kejsersnit fordi man er alene ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2011

Aves.

signe. skriver:

okay jeg får nok pks, efter komplikationerne ved min 1 graviditet...

Ok...har du det fint med det eller? er jo ikke altid lige rart hvis ikke det er et valg man har taget...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2011

signe.

Eva. skriver:

Ok...har du det fint med det eller? er jo ikke altid lige rart hvis ikke det er et valg man har taget...

Altså taget i betragtning af, at det nok er bedst for mig at få det her ks, så er det okay.. men ville da ønske at min forhenværende graviditet IKKE havde haft noget at sige denne gang, men det har det jo som regel, når det er ens blodtryk og blodplader det handler om

Men tror jeg tænker sådan, at hvis bare jeg får lov til at gå tiden ud, eller i hvert fald 34 uger henne+ inden den skal komme ud, så jeg næsten ligeglad med HVORDAN

Anmeld

7. maj 2011

Aves.

signe. skriver:

Altså taget i betragtning af, at det nok er bedst for mig at få det her ks, så er det okay.. men ville da ønske at min forhenværende graviditet IKKE havde haft noget at sige denne gang, men det har det jo som regel, når det er ens blodtryk og blodplader det handler om

Men tror jeg tænker sådan, at hvis bare jeg får lov til at gå tiden ud, eller i hvert fald 34 uger henne+ inden den skal komme ud, så jeg næsten ligeglad med HVORDAN

Og sådan er det nok meget godt at se på det..alt andet lige er det jo det der kommer efter som har betydning og ikke hvordan barnet kommer til verden..held og lykke..

Anmeld

7. maj 2011

chael

christa1982 skriver:

jeg står her og er blevet forladt af min kæreste og er gravid i 18. uge ...  nu tænker jeg bare at jeg overhovedet ikke har lyst til at føde normalt, altså igennem timer i et helvede af smerter, når jeg ikke kan have ham ved min side, som jeg hele tiden havde troet skulle være min støtte ..... jeg har slet ikke lyst til at have en veninde eller min mor med, da en fødsel er en meget privat ting for mig ... ja det er det vel for alle, men mener bare at jeg ville føle det var "forkert" (af en eller anden uforklarlig) grund, at have andre med en faderen til barnet ......

Overvejer nu at få kejsersnit, så jeg ikke skal ligge der i timer og kun have en jordmoder ved min side ... eller en veninde, som jeg egentlig ikke har lyst til at have med .... synes det er for trist ...  Nogen der kan følge mig i at vælge kejsersnit på det grundlag ...? eller er jeg helt fjollet ....

mange knus

Nu har du jo 22 uger endnu, inden lille kommer til verden, så der kan nå at løbe meget vand i åen.

Og du kan jo nå at skifte mening 100 gange

Alene at bælge Ks på dit grundlag, er lidt tyndt, du gør det jo for barnets bedste og ikke fordi du skal dele oplevelsen med nogen.

Mange der er par, vil manden ikke med også selvom de er sammen, så måske du skulle tage snakken med din jordemoder om det. Og så alligevel spørge om din mor vil være med på sidelinjen. Alt efter dit forhold til hende.

Når du er alene, så skal du jo lige huske du ingenting må selv efter ks, og når manden er skredet, så ville en naturlig fødsel være at foretrække, så du ikke skal gå og være alt for afhængig af andre den første tid.

Det er sådan jeg tænker.

Ville aldrig vælge ks frem for alm. Fødsel, medmindre der lå noget helt andet og laaang mere alvorligt til grund.

*Camilla 19+3

Anmeld

7. maj 2011

signe.

Eva. skriver:

Og sådan er det nok meget godt at se på det..alt andet lige er det jo det der kommer efter som har betydning og ikke hvordan barnet kommer til verden..held og lykke..

lige præcis... Jo tak, skal du have

Anmeld

7. maj 2011

merethe

Profilbillede for merethe
christa1982 skriver:

jeg står her og er blevet forladt af min kæreste og er gravid i 18. uge ...  nu tænker jeg bare at jeg overhovedet ikke har lyst til at føde normalt, altså igennem timer i et helvede af smerter, når jeg ikke kan have ham ved min side, som jeg hele tiden havde troet skulle være min støtte ..... jeg har slet ikke lyst til at have en veninde eller min mor med, da en fødsel er en meget privat ting for mig ... ja det er det vel for alle, men mener bare at jeg ville føle det var "forkert" (af en eller anden uforklarlig) grund, at have andre med en faderen til barnet ......

Overvejer nu at få kejsersnit, så jeg ikke skal ligge der i timer og kun have en jordmoder ved min side ... eller en veninde, som jeg egentlig ikke har lyst til at have med .... synes det er for trist ...  Nogen der kan følge mig i at vælge kejsersnit på det grundlag ...? eller er jeg helt fjollet ....

mange knus

Jeg har fået kejsersnit 2 gange og det er ikke den "nemme" løsning. Du kan i de første par dage/uger (afhængig af hvor heldig du er) have meget meget ondt og have svært ved at passe lille bebs. Selv fik jeg staffylokopper(staves) i operationsarret som betød genindlæggelse og penicelinbehandling. Man kan miste følelsen i maveskinet som måske ikke kommer tilbage igen, jeg kan f.eks intet mærke fra navlen af og ned til arret.  Man må ikke løfte noget træls hvis man har flere børn. Jeg ville vælge og føde selv hvis det var mig.

Anmeld

7. maj 2011

tinasmor

Tina&Martin skriver:

Personligt ville jeg for alt i verden undgå kejsersnit, kæreste eller ej!
Du ved jo ikke om der kommer konsekvenser for dig pga kejsersnittet, og hvad så hvis du intet kan, ikke engang dit eget barn. Du må heller ikke løfte storesøster i noget tid!!!

Så ville jeg nok tage min mor med, selvom jeg også helst fødte sammen med faderen til barnet, men havde jeg ikke den mulighed så ville mor blive en stor mulighed. (måske farmand gerne vil med til den tid?)

Ville have skrevet det samme, så nupper lige dit

Anmeld

7. maj 2011

tinasmor

signe. skriver:

Tror ikke du kan vælge kejsersnit på det grundlag det som regel ikke op til en selv.. sorry, men tror ikke dety er grund nok..

Jeg vil give dig ret i at de ikke "bare" deler KS ud til højre og venstre. Sidste år besluttede de også at de gerne vil have planlagte kejsersnit ned, så jeg er ret sikker på, at der skal være gode grunde til at man ønsker et kejsersnit. Alt andet lige er det vel også dyre økonomisk (for hospitalet) med PKS og pga den lille risiko der altid er ved operationer, så ser de helst, at der skal ligge noget "lægeligt" bag ønsket.

Anmeld

7. maj 2011

Carina1977

christa1982 skriver:

mange knus

Jeg kan bestemt godt følge dig i dine tanker, men ærligt....så tror jeg du ville komme til at fortryde det, hvis du ikke fødte normalt. Det er så fed en oplevelse uanset om faderen til barnet er der eller ej. Jeg har hørt flere komme og sige efter et kejsersnit, at de hellere ville have haft født normalt.

Når det så er sagt, så tror jeg altså heller ikke, at man selv kan vælge om man vil føde normalt eller have kejsersnit. Tror da kun man vil få det tilbudt, hvis man ikke kan føde normalt.

Men op med hovedet....det skal nok gå

Anmeld

7. maj 2011

Carina1977

christa1982 skriver:

Tak for jeres svar  jeg vil lige sige, at jeg ved godt hvordan en normal fødsel forløber, da jeg har en datter i forvejen, som kom til verden på normal vis ..... men jeg har bare ikke lyst til at gå det igennem igen uden den rette støtte ved min side ... ved det lyder lidt pivet, men det er bare sådan jeg har det indeni. Der er simpelthen ikke nogen jeg har lyst til at have med .... andet end min , ja forhenværende, kæreste .....

og snakkede med min jordmor om det sidst og hun sagde at ja, et kejsersnit var muligt, men man ville selvfølgelig altid prøve at tale folk fra det, da det, som alle ved, er sundest for både mor og barn med en normal fødsel .... så ved at jeg kan få kejsersnit hvis jeg virkelig vil ..... men kan ikke bestemme mig til om det ville være det rigtige for mig. Synes heller ikke det ville være sjovt at ligge i smertehelvede i mange timer og ikke have nogen med til at støtte ....

Ok Så huskede jeg forkert  troede bare ikke man selv kunne vælge det.

Men synes stadig du skal overveje det grundigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.