Økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2011

eElak

Noneother skriver:

Nej det mener jeg ikke.. -men sådan er reglerne.
Desuden er han jo ikke forpligtet til at ha ekstra møbler m.m. til barnet. (jo vidst, det er da det fedeste for alle parter) men jeg kan ikke se hvordan det kan være kommunens opgave at sørge for det.
ELLER hvorfor min kammi så skal leve for 5000kr. om måneden (KH), når han osse har en søn?

Desuden var mit svar ment på dette tilfælde. Hvor faderen overhovedet intet samvær har, så vidt jeg forstod. Mener du så osse at han bør tjene fedt på det?

Hvis reglerne var sådan, så var der mange samværsfædre på KH som ikke burde få forsørgersatsen. 

Jeg ringede selv til kommunen for at høre ad hvordan det var omkring forsørgerstats vs. fraflytning og der var beskeden hvis han betaler børnebidrag, så får han forsørgersats. 

Hvis jeg f.eks. valgte at gøre det via kommunen og han så ikke betalte kommunen, så kunne de godt finde på at tage forsørgersatsen fra ham, så han fik alm. kontanthjælp i stedet for det andet. 

Det er hans eget ansvar at sørge for at barnet har f.eks. en seng at sove i når han er hos ham, men jeg har jo også samme ansvar, blot når knægten er hos mig - og bor hos mig, og jeg får også ekstratilskud fordi jeg er enlig.. :-)

Jeg kan ikke svare på hvorfor din kammerat skal have KH uden forsørgersats... hvis ikke han har barn, jamen så er det sådan reglerne er skruet sammen ;-) Desuden spiller alderen ind osv.

Men lad os holde os til det som tråden startede med at handle om.. 

fælles forældremyndighed vs. fuld forældremyndighed til moren har ingen påvirkning på KH. Faren skal stadig betale børnebidrag ergo får han stadig forsørgersatsen. Hvis faren er 25 år, så er differencen imellem forsørgersatsen og alm. satsen på ca 3000 kroner før skat - div ca 1500 udbetalt... børnebidrag er på knapt 1200 kroner. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2011

<3mineguldklumper<3

Bee skriver:

Det er jo lamt... Helt ærligt.. det er jo ikke kommunes "skyld" at manden ikke kunne holde snablen i bukserne og lave et barn. det burde han selv betale ud af hans kh..

det er ikke kun manden der skal holde snablen for sig selv. men kvinderne skal også lære at holde bene samlet. man er som regel to om det. man kan ikke kun give manden skylden for det

Anmeld

8. maj 2011

Fru Aagaard

<3mineguldklumper<3 skriver:

det er ikke kun manden der skal holde snablen for sig selv. men kvinderne skal også lære at holde bene samlet. man er som regel to om det. man kan ikke kun give manden skylden for det

Jo, i nogle tilfælde kan man altså godt..

Man skal jo kende hele sandheden bag alt

Ja, man er to om det - men sjovt nok i nogle tilfælde skrider den ene fra sit ansvar, eller lignende...

Over and out Fru Aagaard...

Anmeld

8. maj 2011

<3mineguldklumper<3

ja det er der nogle der gør, men der er ingen der forbyder en at få en abort. men uanset hvor barnet er og ikke er så er det også forkert at den der har barnet boende kan få i hovede og i r...v af kommunene. hvis man vil være alene med barnet så kan man sku også selv forsørge det uden at skulle have fra det offenlige af, for det er ikke dem der valgt at du eller jeg skulle have børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.