Kan man leve for 5-6000 kr om mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2008

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Det ved jeg nogen kan, men det bliver godt nok stramt - for stramt ville jeg synes.
5000-6000 kr/mdr. i totalt rådighedsbeløb er alt for lidt synes jeg. Det ville vi meget hurtigt køre rigtig surt i herhjemme.

Held og lykke med valget !

Line.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2008

katrinex4

Men det er jo ikke for evigt! Men for 28 uger. så handler det vel "bare" om at spænde ballerne sammen, eller....???

Hvad har I andre da i rådighedsbeløb??

Anmeld

6. november 2008

Balderson

pipsen skriver:

Prøv evt at kigge jeres bankudskrifter igennem, så kan I se, hvad I bruger i dag. Skær det væk, som I mener at kunne undvære, så vil det jo vise sig, om I kan leve for 5-6000 per måned. Pøj pøj med det
/Lena

Ja, er helt enig...

For 5000- 6000 kr. til alt er godt nok ikke meget..

Vi er 3 og bruger ca. 5000 kr. om mdr. bare på mad...

Anmeld

6. november 2008

ekzunz

Uha - det er ikke mange penge!!!
Men barn nr. 4 skal der vel kun købes bleer til? Så det er mad til 2 voksne og 3 børn, og hvis det er om 20 uger, så er det ved at være sommer, dvs. at der ikke er de store investringer mht. tøj og ligj....og det der er kan købes via TS - og sælg evt. noget af det gamle.....
Det kræver vist stram styring, madplaner osv. men når det er for en begrænset periode, så tror jeg godt jeg ville turde!!

Anmeld

6. november 2008

katrinex4

Tidspunktet er fra uge 27 næste år og så frem til uge 03 2010. Så der vil være en jul incl. Men den regner vi at nå at spare op til inden jeg overgår til sultelønnen :-)

Anmeld

6. november 2008

lonemus

katrinex4 skriver:

Tidspunktet er fra uge 27 næste år og så frem til uge 03 2010. Så der vil være en jul incl. Men den regner vi at nå at spare op til inden jeg overgår til sultelønnen :-)

Puha, det bliver meget stramt.....min mening til om det kan lade sig gøre er klart nej - ikke når det er jeres totale rådighedsbeløb.
Vi er 2 voksne og 2 børn og vi ville altså ikke kunne leve for det......!
Har I bil? Det har vi og den kan altså godt sluge en del penge, selvom det er en dieselbil!

Jeg prøvede at tage 2 mdr hvor vi levede som vi plejede, mens jeg skrev ALT ned, hvad der blev brugt penge på. Er du vimmer er chok vi fik!
Så nu har vi virkelig spændt livremmen ind, simpelthen fordi vi kunne se vi brugte alt for mange penge, på faktisk ingenting. Så nu har vi fået 2000.- kr ca mere om måneden til tjant og fis 60.png
Så prøv det, det er næsten den bedste måde at finde ud af det på!

Lone

Anmeld

6. november 2008

katrinex4

Beløbet er uden benzin. Det er betalt.

Anmeld

6. november 2008

Honningblomst

Beløbet er uden benzin. Det er betalt.

Så vil jeg altså mene I sagtens kan....jeg lavede en tråd på et tidspunkt hvor jeg spurgte hvad folk havde til rådighed...prøver lige at finde den til dig og der var mange der ikke havde mere.
Knus Eva..
https://www.baby.dk/Forum/Messages.aspx?ForumTopicID=8864
Her var den og det er endda MED børnepengene, har i dem medregnet?

Anmeld

6. november 2008

Lullaby

Vi er 4 mennesker på 3000 kr om måneden

Anmeld

6. november 2008

katrinex4

Det var ikke meget. Skal der betales tøj og mad, sko og gaver ud fra det??

Hvordan gør I??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.