var træt (at han måske synes det var for hårdt)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.