Hvis man vil have en dreng...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2011

quindelist

Anonym skriver:

Hvornår er det så i følge bøger at man skal have sex?? Er det ikke noget med at det er efter ægløsning?? Noget med at pige ægget er der længere eller sådan noget? Vi vil gerne have en dreng næste gang og synes bare jeg har hørt noget om det..

Det er sædcellerne der bestemmer kønnet, de kan medbringe et X eller et Y kromosom som så afgør det.

Fra moren kommer altid et X, idet kvinder har 2 X'er, mens en mand har XY.

Teorien er at fordi X kromosomet er markant større end Y kromosomet, så svømmer de sædceller der medbringer et X langsommere og vil man have en pige skal man derfor have sex FØR ægløsningen, og ikke i samme øjeblik man har ægløsning.

Så hvis teorien holder skal man have sex netop som der er ægløsning og frem, men endelig ikke 1-2 dage før.

Der er IKKE evidens for teorien, -det er altså kun en teori som man endnu ikke kan bevise. Det er dog rigtig nok at X kromosomet er markant større end Y kromosomet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

camilla28

æh

stå på hovedet og drik en rød sodavand imens du dyrker sex

nej det er slet ikke noget man kan  hjælpe på vej det er sædcellen  der bestemmer og det er den der svømmer hurtigst  vinder

Anmeld

6. maj 2011

de-wett

Anonym skriver:

Hvornår er det så i følge bøger at man skal have sex?? Er det ikke noget med at det er efter ægløsning?? Noget med at pige ægget er der længere eller sådan noget? Vi vil gerne have en dreng næste gang og synes bare jeg har hørt noget om det..

det er sædcellerne der bestemmer kønnet. Fik afvide det 3d scanning at pigesædceller lever længere end drengesædceller. det er det det kommer an på.

Anmeld

6. maj 2011

Maalene

MoarJ skriver:

Hmm.... Vi sexede præcis på ægløsningsdagen, og det er en pige... 

Haha - ved heller ikke helt om jeg selv tror på det, men du kan se det her: http://www.min-mave.dk/dreng-eller-pige/oensker-dreng.htm 

Anmeld

6. maj 2011

mor til 2 skønne piger .

så en fosker fortælle om det , og man kan intet gøre for a få et bestemt køn , alt er en myte siger de kloge .

Anmeld

6. maj 2011

Maalene

Anonym skriver:

Ja lige præcis.. det var lige det jeg mente at have læst!!  Tusind tak..

Det var så lidt

Du kan se mere her:

http://www.min-mave.dk/dreng-eller-pige/oensker-dreng.htm

Anmeld

6. maj 2011

Mira0911

Maalene skriver:

Haha - ved heller ikke helt om jeg selv tror på det, men du kan se det her: http://www.min-mave.dk/dreng-eller-pige/oensker-dreng.htm 

Naaah tror nu heller ikke på det... 

Anmeld

6. maj 2011

Anonym

ønskebebsi skriver:

så en fosker fortælle om det , og man kan intet gøre for a få et bestemt køn , alt er en myte siger de kloge .

Helt enig.

Og det med at man skal sexe på ægløsningstidspunktet hvis man vil have en dreng, så skal mange tænke på, at så ville de fleste insemineringer fører til drenge og som ved resten af fødslerne i verden, er det næsten 50/50. Den eneste sikre måde for at få et bestemt køn er ved ægsortering og det er heldigvis forbudt i DK (med mindre der er en stærk medicinsk/genetisk grund)

Anmeld

6. maj 2011

Anonym

Drengesædceller er hurtigt men dør først, pigesædceller kan leve i livmoderen helt op til 7 dage efter affyring, køb æl-teste og test, nøjagtigt på dagen er i sammen.

Jeg er lavet efter den metode er kvinde, min datter er lavet efter metoden og jeg har hjulpet en veninde med at få hendes pige på den måde, så giv dig til kende og jeg kigger gerne på æl-teste for dig

Anmeld

6. maj 2011

hc=k

Anonym skriver:

Ja det ved jeg godt.. Men altså det er noget med at sædcellerne er hurtigere ude hvis det en dreng mener jeg.. Altså omkring ægløsning..

Jeg har hørt at drengene er hurtigere, men også svagere. De skulle komme først frem jo, men ikke være så stærke som pigecellerne.
Jeg ved ikke rigtig om man skal satse for meget på det. Jeg tror mest på at det er 50/50

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.