Jer der flyttede tidligt hjemmefra, hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.585 visninger
25 svar
0 synes godt om
5. maj 2011

Aves.

det overrasker mig at der er børn/unge der flytter hjemmefra før de er myndige, imens deres forældre stadig har forsørgelsespligt og hvad med skole, økonomi osv...

Så kunne godt tænke mig at høre hvorfor man flytter hjemmefra så tidligt og ikke mindst hvordan man kan forsørge sig selv...

Bare nysgerrig, var selv 18 år og jeg havde bare brug for at blive voksen på det område også...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

BellaCiinea

Jeg flyttede hjemmefra 3 uger efter jeg var fyldt 18 år (havde søgt lejlighed i 1 år)

Min grund var, at jeg ikke kunne sammen med min stedfar.

Og fortryder overhovedet ikke at jeg flyttede hjemmefra så "tidligt"

Anmeld

5. maj 2011

Aves.

IsabellaCiinea skriver:

Jeg flyttede hjemmefra 3 uger efter jeg var fyldt 18 år (havde søgt lejlighed i 1 år)

Min grund var, at jeg ikke kunne sammen med min stedfar.

Og fortryder overhovedet ikke at jeg flyttede hjemmefra så "tidligt"

Men du var også myndig jo...og havde mulighed for at få hjælp økonomisk..

Jeg var også 18 år...og kommer fra en rigtig kernefamilie...uden problemer af nogen art..jeg er bare ældstebarnet..

Anmeld

5. maj 2011

BellaCiinea

Eva. skriver:

Men du var også myndig jo...og havde mulighed for at få hjælp økonomisk..

Jeg var også 18 år...og kommer fra en rigtig kernefamilie...uden problemer af nogen art..jeg er bare ældstebarnet..

Jeg gik på Social- og sundhedsskolen på SSH udd.

Så tjente selv penge

Og havde også selv sparet op til indskud til lejligheden

Anmeld

5. maj 2011

Aves.

IsabellaCiinea skriver:

Jeg gik på Social- og sundhedsskolen på SSH udd.

Så tjente selv penge

Og havde også selv sparet op til indskud til lejligheden

Ja, men prøv at læs det jeg skrev til start...det var dem der ikke var myndige ikke de voksne som man jo er når man er 18 år i forhold til at kunne få eller tjene penge.. så du var ikke ung på den måde...

Anmeld

5. maj 2011

mika.F

well, jeg flyttede hjemmefra som 9 årig fordi min mor ikke kunne håndtere to børn med hver deres krævende sygdom, jeg flyttede ud til en veninde og hendes mor, hjalp til i huset and so som tak for at jeg måtte bo der...

Anmeld

5. maj 2011

signe.

Eva. skriver:

det overrasker mig at der er børn/unge der flytter hjemmefra før de er myndige, imens deres forældre stadig har forsørgelsespligt og hvad med skole, økonomi osv...

Så kunne godt tænke mig at høre hvorfor man flytter hjemmefra så tidligt og ikke mindst hvordan man kan forsørge sig selv...

Bare nysgerrig, var selv 18 år og jeg havde bare brug for at blive voksen på det område også...

jeg flyttede hjemmefra som 17 årig.. det var af egen fri vilje. Jeg gik på handelsskole, havde ingen børneopsparing fra mine forældre, men klarede mig med et studiejob efter skole og i weekenderne Jeg kunne ikke se mig selv bo hjemme mere, har altid været meget selvstændig..

Anmeld

5. maj 2011

Madam Blå

Jeg var 17.

Jeg gjorde det for at få mindre ansvar. Min mor havde en så stor gæld efter at have taget en uddannelse, at hun måtte arbejde godt 100 timer om ugen, som handicaphjælper. Det resulterede i at jeg måtte holde hus og hjem, og passe min to år yngre bror..

Så for min var det meget nemmere at flytte hjemme fra - det krævede kun at jeg arbejdede, så jeg tjente 4000 kr så det hele løb rundt

Orkede ikke at være mor til en stor dreng, holde hus, gå på gymnasiet og have et socialt liv - på samme tid. Så jeg endte med at at vælge at kun sørge for mig selv, og at få min hue.

Anmeld

5. maj 2011

Stéphanie

Eva. skriver:

Jeg flyttede hjemmefra kort efter jeg var blevet 16, jeg kunne ikke sammen med min mor. Det skal så siges at jeg faktisk kun boede med hende i 3 uger inden jeg flyttede. Jeg har siden jeg var 8 boet på opholdssted grundet en del sygdom hos min mor, og da jeg blev 12 fik jeg anoreksi efter jeg havde boet hjemme ved min mor i 4 mdr, så det blev besluttet at jeg skulle på opholdssted igen. Jeg flyttede sammen med min daværende kæreste, vi endte med at være sammen i ca 6 år. Han var 18 da vi flyttede sammen, vi levede af hans løn + mine børnepenge og så fik jeg lidt hjælp af kommunen og sådan klarede vi os til jeg fik arbejde.

Anmeld

5. maj 2011

TineA

Jeg flyttede hjemmefra da jeg var 17. Jeg var lige blevet 17, havde en dejlig kæreste (som nu er min mand og far til vores barn) Jeg har haft en rigtig svær opvækst, flyttet fra sted til sted, flyttet til min far, så til min mor og til min mors eksmand - som havde været min stedfar i 10 år. Da jeg mødte min kæreste var jeg 16 og gik på efterskole, det spillede bare Ole på den efterskole og så flyttede jeg hjem til min far, men boede faktisk hos min kæreste og hans forældre hele tiden.Da jeg var 17, fik jeg en ungdomsbolig hvor kæresten og jeg flyttede sammen. Den fik vi d.1/8 og jeg startede på HF fjorten dage efter, så jeg fik SU og havde 3 Jobs ved siden af til at kunne klare mig for. Det kræver penge at være teenager Jeg har altid lært at hjælpe til derhjemme, lave mad, gøre rent osv, så for mig (os) var det en befrielse at slippe væk fra de gamle.. Og vi kunne sagtens klare os. Halvandet år senere flyttede vi til Kbh og her har vi så boet siden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.