Økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2011

Tip!

Noneother skriver:

oh jooo.. Den er god nok. som "børnebidragsbetaler" får du tilsvarende beløb oveni din KH.

Ligeså vel som førtidspensionister af den gamle ordning osse kun betaler tillægget på de 1xxkr. om måneden. Resten ordner kommunen.

Det er jo lamt... Helt ærligt.. det er jo ikke kommunes "skyld" at manden ikke kunne holde snablen i bukserne og lave et barn. det burde han selv betale ud af hans kh..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

Tip!

Anonym skriver:

Selv en der får løn kan få betalt via kommunen, det er jo bare at nægte og betale børnepengene. så får man dem af kommunen. MEn så skylder man dem i stedet for

Jeg får selv bp via kommunen... men om faderen betaler dertil, det er ikke mit problem...

Anmeld

6. maj 2011

Noneother

Bee skriver:

Det er jo lamt... Helt ærligt.. det er jo ikke kommunes "skyld" at manden ikke kunne holde snablen i bukserne og lave et barn. det burde han selv betale ud af hans kh..

Jeg siger dig overhovedet ikke imod. -Sådan er reglerne desværre bare skruet sammen.

Og det er jo self praktisk hvis man nu har 4 børn og går fra hinanden hvor bidragsbetaleren ellers ikke ville have en chance for at betale, men det burde revurderes kraftigt i nogle tilfælde.

Anmeld

6. maj 2011

eElak

Noneother skriver:

Okay? Det har jeg bare aldrig hørt noget om. Det sgu da noget underligt fis.

Det er det da ikke... 

Min X er på KH og får forsørgersatsen.. Han betaler også børnebidrag til mig. 

han har jo ansvaret for delvis forsørgelse af knægten... 

Anmeld

6. maj 2011

Tip!

Noneother skriver:

Jeg siger dig overhovedet ikke imod. -Sådan er reglerne desværre bare skruet sammen.

Og det er jo self praktisk hvis man nu har 4 børn og går fra hinanden hvor bidragsbetaleren ellers ikke ville have en chance for at betale, men det burde revurderes kraftigt i nogle tilfælde.

årh men det er jo igen ikke kommunens ansvar at han har lavet 4 børn.. jesus crist... syns godt nok liiige at den lovgivning burde revurders.

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Bee skriver:

Jeg får selv bp via kommunen... men om faderen betaler dertil, det er ikke mit problem...

Nej det er sgu deres eget problem at de får em kæmpe regning med tiden

Anmeld

6. maj 2011

Noneother

KaLee skriver:

Det er det da ikke... 

Min X er på KH og får forsørgersatsen.. Han betaler også børnebidrag til mig. 

han har jo ansvaret for delvis forsørgelse af knægten... 

Nej hvis barnet har adr. hos dig og du modtager børnebidrag har DU forsørgerpligt. Ergo skal du på papiret osse sørge for tøj, bleer osv. når barnet har samvær hos far.
Dvs. at hans brøk af en forsørgepligt egentlig strækker sig til bidraget + en ekstra mund at mætte når barnet er på besøg.

Anmeld

6. maj 2011

Noneother

Bee skriver:

årh men det er jo igen ikke kommunens ansvar at han har lavet 4 børn.. jesus crist... syns godt nok liiige at den lovgivning burde revurders.

Ja men igen kan man komme ud for uheldige situationer, hvor kommunen så alligevel skal gå ind og dække, eller forsørgeren ville stå helt uden bidrag. Så jeg synes ikke det er så sort/hvidt endda.

Anmeld

6. maj 2011

eElak

Noneother skriver:

Nej hvis barnet har adr. hos dig og du modtager børnebidrag har DU forsørgerpligt. Ergo skal du på papiret osse sørge for tøj, bleer osv. når barnet har samvær hos far.
Dvs. at hans brøk af en forsørgepligt egentlig strækker sig til bidraget + en ekstra mund at mætte når barnet er på besøg.

mener du så at fordi barnet bor hos mig, så mister han alt ansvar - også økonomisk bare fordi jeg får ekstra tilskud af kommunen?

eller er de 1193 virkelig for meget at få af faren?

og NEJ jeg skal ikke sørge for bleer når han er hos sin far - men jeg er så sød at jeg gør det alligevel :-)

Jeg skal sørge for tøj, sko, pasning (betaling altså), fritidstilbud når han bliver ældre m.m.

"Udstyret" for samvær hos ham altså legetøj, bleer (som jeg betaler) og møbler samt mad - det skal han i teorien selv betale 

Anmeld

7. maj 2011

Noneother

mener du så at fordi barnet bor hos mig, så mister han alt ansvar - også økonomisk bare fordi jeg får ekstra tilskud af kommunen?

eller er de 1193 virkelig for meget at få af faren?

og NEJ jeg skal ikke sørge for bleer når han er hos sin far - men jeg er så sød at jeg gør det alligevel :-)

Jeg skal sørge for tøj, sko, pasning (betaling altså), fritidstilbud når han bliver ældre m.m.

"Udstyret" for samvær hos ham altså legetøj, bleer (som jeg betaler) og møbler samt mad - det skal han i teorien selv betale 

Nej det mener jeg ikke.. -men sådan er reglerne.
Desuden er han jo ikke forpligtet til at ha ekstra møbler m.m. til barnet. (jo vidst, det er da det fedeste for alle parter) men jeg kan ikke se hvordan det kan være kommunens opgave at sørge for det.
ELLER hvorfor min kammi så skal leve for 5000kr. om måneden (KH), når han osse har en søn?

Desuden var mit svar ment på dette tilfælde. Hvor faderen overhovedet intet samvær har, så vidt jeg forstod. Mener du så osse at han bør tjene fedt på det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.