kejsersnit fordi man er alene ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.971 visninger
32 svar
0 synes godt om
7. maj 2011

christa1982

jeg står her og er blevet forladt af min kæreste og er gravid i 18. uge ...  nu tænker jeg bare at jeg overhovedet ikke har lyst til at føde normalt, altså igennem timer i et helvede af smerter, når jeg ikke kan have ham ved min side, som jeg hele tiden havde troet skulle være min støtte ..... jeg har slet ikke lyst til at have en veninde eller min mor med, da en fødsel er en meget privat ting for mig ... ja det er det vel for alle, men mener bare at jeg ville føle det var "forkert" (af en eller anden uforklarlig) grund, at have andre med en faderen til barnet ......

Overvejer nu at få kejsersnit, så jeg ikke skal ligge der i timer og kun have en jordmoder ved min side ... eller en veninde, som jeg egentlig ikke har lyst til at have med .... synes det er for trist ...  Nogen der kan følge mig i at vælge kejsersnit på det grundlag ...? eller er jeg helt fjollet ....

mange knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2011

signe.

christa1982 skriver:

jeg står her og er blevet forladt af min kæreste og er gravid i 18. uge ...  nu tænker jeg bare at jeg overhovedet ikke har lyst til at føde normalt, altså igennem timer i et helvede af smerter, når jeg ikke kan have ham ved min side, som jeg hele tiden havde troet skulle være min støtte ..... jeg har slet ikke lyst til at have en veninde eller min mor med, da en fødsel er en meget privat ting for mig ... ja det er det vel for alle, men mener bare at jeg ville føle det var "forkert" (af en eller anden uforklarlig) grund, at have andre med en faderen til barnet ......

Overvejer nu at få kejsersnit, så jeg ikke skal ligge der i timer og kun have en jordmoder ved min side ... eller en veninde, som jeg egentlig ikke har lyst til at have med .... synes det er for trist ...  Nogen der kan følge mig i at vælge kejsersnit på det grundlag ...? eller er jeg helt fjollet ....

mange knus

Tror ikke du kan vælge kejsersnit på det grundlag det som regel ikke op til en selv.. sorry, men tror ikke dety er grund nok..

Anmeld

7. maj 2011

Aves.

mange knus

Hvis du er bange for det er trist og ensomt, så ville jeg aldrig vælge ks, der ligger du da om noget alene i mange timer og du kan ikke engang tage dig af det lille barn, du er afhængig af andre dag og nat den første tid..

Anmeld

7. maj 2011

Aves.

signe. skriver:

Tror ikke du kan vælge kejsersnit på det grundlag det som regel ikke op til en selv.. sorry, men tror ikke dety er grund nok..

Man kan sagtens vælge ks hvis man vil.

Anmeld

7. maj 2011

signe.

Eva. skriver:

Man kan sagtens vælge ks hvis man vil.

okay, jeg har fået noget andet og vide Men det da kun godt nok til dem som virkelig ikke har lyst.. jeg står til ikke og have et andet valg end kejsersnit...

Anmeld

7. maj 2011

2babygirls

christa1982 skriver:

mange knus

Personligt ville jeg for alt i verden undgå kejsersnit, kæreste eller ej!
Du ved jo ikke om der kommer konsekvenser for dig pga kejsersnittet, og hvad så hvis du intet kan, ikke engang dit eget barn. Du må heller ikke løfte storesøster i noget tid!!!

Så ville jeg nok tage min mor med, selvom jeg også helst fødte sammen med faderen til barnet, men havde jeg ikke den mulighed så ville mor blive en stor mulighed. (måske farmand gerne vil med til den tid?)

Anmeld

7. maj 2011

baby012

christa1982 skriver:

mange knus

Kan sagtens følge dig, har også selv overvejet det, men et kejsersnit er der en langt større sansynlighed for at der er noget der går galt end en naturlig fødsel, tror heller ikke man lægger mærke til dem der er med til fødslen.. det er også en fantastisk oplevelse (har jeg hørt) at kunne føde sit barn naturligt, og alle dem jeg kender der fik kejsersnit, har fortrudt det.. så selvom at jeg bliver alene, er jeg det ikke, jeg vil dele oplevelsen med mit barn.

+ har helt bestemt ikke lyst til at rende rundt med et bredt ar på maven resten a mit liv hvis jeg kan undgå det  

men jeg syns at du skal gøre det du syns er det rigtige for dig  

Anmeld

7. maj 2011

Aves.

signe. skriver:

okay, jeg har fået noget andet og vide Men det da kun godt nok til dem som virkelig ikke har lyst.. jeg står til ikke og have et andet valg end kejsersnit...

Du kan altid vælge ks...jeg har selv gjort det uden lægelig grund to gange og kender til flere..

Anmeld

7. maj 2011

christa1982

Tak for jeres svar  jeg vil lige sige, at jeg ved godt hvordan en normal fødsel forløber, da jeg har en datter i forvejen, som kom til verden på normal vis ..... men jeg har bare ikke lyst til at gå det igennem igen uden den rette støtte ved min side ... ved det lyder lidt pivet, men det er bare sådan jeg har det indeni. Der er simpelthen ikke nogen jeg har lyst til at have med .... andet end min , ja forhenværende, kæreste .....

og snakkede med min jordmor om det sidst og hun sagde at ja, et kejsersnit var muligt, men man ville selvfølgelig altid prøve at tale folk fra det, da det, som alle ved, er sundest for både mor og barn med en normal fødsel .... så ved at jeg kan få kejsersnit hvis jeg virkelig vil ..... men kan ikke bestemme mig til om det ville være det rigtige for mig. Synes heller ikke det ville være sjovt at ligge i smertehelvede i mange timer og ikke have nogen med til at støtte ....

Anmeld

7. maj 2011

signe.

Eva. skriver:

Du kan altid vælge ks...jeg har selv gjort det uden lægelig grund to gange og kender til flere..

okay jeg får nok pks, efter komplikationerne ved min 1 graviditet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.