"Min mand ville aldrig være utro....!!"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2011

JustAnotherName

det synes jeg tit jeg læser herinde, men hvordan kan man vide det?

Jeg vil da ikke håbe at min kommende mand ville være mig utro, men altså, jeg kan jo aldrig være sikker. Det ville da være rart hvis jeg kunne bilde mig selv ind at han aldrig ville, men verden er jo ikke så sort/hvid. Og jeg tror på at alle mennesker ville kunne være utro, desværre.

Hvad siger I? Handler det ikke om at være realistisk også...?

Jeg VÆLGER at give min mand min fulde tillid - Og jo, han KAN misbruge den!

Det ville såre mig dybt og inderligt i såfald. Men det er en chance/risiko, som jeg er nødt til at tage, for at trives uden unødige bekymringer i vores parforhold. Og så længe han ikke giver mig anledning til at være usikker, så har jeg jo heller ikke grund til at gå og være mistroisk!

Men jo, det kan ske - I selv det bedste forhold (uanset varrigheden).

Men hvis man ALTID skal gå og være på forkant, og frygte det værste, så er der jo ikke meget frihed og glæde i forholdet, når man omgåes andre mennesker - hvilket er uundgåeligt! Og jeg tror på, at et forhold har dårligere chancer, hvis man altid går og "venter at det værste kan ske..."

Uanset hvad, så KAN jeg ikke være herre over hans følelser og valg.
Så jeg VÆLGER at give ham min tillid, og han VÆLGER at være den fortjent.

Skulle skaden ske, så vil jeg ganske sikkert heller ikke være i stand til at tilgive det. Det er for stort et brud på min tillid. Sådan er dét!! Det kræver at man tør sætte sig selv og sine følelser i fare, og være helt "blottet", hvis man går helhjertet ind i det. Og det har taget mig laaang tid at turde satse med alt i mig. Så hvis det slår fejl, så vil det afgjort også blive svært at få samlet delene i mit hjerte igen, og nogensinde bygge samme tillid op til en anden. Men jeg forventer heller ikke, at der skal blive "nogen anden", og derfor sætter jeg alt ind på ham her.

Det er "farligt" at elske nogen fuldstændigt - for man risikerer at få ondt!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2011

JustAnotherName

Når så det er sagt, så er min fulde tillid måske heller ikke helt 100%
For i og med at han jo (som skrevet ovenfor) også VÆLGER at være min tillid værdig, så kan han jo til enhver tid, en dag - når som helst, vælge at der er noget der vægter højere, end at have min tillid....

- Men så ved han også, hvad der står på spil !!!!!

Anmeld

7. maj 2011

Noahmor

Eva. skriver:

det synes jeg tit jeg læser herinde, men hvordan kan man vide det?

Jeg vil da ikke håbe at min kommende mand ville være mig utro, men altså, jeg kan jo aldrig være sikker. Det ville da være rart hvis jeg kunne bilde mig selv ind at han aldrig ville, men verden er jo ikke så sort/hvid. Og jeg tror på at alle mennesker ville kunne være utro, desværre.

Hvad siger I? Handler det ikke om at være realistisk også...?

Tror det er lidt det samme som "den eneste ene". Lige nu er jeg da ret sikker på at jeg skal være sammen med min kæreste resten af livet, men der kan jo godt ske noget så det ændrer sig. 

Altså med alle de skilsmisser der er i Danmark er man jo nødt til at være lidt realistisk. 

Jeg håber da ikke at han kunne finde på at være utro, men han ved også godt at forholdet er slut, hvis han er. 

Anmeld

7. maj 2011

sarahb

Jeg tror på at min mand aldrig vil byde mig det eller ham selv. Han er fra en udenlandsk familie hvor dette er bandlyst så hvis han vælger at gøre det, ja så er det ikke kun mig han mister men sin familie også. Og af den grund så tror jeg på at han aldrig vil gøre det. Og desuden så har han det alt for godt herhjemme til der er noget bedre andre steder. hahahaha.. Ej jeg stoler på han ikke vil byde sig selv den ydmygelse!

Anmeld

7. maj 2011

morethanperfect

metteswn skriver:

jeg må ærligt indrømme jeg tvivler på han ville gøre det

Sådan en kæreste har jeg også , meeen , han sagde til mig han aldrig ville være mig utro osv. og han har kun været sammen med én anden før mig , men det skete alligevel .. Så desværre kan det ske alligevel . 

Anmeld

7. maj 2011

Rosa

JustAnotherName skriver:

Jeg VÆLGER at give min mand min fulde tillid - Og jo, han KAN misbruge den!

Det ville såre mig dybt og inderligt i såfald. Men det er en chance/risiko, som jeg er nødt til at tage, for at trives uden unødige bekymringer i vores parforhold. Og så længe han ikke giver mig anledning til at være usikker, så har jeg jo heller ikke grund til at gå og være mistroisk!

Men jo, det kan ske - I selv det bedste forhold (uanset varrigheden).

Men hvis man ALTID skal gå og være på forkant, og frygte det værste, så er der jo ikke meget frihed og glæde i forholdet, når man omgåes andre mennesker - hvilket er uundgåeligt! Og jeg tror på, at et forhold har dårligere chancer, hvis man altid går og "venter at det værste kan ske..."

Uanset hvad, så KAN jeg ikke være herre over hans følelser og valg.
Så jeg VÆLGER at give ham min tillid, og han VÆLGER at være den fortjent.

Skulle skaden ske, så vil jeg ganske sikkert heller ikke være i stand til at tilgive det. Det er for stort et brud på min tillid. Sådan er dét!! Det kræver at man tør sætte sig selv og sine følelser i fare, og være helt "blottet", hvis man går helhjertet ind i det. Og det har taget mig laaang tid at turde satse med alt i mig. Så hvis det slår fejl, så vil det afgjort også blive svært at få samlet delene i mit hjerte igen, og nogensinde bygge samme tillid op til en anden. Men jeg forventer heller ikke, at der skal blive "nogen anden", og derfor sætter jeg alt ind på ham her.

Det er "farligt" at elske nogen fuldstændigt - for man risikerer at få ondt!!

Helt enig med dig. Jeg vælger at stole på ham, give ham enormt megen frihed til at gøre hvad han har lyst til, og derved også gøre mig enormt sårbar for hvis han alligevel en dag faldt i så ville det ramme mig lige ind under skjoldet. Men den risiko/investering vælger jeg at tage/gøre, da jeg selv får en langt friere og ubelastet kærlighed i mit liv. 

Anmeld

7. maj 2011

jydeinden

ingen af os her i hytten bryder os om utroskab, og tror da heller ikke at han vil være det imod mig, men kan aldrig vide det

Anmeld

7. maj 2011

Tvillingemor80

Tænker lidt at grunden til kvinder siger "han kunne aldrig være mig utro", er vel fordi man aldrig ville være i et forhold hvor man troede det var en mulighed ?!

Anmeld

7. maj 2011

Tkcuf

"Man er først utro når det bliver opdaget"

Anmeld

7. maj 2011

NinaNymannMadsen

man ved aldrig med 100 % sikkerhed om ens partner ville være en utro eller ej jo, man kan jo kun håbe at han/hun ikke vil.

jeg tror ikke på min kunne finde på at være utro, men ved også stort set altid hvor jeg har ham henne. han sidder stort set hele dagen foran hans PC så det er der jo ikk meget i. ellers er han ved nogen af hans venner som jeg kender og det er aldrig længe af gangen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.