svigerfar (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.309 visninger
25 svar
0 synes godt om
6. november 2008

Anonym trådstarter

uh ja .. de grufulde svigerforældre.
Min forlovedes forældre er skilt og hans far bor i samme by som os og hans mor bor ca. en times kørsel herfra.

Mit eller vores problem er svigerfar.
Jeg syndes simbelthen han blir være og være.
Lige nu er vores problem juleaften. Vi har valgt at holde jul herhjemme og har indviteret svigermor + hendes nye mand, min mor og hendes nye kæreste. Vi kan ikke indvitere svigerfar da han ogsvigermor ikke kan sammen.
Problemet er så at svigerfar er sur/skuffet over at vi ikke kommer og holder jul ved dem fordi de jo plejer at skiftes til at ha børnene (min forlovede og hans 2 små brødre)hver jul. derudover holder de så jul 4-5 gange ved diværse bedsteforældre osv. ikke julefokoster men juleaften. men det har jeg så sagt nej til.. det vil jeg ikke udsætte min lille pige for .. det ødelægger jo hele julen??
Jeg syndes at julen skal være en gang om året så man har noget at glæde sig til og da ikke 5 gange?

Men hva gør jeg ved ham svigerfar? han er sur og tvær og han sagde faktisk ordret at han var skuffet over min forlovede.. hvem siger dog sådan til sin søn???
Jeg syndes han er rigtig træls og ret egoestisk men jeg vil self ikke være uvenner med ham for han er jo min datters farfar.

Hvad gør jeg piger? ska jeg bar bide det i mig - ta mig sammen og ikk flæbe sådan eller ´konfrontere ham?

Undskyld det blev så langt .. sku bar li ha luft
Jeg er anonym da svigerfar jo kunne komme og læse med 60.png

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2008

Balderson

Måske du skulle prøve at se det fra hans side af istedetfor som det første at blive sur...

Hvis nu han havde glædet sig til at I skulle komme i år til jul, nok fordi han havde regnet ud af det var hans tur og at have alle sine 3 børn hjemme + sit barnebarn ville være dejligt.. Og så får at vide at I kommer ikke fordi i vil holde det hjemme..

At I vælger at holde det hjemme kunne nok godt accepteres, men derud over bliver han så heller ikke inviteret til at kome hjem til jer, fordi I har inviteret din forlovedes mor og hendes nye kærste.. Måske han føler der lige blev gjort forskel...

Der ud over så synes jeg da ikke der er noget forkert i at sine til sin søn at han er skuffet over ham.. Er det ikke bedre at han siger sandheden end bare holde sin mund.. Ærlighed er vel det vigtigste... Det må din kærste sku da også godt kunne tåle at få at vide...

Hvis jeg skal være helt ærlig, så lyder det mere som om det er dig der flæber helt vildt...

Anmeld

7. november 2008

Lullaby

Måske du skulle prøve at se det fra hans side af istedetfor som det første at blive sur...

Hvis nu han havde glædet sig til at I skulle komme i år til jul, nok fordi han havde regnet ud af det var hans tur og at have alle sine 3 børn hjemme + sit barnebarn ville være dejligt.. Og så får at vide at I kommer ikke fordi i vil holde det hjemme..

At I vælger at holde det hjemme kunne nok godt accepteres, men derud over bliver han så heller ikke inviteret til at kome hjem til jer, fordi I har inviteret din forlovedes mor og hendes nye kærste.. Måske han føler der lige blev gjort forskel...

Der ud over så synes jeg da ikke der er noget forkert i at sine til sin søn at han er skuffet over ham.. Er det ikke bedre at han siger sandheden end bare holde sin mund.. Ærlighed er vel det vigtigste... Det må din kærste sku da også godt kunne tåle at få at vide...

Hvis jeg skal være helt ærlig, så lyder det mere som om det er dig der flæber helt vildt...
ENIG!

Jeg syntes godt nok I er strenge, at I ikke inviterer ham selcom hans x kommer. Jeg ville godt nok blive ked af det hvis min mor ikke inviterede mig juleaften fordi mig og min søster ikke kan sammen. Det er da ufatteligt ondt syntes jeg. Skal han så sidde alene??
Inviterer dem begge, sig til dem, at de skal holde sig i skindet da de ellers ikke kan inviteres mere og sig, at de begge bliver inviteret og hvis en af dem ikke vil komme pga den anden så er det da bare ærgeligt. Deres valg.

Helt ærligt. Jeg kan slet ikke forstå jeres valg her...

Anmeld

7. november 2008

SaNiNa

Anja Nørreslet skriver:

ENIG!

Jeg syntes godt nok I er strenge, at I ikke inviterer ham selcom hans x kommer. Jeg ville godt nok blive ked af det hvis min mor ikke inviterede mig juleaften fordi mig og min søster ikke kan sammen. Det er da ufatteligt ondt syntes jeg. Skal han så sidde alene??
Inviterer dem begge, sig til dem, at de skal holde sig i skindet da de ellers ikke kan inviteres mere og sig, at de begge bliver inviteret og hvis en af dem ikke vil komme pga den anden så er det da bare ærgeligt. Deres valg.

Helt ærligt. Jeg kan slet ikke forstå jeres valg her...

Kan kun være så enige med jer...

Anmeld

7. november 2008

Heidi.

uh ja .. de grufulde svigerforældre.
Min forlovedes forældre er skilt og hans far bor i samme by som os og hans mor bor ca. en times kørsel herfra.

Mit eller vores problem er svigerfar.
Jeg syndes simbelthen han blir være og være.
Lige nu er vores problem juleaften. Vi har valgt at holde jul herhjemme og har indviteret svigermor + hendes nye mand, min mor og hendes nye kæreste. Vi kan ikke indvitere svigerfar da han ogsvigermor ikke kan sammen.
Problemet er så at svigerfar er sur/skuffet over at vi ikke kommer og holder jul ved dem fordi de jo plejer at skiftes til at ha børnene (min forlovede og hans 2 små brødre)hver jul. derudover holder de så jul 4-5 gange ved diværse bedsteforældre osv. ikke julefokoster men juleaften. men det har jeg så sagt nej til.. det vil jeg ikke udsætte min lille pige for .. det ødelægger jo hele julen??
Jeg syndes at julen skal være en gang om året så man har noget at glæde sig til og da ikke 5 gange?

Men hva gør jeg ved ham svigerfar? han er sur og tvær og han sagde faktisk ordret at han var skuffet over min forlovede.. hvem siger dog sådan til sin søn???
Jeg syndes han er rigtig træls og ret egoestisk men jeg vil self ikke være uvenner med ham for han er jo min datters farfar.

Hvad gør jeg piger? ska jeg bar bide det i mig - ta mig sammen og ikk flæbe sådan eller ´konfrontere ham?

Undskyld det blev så langt .. sku bar li ha luft
Jeg er anonym da svigerfar jo kunne komme og læse med 60.png

Jeg må indrømme at jeg slet ikke kan se noget problem her.. Lige bortset fra at jeg godt kan forstå din svigerfar. Jeg kan da godt forstå at han bliver skuffet!!
Hvorfor må din pige kun holde jul 1 gang? Sker der noget ved at man gør det flere gange? Her i huset har vi også mange forældre og bedsteforældre, og de skal da ved gud se vores børn allesammen, så vi holder jul 2-3 gange..
Så jeg må desværre skuffe dig og sige at det måske ikke er sin svigerfar der er problemet. Prøv og se om du ikke kan kigge lidt udover din egen næsetip ,og dine egne behov!!

Heidi

Anmeld

7. november 2008

3rollinger

Her er vi sammen med min far den 23. december og med min mor den 24. december.

Hos min far er det ikke "rigtig" jul, det er bare en hyggelig middag sammen. Men der er ikke juletrae og gaver. Hos min mor faar den saa hele armen.

Men det fungerer rigtig godt og min far ville helt sikkert blive ked af det, hvis vi aflyste den dag med ham.

Mht at din svigerfar siger han er skuffet over sin soen, saa er min holdning nok at jeg synes det er godt at sige tingene. Og ikke gaa og holde det inde og vaere ked af det uden at din forlovede ved at den er gal.

Anmeld

7. november 2008

Anonym trådstarter

uha uha.. sikke da nogle svar

han Kommer ikke til at side selv juleaften, han er sammen med sin kone, hans 2 andre børn og hans kones børn, Hvis han sku ha sidet selv ville jeg self os ha indviteret ham, så ond er jeg altser heller ikk 76.gif

Grunden til at jeg ikke vil holde mere end en jul er fordi Min forlovede altid har holdt 4-5 gange jul hvert år og det har helt ødelagt julen for ham, og det sys jeg ikke skal ske for min datter, Julen er noget man skal se frem til med glæde og ikke med rædsel. efter min mening.

Kan godt se at det måske ikke er så hensynsfuldt ikke at indvitere ham på baggrund af at hans x kommer, men det ville jo heller ikk være så sjovt hvis de ska side og ødelægge aftenen for os andre?

Jeg tror vi er blevet sådan enige at i år er det svigermor og min mor + vedhæng og næste år er det så svigerfar og min far + vedhæng
Ingen blir snydt og ingen kommer til at side alene.

Anmeld

7. november 2008

Mikkelmusen

kære anonyme

Jeg kan godt følge dig, jeg ville heller ikke holde jul 4-5 gange .
Og jeg ville heller ikke invitere to stridende parter samme aften. Jeg ved netop hvordan det kan ødelægge julen.

Jeg kan desværre ikke hjælpe med hvad du skal gøre, ville bare lige fortælle at du ikke er den eneste der har det problem og ikke bare føjer hele familien for at gøre dem alle glade.

Knus fra Christina

Anmeld

7. november 2008

Lullaby

Jeg kan godt følge dig

Syntes du ikke det er synd for svigerfaren at den jul han regnede med at holde ikke bliver aktuelt? Og han tilmed ikke må være med på den jul som de skal holde? Syntes du ikke det havde været fair at HAN var blvet inviteret med i stedet for svigermoren eftersom det er hans tur det går udover?

Anmeld

7. november 2008

Marco2

Hvorfor ikke holde én jul mad svigermor og én med svigerfar.
Det bliver jo kun 2 juleaftner, og ikke 4-5 stykker. Så bliver alle glade og tilfredse. Er sikker på at 2 jul ikke ødelægger jeres barns syn på julen.

Herhjemme skal vi holde jul både den 23. og den 24. Én jul med svigermor og én med svigerfar. Det er svigerfars tur i år, så vi holder den 23. med svigermor.

AG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.