Økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2011

Noneother

Det er kun på kh man får det... på su får faderen ikke dobbelt su..

-OG selv med KH står der det her, når man slår det op

Det er en forudsætning, at du som forsørger rent faktisk yder bidrag til barnet eller børnenes forsørgelse.

og dette:

Til personer under 25 år, som har forsørgelsespligt for et barn, men som ikke forsørger barnet i hjemmet, ydes kontanthjælp efter reglerne for ikke-forsørgere under 25 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Bee skriver:

Det er kun på kh man får det... på su får faderen ikke dobbelt su..

Sikker? mener jeg han fik

Anmeld

6. maj 2011

Tip!

Noneother skriver:

-OG selv med KH står der det her, når man slår det op

Det er en forudsætning, at du som forsørger rent faktisk yder bidrag til barnet eller børnenes forsørgelse.

og dette:

Til personer under 25 år, som har forsørgelsespligt for et barn, men som ikke forsørger barnet i hjemmet, ydes kontanthjælp efter reglerne for ikke-forsørgere under 25 år.

Jeg syns kun det er fair nok at de ikk får mere end normal satsen... de har ikke barnet boende, og burde ikke kunne "tjene" penge på at have et barn.. hvis du forstår..

Anmeld

6. maj 2011

Tip!

Anonym skriver:

Sikker? mener jeg han fik

ja... min eks er på su og får kun normal satsen..

Hvis at han skal have dobbelt su, så skal barnets adresse stå hos ham.

Anmeld

6. maj 2011

Noneother

Bee skriver:

Jeg syns kun det er fair nok at de ikk får mere end normal satsen... de har ikke barnet boende, og burde ikke kunne "tjene" penge på at have et barn.. hvis du forstår..

Ja 100.

Jeg ved at man får dækket børnepengene hvis man er på KH og betaler sådan noget, men jeg har sgu aldrig hørt om at man får fuld forsørgersats?
Måske det er forskelligt fra kommune til kommune.

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Bee skriver:

Der er jeg enig

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Bee skriver:

ja... min eks er på su og får kun normal satsen..

Hvis at han skal have dobbelt su, så skal barnets adresse stå hos ham.

Oki underligt

Anmeld

6. maj 2011

Tip!

Noneother skriver:

Ja 100.

Jeg ved at man får dækket børnepengene hvis man er på KH og betaler sådan noget, men jeg har sgu aldrig hørt om at man får fuld forsørgersats?
Måske det er forskelligt fra kommune til kommune.

får dækket børnepengene? dvs at så længe man er på kh, skal man ikke som sådan betale til det barn man har? hmmm... det tvivler jeg på..

Anmeld

6. maj 2011

Noneother

Bee skriver:

får dækket børnepengene? dvs at så længe man er på kh, skal man ikke som sådan betale til det barn man har? hmmm... det tvivler jeg på..

oh jooo.. Den er god nok. som "børnebidragsbetaler" får du tilsvarende beløb oveni din KH.

Ligeså vel som førtidspensionister af den gamle ordning osse kun betaler tillægget på de 1xxkr. om måneden. Resten ordner kommunen.

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Bee skriver:

Selv en der får løn kan få betalt via kommunen, det er jo bare at nægte og betale børnepengene. så får man dem af kommunen. MEn så skylder man dem i stedet for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.