Jer der flyttede tidligt hjemmefra, hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2011

Ann.

Jeg valgte det ikke selv - jeg blev smidt ud af min mor, der valgte sin arrogante kæreste frem for sine børn (de er heldigvis ikke sammen mere) - men jeg fik mig et arbejde og tjente selv til alle udgifterne. Jeg var lige blevet 17.

Fik selvfølgelig selv mine børnepenge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

Benjamins'mor

Jeg gjorde fordi jeg var gravid med min lille søn.. 

Og jeg flyttede så sammen med min kæreste på 22 år, han har jo så et job. Og i det jeg har en søn, får jeg kontanthjælp.

Jeg bliver snart 17.

Anmeld

5. maj 2011

-Sigrid-

Jeg var (er) 16, bliver 17 om 2 uger, og har været flyttet i lejlighed med min kæreste i 2 måneder nu. Jeg får mine børnepenge når jeg begynder på stx her efter sommerferien... 

Min kæreste betaler for husleje og vand/el/varme (2003 DKK) og har stadig 3000 kr tilbage på kontoen. Så lige nu er det lidt stramt, men skal til to jobsamtaler i næste uge, og regner med at få arbejde, så jubii

Anmeld

5. maj 2011

Sof

Jeg var 17, det var 3 måneder inden jeg blev 18  Jeg flyttede fordi jeg efter at være kommet hjem fra efterskole havde brug for noget mere privatliv og havde brug for at stå på egne ben. Flyttede sammen med en veninde i en lejlighed 10 minutter fra mine forældre. Var under uddannelse og fik elevløn + arbejdede ved siden af, så jeg klarede mig helt fint og nyder at jeg gjorde det, for det var det helt rigtige for mig 

Anmeld

5. maj 2011

samantha1986

Eva. skriver:

det overrasker mig at der er børn/unge der flytter hjemmefra før de er myndige, imens deres forældre stadig har forsørgelsespligt og hvad med skole, økonomi osv...

Så kunne godt tænke mig at høre hvorfor man flytter hjemmefra så tidligt og ikke mindst hvordan man kan forsørge sig selv...

Bare nysgerrig, var selv 18 år og jeg havde bare brug for at blive voksen på det område også...

Jeg havde en ældre kæresten og uden egentlig at tænke over det var jeg flyttet op til ham. Det skete lige så stille. Jeg havde et job så der fra tjente jeg mine penge. Jeg tror jeg var 16.

Min forældre var af den holdning at der ville blive mere ballade hvis de forbød mig det. I dag ville jeg ønske de havde forbudt mig det.. Men det er en anden historie

Anmeld

5. maj 2011

Ryberg

Jeg stak af hjemmefra da jeg var 14 og havnede på institution i 8 måneder.. flyttede "hjem".. men det var vidst kun adressen  for jeg var aldrig hjemme alligevel - var hos veninder osv.. da jeg så fyldte 16 flyttede jeg sammen med en kæreste jeg havde på det tidspunkt...

Levede på mine kæresters økonomi, og ellers havde jeg fritidsjob

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.