kejsersnit fordi man er alene ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2011

minlilleskat

christa1982 skriver:

jeg står her og er blevet forladt af min kæreste og er gravid i 18. uge ...  nu tænker jeg bare at jeg overhovedet ikke har lyst til at føde normalt, altså igennem timer i et helvede af smerter, når jeg ikke kan have ham ved min side, som jeg hele tiden havde troet skulle være min støtte ..... jeg har slet ikke lyst til at have en veninde eller min mor med, da en fødsel er en meget privat ting for mig ... ja det er det vel for alle, men mener bare at jeg ville føle det var "forkert" (af en eller anden uforklarlig) grund, at have andre med en faderen til barnet ......

Overvejer nu at få kejsersnit, så jeg ikke skal ligge der i timer og kun have en jordmoder ved min side ... eller en veninde, som jeg egentlig ikke har lyst til at have med .... synes det er for trist ...  Nogen der kan følge mig i at vælge kejsersnit på det grundlag ...? eller er jeg helt fjollet ....

mange knus

hejsa og et stort herfra og håber du finder glæden, selvom du er bleven alene, som jeg ikke trivler på du gør

jeg blev selv alene, da jeg var 19 uger henne, og jeg har valgt at tage min mor med, og det valg er jeg rigtig glad for.

jeg er sikker på min mor og jeg bliver tætter på hianden ved det

selføldig er det en streg i regningen når mor og far ikke kan finde ud af tingene, men sådan er livet jo tit.

men alt held og lykke herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2011

2babygirls

tinasmor skriver:

Ville have skrevet det samme, så nupper lige dit

Anmeld

7. maj 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg ved godt at du skriver du ikke vil have din mor med.
Men jeg er og var alene med min datter, og til fødslen havde jeg min mor med, det har jeg bestemt ikke fortrudt. Det var så hyggeligt.

Men fordi I ikke er sammen mere, hvorfor ska/ må han så ikke være med til fødslen af hans barn?

Anmeld

7. maj 2011

Muffinmus

jeg vil så til enhver tid heller føde mit barn selv end at få ks på den baggrund...der er altså flere risisi ved et ks end en fødsel, så det er ikke bare noget man vælger på den baggrund.

Og i øvrigt er smerter ved en fødsel før fødslen, mendet ved et ks er efter.Så måske du lige skule vide at de jo altså skøærer flere lag af din mave op og lapper dig sammen igen som du så skal være mor med de første mange uger...det er heller ikke bare lutter lagkage:-)

Undersøg dine muligehder og evt få sin mor eller veninde eller en anden med, det havde jeg sørme gjort i stedet for at få et ks.

Anmeld

7. maj 2011

klmf

Tror personligt jeg ville vælge at have ondt før fødslen snarere end efter, specielt hvis man er alene og der er et større barn, der også skal passes. Det er ikke den hurtige vej over gærdet, risikoen for komplikationer er større ved et kejsersnit, så hvis der ikke er nogen lægelig grund til et ks så ville jeg ikke synes at riskoen står mål med det samlede udbytte.

Håber du finder ud af det - og er det helt utænkeligt at barnets far kan være med? Måske han kan være en god støtte selvom I ikke er sammen mere?

Anmeld

7. maj 2011

Miss T

Jeg kan godt følge, at du ikke har lyst til at være alene om det. Men hvis du får kejsersnit og er alene, så er det LAAAAAAANGT værre end, hvis du har været igennem en almindelig fødsel. Du må ikke bærer eller noget som helst i 1-2 måneder, så på den måde vil du blive meget hæmmet også når du evt. ligger på opvågningsafsnittet og er dårlig pga. narkosen.

Så vælg a naturel det er dit barn og du bedst tjent med.

Anmeld

7. maj 2011

Isabella_mor

et kejsersnit er SÅ hårdt for kroppen... det gør virkelig ondt, og man bliver nødt til at være på smertestillende medicin i 1-1½ uge efterfølgende. jeg var faldet død om hvis jeg skulle ha stået alene med min baby efter kejsersnittet.. (fik Akut kejsersnit) 

ens mavemuskler er totalt smadrede, og jeg kunne ikke engang vende mig i sengen, eller komme ud af den uden hjælp...

der gik længe før jeg feks. kunne sove på maven.. 

så hvis du skal stå alene med baby vil jeg fraråde dig at bede om at få et kejsersnit, og opfordre dig til at føde alm.. fordi at du med garanti vil komme dig en del hurtigere efter vaginal fødsel, end at have fået et meget ømt ar...  

Anmeld

7. maj 2011

prettybutterfly

christa1982 skriver:

Tak for jeres svar  jeg vil lige sige, at jeg ved godt hvordan en normal fødsel forløber, da jeg har en datter i forvejen, som kom til verden på normal vis ..... men jeg har bare ikke lyst til at gå det igennem igen uden den rette støtte ved min side ... ved det lyder lidt pivet, men det er bare sådan jeg har det indeni. Der er simpelthen ikke nogen jeg har lyst til at have med .... andet end min , ja forhenværende, kæreste .....

og snakkede med min jordmor om det sidst og hun sagde at ja, et kejsersnit var muligt, men man ville selvfølgelig altid prøve at tale folk fra det, da det, som alle ved, er sundest for både mor og barn med en normal fødsel .... så ved at jeg kan få kejsersnit hvis jeg virkelig vil ..... men kan ikke bestemme mig til om det ville være det rigtige for mig. Synes heller ikke det ville være sjovt at ligge i smertehelvede i mange timer og ikke have nogen med til at støtte ....

Altså nu har jeg selv fået kejsersnit! PLANLAGT KS ovenikøbet! Og tro mig det var et smertehelvede der varede mange DAGE! Jeg blev RIGTIG dårlig under forløbet, kunne næsten ikke trække vejret, havde SÅ mange smerter og kunne slet ikke klare at holde Natalie i laaaaaang tid efter jeg havde "født". Var sikker på jeg havde kastet op på hende hvis hun var kommet over til mig før. Det gik nok over 5 timer før jeg kunne klare at holde hende første gang, fordi jeg blev så dårlig. Jeg kunne intet de første dage overhovedet! Og nu, halvandet år senere har jeg stadig et stort og tykt ar, som stadig er meget rødt og ikke helet ret pænt. Derudover er jeg stadig følelsesløs i huden hele vejen omkring arret. Så jeg ville jo klart foretrække at føde normalt og håber jeg kan det næste gang!!!!

Nu hvor du allerede har født normalt 1 gang, går det endda meget nemmere anden gang(har jeg hørt!) Så jeg har SLET ingen forståelse for dine tanker, men det er måske fordi jeg selv har haft en dårlig oplevelse med PKS!

Held og lykke uanset hvad det ender med!
KH Mona

Anmeld

7. maj 2011

Tvillingemor80

Eva. skriver:

Man kan sagtens vælge ks hvis man vil.

Det er godt nok an på hvem man er og hvor man er .. Jeg blev nægtet kejsersnit - på trods af tvillinger oven i købet!

Uanset hvor meget jeg argumenteret var der lukket ..

At det så endte i det er en anden sag

Anmeld

7. maj 2011

Aves.

amandamh skriver:

Det er godt nok an på hvem man er og hvor man er .. Jeg blev nægtet kejsersnit - på trods af tvillinger oven i købet!

Uanset hvor meget jeg argumenteret var der lukket ..

At det så endte i det er en anden sag

Det må de faktisk ikke og du kan altid søge det et andet sted hvis det er...bare hvis nu, en anden gang...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.