Hvis man vil have en dreng...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2011

H+S Skjolgborg.

Maalene skriver:

Drenge-basser siges at være hurtigere end pige-basser, så hvis I vil have størst chance for en dreng, så skal I knalde den dag du har ægløsning

Og så har jeg hørt, at de bliver skudt hurtigere ud, hvis du får den bagfra - så kommer de hurtigere ind, og så skulle drenge efter sigende svømme hurtigst i "mål"

Har ikke selv prøvet det, vi ville hellere lade "tilfældighederne" råde, men fandt det som ganske underholdende læsestof

Der er også nogle som tror på den kinesiske kalender, det kan du jo også kigge på, hvis det er

de gang jeg har gået til gynækolog sagde de også drengbørne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

Wimmie

Det er alt sammen myter - man kan ikke beregne sådan noget

Anmeld

6. maj 2011

twinny

6. maj 2011

dorthemus

Maalene skriver:

Drenge-basser siges at være hurtigere end pige-basser, så hvis I vil have størst chance for en dreng, så skal I knalde den dag du har ægløsning

Og så har jeg hørt, at de bliver skudt hurtigere ud, hvis du får den bagfra - så kommer de hurtigere ind, og så skulle drenge efter sigende svømme hurtigst i "mål"

Har ikke selv prøvet det, vi ville hellere lade "tilfældighederne" råde, men fandt det som ganske underholdende læsestof

Der er også nogle som tror på den kinesiske kalender, det kan du jo også kigge på, hvis det er

Jeg blev insemineret samme dag som jeg havde ægløsning og fik en PIGE

Intet "system" er ufejlbarligt

Anmeld

6. maj 2011

Maalene

dorthemus skriver:

Jeg blev insemineret samme dag som jeg havde ægløsning og fik en PIGE

Intet "system" er ufejlbarligt

Tror absolut heller ikke på det, kan bare huske jeg til stor morskab læste det en dag Hehe... Men ja, de såkaldte eksperter skal vel have noget og lave - så hvorfor ikke lige det

Anmeld

6. maj 2011

Lise

Selvfølgelig er det ikke myter - det er jo facts at størrelsen på x-sædcellerne er større, at de er langsommere, og at de lever længere end Y-sædcellerne. Men det er da naturligvis ikke noget man kan regne med, så ja, som jeg kan man lave en dreng selvom der stadig er fire dage til ægløsning når der sexes, eller man kan sexe på ægløsningsdagen, og en pigesædceller viser sig at komme først.

Men SANDSYNLIGHEDEN for at det bliver en dreng, hvis man knalder på ægløsningsdagen, og bliver gravid, er da større end for en pige. Sådan er det!

Anmeld

8. maj 2011

Wimmie

Ok, man kan måske diskutere og det er myter, men jeg holder i hvert fald på at det er mere gætterier:

"

Bedre viden om undfangelsens mekanisme har inspireret mange videnskabeligt baserede teorier om det at kunne vælge barnets køn. Men ingen af dem er blevet bekræftet af den samlede medicinske verden.

Debatten fortsætter om det i det hele taget er etisk forsvarligt ? endsige overhovedet muligt ? at bestemme et barns køn. Men tilhængere af de forskellige kønsudvælgelsesmetoder sværger til dem ? især hvis de selv fik, hvad de ønskede.

Hvad siger eksperterne?

For at kønsbestemmelsesteorierne skal få fodfæste, kræver det, at parrene er villige til at tilrettelægge samleje i forståelse af, at den sædcelle, der bærer drengekromosomet bevæger sig hurtigere, men lever ikke så længe som sædceller, der indeholder pige-kromosomer.

Men videnskaben støtter ikke denne tankegang. En undersøgelse i 1995, der blev offentliggjort i New England Journal of Medicine, gik ud på at undersøge sammenhængen mellem tidspunkterne for ægløsning og samleje.

Der blev ikke fundet nogen sammenhæng mellem timingen af samlejet og babyens køn. Forskerne konkluderede dog, at den mest befrugtningsdygtige periode var i de 6 dage inden (og ikke efter) ægløsningen."

Læs resten her:

http://altomboern.dk/node/323643

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.