Når man får en fast kæreste, børn og svigerforældre, så er det jo ret indlysende at man ikke bare kan holde jul med sin mor den ene jul og med sin far den anden jul, svigerforældrene vil jo også gerne holde jul sammen med deres barn. Det må din svigerfar også kunne se selv. Men i jeres tilfælde ville jeg nok ha inviteret hele familien til en stor juleaften, altså både svigermor+ kæreste, svigerfar+kæreste, din mands andre søskende og din side af familien, så er alle glade og ingen bliver snt og har de ikke lyst til at holde jul hos jer, så er det jo deres eget valg. Det kan godt være svigermor og svigerfar ikke kan sammen, men kan da vel holde fred lige den ene dag om året især når der er så mange andre mennesker at snakke med og kan de ikke det så må de jo sendes hjem, så husker de nok at holde sig i skindet næste jul.
Her hjemme har vi valgt at holde jul for hele banden, vi mistede svigermor i marts og svigerfar døde inden vi fandt sammen. Vi bliver 12 i alt, måske der ikke er så meget plads, men vi skal nok få det hyggeligt alligevel. de andre år har vi været mellem 14 og 16 mennesker til jul her hjemme, og alle har kunnet enes indtil videre. 1juledag har vi så 2 julefrokoster, en hos mandens fars familie og 1 på min side. Nytår har vi så ind til nu holdt et år hos hver side af familien, i år skal vi være sammen med mine forældre for det første er det deres år og for det andet er svigermor jo død, så må vi se om vi holder nytår næste år eller hvordan så nielss brødre ikke skal sidde alene, det er en trist måde at holde nytår på.
Knus Louise
Anmeld