Kan man leve for 5-6000 kr om mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2008

Balderson

Anja Nørreslet skriver:

Vi er 4 mennesker på 3000 kr om måneden

Hvordan gør I lige det?

Er det med alt? mad, tøj, sko osv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2008

MUTT3

katrinex4 skriver:

når man er 2 voksne og 4 børn? Jeg skal snart på barsel igen og i den forbindelse vil jeg gerne holde 28 ugers orlov som jeg har på min store datter, dvs at jeg får 60% af dagpengesatsen. Altså vil vi have omkring 5-6000 kr i mdr i 28 uger. Er det realistisk??

Katrine 20+0 med nr.4

Realistisk Jammen det er det da.

Her er vi 2 voksne og 3 børn (1 ble barn) vi har 4000 - 5000 pr måned, og vi klarer os da okay, så et barn mere og op til 2000 kr mere om måneden, vil nærmest være luxsus for os. Eller dvs vi har faktisk 5000 - 6000, men de 1000 ryger i banken, til hvis vi får behov for ny køleskab ell, og ofte dækker det vi har sparet sammen ikke det vi skal bruge, på fx reperation af bilen, eller ny køleskeb.

Beløbet er til mad, tøj, varme (vi har stoga fyr) gaver ol, og vi mangler altså ikke noget, nok har vi ikke råd til ferier (jeg har ikke været på ferie siden jeg boede hjemme) og det er ikke ligefrem fordi vi har råd til at skeje ud i gaver til børnene, eller nyt tøj, men vi mangler altså intet, tøj kan genbruges (dog holder jeg på nye sko, en 1 par kondisko 1 par gummigstøvler og 1 par sandaler eller vintersko, kan sagtens gøre det) børne tøj for vi fra rundt omkring, og skal der endelig købes, er jeg MEGET striks med prisen, jeg selv, jammen genbrugsforretningerne har ofte massere af billigt og ganske udemærket tøj, og ind i mellem findes der er godt køb i forretningerne, sidst fandt jeg en gallakjole (mærke) til 25 fra ny. Jeg køber ikke tøj særlig tit, 2-3 gange om året (det er med strømper undertøj ol) og jeg giver kun en rimelig pris, fx kunne jeg aldrig finde på at bruge mere en MAX 50 på en trøje, og MAX 75 på cawboybukser, finder jeg noget som bare er virkelig lækkert, kan jeg til nøds gå op på 100 kr, andet er huld i hovedet.
Legetøj finder vi også gerne som genbrug, og får lidt fra rundt omkring.
Og så er jeg så heldig at have en mor der kan sy, hun har ikke tid til at sy tøj fra bunden, men hun kan klare lynlåse lapper ol småreperationer, oven i får vi 1 hel gris foræret hert år, det eneste vi selv skal betale er slagtningen, men de ca 700 kr, er jo hurtigt tjænt hjem på besparelse, af at købe kødet til 10 kr og mere pr kg.

Vi er ikke rige, og har ikke råd til bare lige at komme i tanke om at vi fx vil i svømmehald, eller give turtels i julegave (med mindre det er det eneste vi vil give, eller vi er heldige og finde der brugt eller på et godt bud) vi giver heller ikke hianden gaver, og bedsteforældrene må inden undvære eller nøjes med hjemmelavet, men vi får mad i munden tøj på kroppen og kan holde varmen, og har massere af hjerterum, ret meget andet har vi faktisk heller ikke brug for. Jo vi vi da gerne prøve at komme på ferie, bare et lille forlænget weekendophold i en billig skude af et sommerhus, med das og huld i taget, men det er ikke nødvendigt for at kunne leve, det er luxsus, spild af penge, penge vi ikke har.
Det værste er næsten at vi lige nu har flere penge mellem henderne, end vi nogen sinde har haft før, men alt andet er jo blevet tilsvarende dyrer, så i sidste ende har vi ikke mere at rutte med.

Vi stå til at miste 4000 før skat, i løbet af næste år, hvordan vi skal klare den aner vi ikke (for det nytter ikke at manden forsøger at tjæne mere, det bliver bare trukket i den anden ende) men det må vel blive sådan noget med at tage ungerne ud af BH´en, og fratage dem deres sport, og så er jeg vel bare tvunget til at lære og sy, og så må der skæres ned på gaverne, sandalerne må sparets til fordel for bare tær ol, og så ellers søge legater julehjælp osv, klare os, det er vi jo bare nød til, der kommer sikkert ikke en eller anden rig en og siger: "hvor er det synd for jer, vi kan godt spare den ene af vores 2 14 dages ferier til udlandet, og nøjes med 2 billige biler i stedet for 2 dyre, så i får lidt af os" Og mine pænt bemidlede forældrer sætter nok ikke lige træskoene de første par år, en rig onkel har vi heller ikke, så vi må nøjes, og klare os mned det vi har, og det skal vi såmen også nok, vi har ikke rigtigt andet valg.

Anmeld

7. november 2008

Lullaby

Hvordan gør I lige det?

Er det med alt? mad, tøj, sko osv...

Jamen vi køber de der pakker fra lidl hvor man bare skal blande vand i, så er der franskbrød. I sådan en pakke er der 2 brød for en 10er. Køber ind til 2 dage for max 200 kr. Læser tilbud på kød. Wokmad er billigt. En pose wokblandning, en pak kød og nogle nudler, voila masser af sund mad.
Pasta og kødsovs til et par dage. Millionbøf og kartoffelmos til et par dage. Frikadeller til både mad og madpakke.
Mht tøj så køber jeg næsten aldrig tøj til mig selv. Og ungernes tøj er ikke mærkevarer. Bella fik blandt andet nogle vinterstøvler i Kvickly der var sat ned til 75 af beavernylon. Hendes flyverdragter er fra både tøj og sko og netto. Ellers lav noget surdej selv, så har du forevigt rugbrød

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.