Kan man leve for 5-6000 kr om mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.276 visninger
22 svar
0 synes godt om
6. november 2008

katrinex4

når man er 2 voksne og 4 børn? Jeg skal snart på barsel igen og i den forbindelse vil jeg gerne holde 28 ugers orlov som jeg har på min store datter, dvs at jeg får 60% af dagpengesatsen. Altså vil vi have omkring 5-6000 kr i mdr i 28 uger. Er det realistisk??

Katrine 20+0 med nr.4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2008

Anja

Synes det lyder meget stramt, men det er for en begrænset periode så mon ikke det kan lade sig gøre ?

Ville dog helst ikke selv gøre det uden at have en opsparing i baghånden, hvis der skulle komme store uforudsete udgifter fx rep. af bil eller ny vaskemaskine.

Anmeld

6. november 2008

lonemus

Det var ikke mange penge!!
Men det kommer jo an på, hvad de penge helt præcist skal dække - er det kun mad eller er det jeres totale rådighedsbeløb, så beløbet skal dække alt efter de faste udgifter!?!?!

Hvis det KUN er mad, så vil jeg sige ja.

Men hvis er jeres totale rådighedsbeløb, så vil jeg sige nej.

Lone

Anmeld

6. november 2008

twinboys

Jeg siger det samme som Lone...

Hvis det KUN er mad, så vil jeg sige ja.

Men hvis er jeres totale rådighedsbeløb, så vil jeg sige nej.

Majbritt

Anmeld

6. november 2008

katrinex4

Det er til mad, tøj, sko (som de jo ikke nødvendigvis skal ha så mange af lige i de uger) og fornøjelser, som vi ikke vil få mange af. Vi vil ha en opsparing, men ikke som vi vil bruge til mad osv, men til bilen og hvis noget går i stykker.

Jeg vil bare så gerne at de 28 uger ikke går til spilde....

Anmeld

6. november 2008

Honningblomst

For en periode...der er jeg sikker på at I sagtens kan.
Og når man går hjemme kan man jo bage alt brød og spare en masse...det er da det hele værd at have mulighed for at være meget hjemme ved sine børn.

Så ja, det er da realistisk....mange familier har ikke mere og lever sådan altid.

Jeg lever for en del under pt.

Knus..

Anmeld

6. november 2008

katrinex4

Er du på orlov da??

Kan se du har en Konrad, det har jeg også, bare en Conrad :-) Smukt navn :-)

Anmeld

6. november 2008

Honningblomst

katrinex4 skriver:

Er du på orlov da??

Kan se du har en Konrad, det har jeg også, bare en Conrad :-) Smukt navn :-)

Nej, desværre er jeg ikke på orlov....men jeg er i praktik og der mister jeg mange penge pr. md. Så jeg pt har under 4000kr at leve for...det er til mig og mine tre drenge.

Ja, Konrad/Conrad er et SUPER smukt navn...

Knus..

Anmeld

6. november 2008

pipsen

Prøv evt at kigge jeres bankudskrifter igennem, så kan I se, hvad I bruger i dag. Skær det væk, som I mener at kunne undvære, så vil det jo vise sig, om I kan leve for 5-6000 per måned. Pøj pøj med det
/Lena

Anmeld

6. november 2008

tascia

pipsen skriver:

Prøv evt at kigge jeres bankudskrifter igennem, så kan I se, hvad I bruger i dag. Skær det væk, som I mener at kunne undvære, så vil det jo vise sig, om I kan leve for 5-6000 per måned. Pøj pøj med det
/Lena

lige mine ord! det giver et meget realistisk billede af hvad der er behov og hvad der ikke er..

//Natascia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.