Jeg kan ikke tage det seriøst!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2011

ekzunz

Jeg tror egentligt sagtens at min søn på 6 år kan klare det selv, men jeg har ikke lyst til at sende mit barn ind i herrenes omklædningsrum alene.

Jeg ved godt at der ikke er pædofile i alle svømmehaller hele tiden, men jeg har bare ikke lyst til at tage chancen. Det er lige så meget derfor jeg vælger at han skal med en voksen - og hvis det kun er mor der er med, så er det jo kvindernes omklædning.

Jeg kunne heller ikke selv blive forarget over at der var 7-8 årige drenge i et omklædningsrum. Jeg tror ikke det er et problem over den alder, da drengene så selv er for blufærdige til at ville med, og det skal selvfølgelig respekteres.

Men svømmehallerne burde jo lytte til kritikken og få lavet nogle flere familierum eller andre muligheder for at man kan klæde om på tværs af køn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

NaFe

der har da altid været regler for vor gamle drenge skal være for af komme med ind i dame omklædningen..

der vor jeg har arbejdet var det 7 år...med mindre barnet havdet et handdicap. vi har aldrig haft problemer og syntes bestemt af 7 år er en passende alder...

Anmeld

6. maj 2011

Meliora

Eva. skriver:

Nej, jeg har svært ved at forstå det, men det er jo unge kvinder som sikkert ikke har børn der har det sådan...det er da virkelig misforstået om noget...selvfølgelig kikker børn på kroppe, det gør alle vel og nøgne er da ret interessante, men der er jo intet seksuelt i det...synes det fortæller mest om de kvinders syn på kroppe og seksuelitet...den er sgu lidt skæv.

Jeg tror mere det handler om de små piger, end selve kvinderne. Forestil jer at en mor har sin 8-9 årige datter med i svømmeren og hun så kan risikere at møde en af drengene fra klassen, som så skal se hende nøgen, det må da ikke være særlig fedt.

Selvfølgelig kan en 7-8 årig godt finde ud af at tage tøj af og på og vaske sig, ellers har forældrene da et problem, og så må de jo sørge for at få lært ungerne det.

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

Jeg tror mere det handler om de små piger, end selve kvinderne. Forestil jer at en mor har sin 8-9 årige datter med i svømmeren og hun så kan risikere at møde en af drengene fra klassen, som så skal se hende nøgen, det må da ikke være særlig fedt.

Selvfølgelig kan en 7-8 årig godt finde ud af at tage tøj af og på og vaske sig, ellers har forældrene da et problem, og så må de jo sørge for at få lært ungerne det.

Nu står der jo at det er de kvinder der er under 30 år der har problemetog føler at drengene kikker...og nu har jeg selvfølgelig kun mine egne børn at gå ud fra og der har jeg ikke oplevet blufærdighed på den måde i den alder.-...de bader jo også sammen efter gymnastik på mange skoler i 6-7 års alderen.. og hvis det var sådan, så ville drengene vel heller ikke klæde om derinde, det lyder jo som om det kun ville være pigerne der ville føle det som et "overgreb"...

Anmeld

6. maj 2011

Rosa

Som udgangspunkt kan jeg nu godt følge den med at det ikke er rart at en 10 årig knægt står og peger på en med store øjne - det synes jeg også er grænseoverskridende. Men et forbud er ikke vejen frem. Familieomklædningsrummende synes jeg er en fantastisk god ide, da man tit står og mangler en ekstra hånd til omklædningen med unge og tasker og tøj, når far er inde i herreomklædningsrummet... 

Anmeld

6. maj 2011

Victoriasmor88

Hmm, synes lige jeg vil tillade mig at skrive i denne debat. 

Det handler ikke så meget om mig selv, jeg er ganske bevidst omkring min krop. Men min sidste gang i svømmehal oplevede jeg en meget uheldig episode.

jeg medbragte min bonusdatter på 8 år. og inde i omklædningen stod en dreng på omkring de 6/7 år. Han sad ved siden af sin mor på bænken mens hun var ved at klæde om og konstant stirrede på min bonusdatter der var ved at trække tøjet af for at komme i bad. Jeg kunne se på min bonusdatter at hun fik det rigtig dårligt, og var selv i tvivl om hvad hun lige skulle foretage sig for han sad bare og gloede på hende. Jeg kunne simpelthen ikke byde hende dette og trak hende med ind på et toilet istedet for at klæde resten om. 

Da vi kom ind for at skylle os inden svømmehallen var drengen og hans mor også derinde og pludselig begyndte han at røre ved min bonusdatter, som så begyndte at græde. Moderen kunne godt se det var et problem og trak ham væk, men min bonusdatter var trist resten af dagen og jeg kunne sagtens fornemme på hende at det havde været en ubehagelig oplevelse. 

Når det så er sagt kan jeg sagtens følge dem der synes det er en træls situation. jeg håber at flere svømmehaller vil få disse familiebade, så kan man gøre det lidt som det passer en  uden at støde andre mennesker og deres privatliv. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.