Jer der flyttede tidligt hjemmefra, hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2011

Louise mortil4

Mine forældre ville at jeg skulle starte uddannelse LIGE efter skolen, jeg var færdig med 10 kl som 16 årig) og der indebar jo så at jeg flyttede da den praktik plads jeg fik lå ca 50 km væk hjemme fra, der hørte en lejlighed til en af de gårde vi havde dyr på og der boede jeg så. Jeg har ikke boet hjemme siden og var fra den dag jeg flyttede selvforsørgende da jeg fik elevløn og fri lejlighed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

Valle81

Eva. skriver:

det overrasker mig at der er børn/unge der flytter hjemmefra før de er myndige, imens deres forældre stadig har forsørgelsespligt og hvad med skole, økonomi osv...

Så kunne godt tænke mig at høre hvorfor man flytter hjemmefra så tidligt og ikke mindst hvordan man kan forsørge sig selv...

Bare nysgerrig, var selv 18 år og jeg havde bare brug for at blive voksen på det område også...

Jámen jeg flyttede hjemme fra da jeg var blevet 17. Jeg flyttede sammen med en min kærste. Han var 2 år ældre end mig. Jeg gik på handelsskole og havde arbejde ved siden af og han havde fuldtidsarbejde som håndværker.

Vi havde en økonomi som fungerede fint - alle regninger blev betalt og der var plads til at gå i byen osv.

Det holdt 1 1/2 år fra vi flyttede sammen - jeg flyttede kort (3-4 mdr) hjem til mine forældre hvorefter jeg flyttede for mig selv og har ikke været hjemme at vende siden ( altså for at bo).

Jeg ønskede ikke at bo hjemme og har aldrig set det som at mine forældre skulle forsørge mig - jeg tjente mine egen penge og var klar til at flytte. Jeg fik mine børnepenge selv det sidste år.

Christina

Anmeld

5. maj 2011

TineA

W.. skriver:

Jeg flyttede hjemmefra da jeg var 17. Jeg var lige blevet 17, havde en dejlig kæreste (som nu er min mand og far til vores barn) Jeg har haft en rigtig svær opvækst, flyttet fra sted til sted, flyttet til min far, så til min mor og til min mors eksmand - som havde været min stedfar i 10 år. Da jeg mødte min kæreste var jeg 16 og gik på efterskole, det spillede bare Ole på den efterskole og så flyttede jeg hjem til min far, men boede faktisk hos min kæreste og hans forældre hele tiden.Da jeg var 17, fik jeg en ungdomsbolig hvor kæresten og jeg flyttede sammen. Den fik vi d.1/8 og jeg startede på HF fjorten dage efter, så jeg fik SU og havde 3 Jobs ved siden af til at kunne klare mig for. Det kræver penge at være teenager Jeg har altid lært at hjælpe til derhjemme, lave mad, gøre rent osv, så for mig (os) var det en befrielse at slippe væk fra de gamle.. Og vi kunne sagtens klare os. Halvandet år senere flyttede vi til Kbh og her har vi så boet siden

Skrevet vis iPhone - der skulle selvfølgelig ikke stå Ole , men ikke

Anmeld

5. maj 2011

Filippa & Liva

Jeg flyttede hjemmefra som 15-årig og har aldrig fortrudt det..

Jeg studerede og fik SU som udeboende og derudover arbejdede jeg hver weekend for at få råd til det hele.

Anmeld

5. maj 2011

Aves.

BigBabyWish skriver:

Jeg flyttede hjemmefra som 15-årig og har aldrig fortrudt det..

Jeg studerede og fik SU som udeboende og derudover arbejdede jeg hver weekend for at få råd til det hele.

Men hvorfor flytte som 15 årig...hvad sagde dine forældre...jeg ville virkelig ikek være glad hvis det var min søn der om et år ville flytte hjemmefra....altså man er jo ikke ligefrem voksen som 15 årig.. var det bare et ønske eller et pres eller?

Anmeld

5. maj 2011

Kofoed.

Jeg arbejdede fuldtid i en fakta i Kolding (boede i Lunderskov, 13 km derfra), da jeg kommer fra en belastet familie, så ville jeg gerne væk hjemmefra (mor døde da jeg var 7, far fandt ny kone, søster tæt på at dø alt for mange gange (selvforskyldt), vokset op med mobberi i et lille lokalsamfund, hvor man åbenbart aldrig kunne fjerne det stembel man nu engang havde osv i den dur).

Min søster flyttede så sammen med sin kæreste, så blev jeg spurgt om jeg ville overtage hendes lejlighed der lå 300 m fra fakta, så der slog jeg da bare til.

Jeg havde 5-6000 i måned og det kunne jeg nemt klare mig med, selvom jeg røg og drank lidt i ny og næ .

Forresten, jeg var 17

Anmeld

5. maj 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Jamen jeg var 16 da jeg flyttede hjemme fra med min kæreste, i havde været sammen i 2 år og vi havde boet hos min mor i de 2 år. Tror bare i følte det var tid, og vi glædet os, han havde arbejde jeg skole, passede vi fint.

Gik så hen og blev gravid noget tid efter, var stadig 16, så efter 1 års tid ude flyttede vi hjem igen og ledte efter bolig. Vi fandt så det lækreste sted ude på landet som var ca 150 kvm stort, byens BEDSTE havudsigt og ja der flyttede vi ud da jeg var 6 mdr henne ca Fødte som 17 årig.  Ja men vi har bare altid været meget modne begge to, så hvorfor ikke. Vi har sørme aldrig fortrudt, vi fik så 2 år efter endnu et barn og vi vil gerne have en mere inden for overskuelig tid, og vi køber nok hus her i næste måned hvis alt går vel.

Anmeld

5. maj 2011

Filippa & Liva

Eva. skriver:

Men hvorfor flytte som 15 årig...hvad sagde dine forældre...jeg ville virkelig ikek være glad hvis det var min søn der om et år ville flytte hjemmefra....altså man er jo ikke ligefrem voksen som 15 årig.. var det bare et ønske eller et pres eller?

Nej, jeg kan godt forstå din tankegang og ville da nok også selv være skeptisk hvis mine børn flyttede hjemmefra så tidlig en alder.

Grunden til at jeg flyttede hjemmefra så tidligt var fordi jeg ikke havde det godt derhjemme på daværende tidspunkt, der var rigtig mange familie problemer som heldigvis den dag i dag er blevet løst.

Det var egentlig ikke så slemt som mange måske tror, man lærer hurtigt selv at stå for mad hver dag, vask og opvask osv.

Anmeld

5. maj 2011

Aves.

BigBabyWish skriver:

Nej, jeg kan godt forstå din tankegang og ville da nok også selv være skeptisk hvis mine børn flyttede hjemmefra så tidlig en alder.

Grunden til at jeg flyttede hjemmefra så tidligt var fordi jeg ikke havde det godt derhjemme på daværende tidspunkt, der var rigtig mange familie problemer som heldigvis den dag i dag er blevet løst.

Det var egentlig ikke så slemt som mange måske tror, man lærer hurtigt selv at stå for mad hver dag, vask og opvask osv.

Ok..så giver det mening..

Altså mine sønner ville som slet ikek få lov til det...tror dog heller ikke de ville, det bliver nok nærmere det modsatte problem..

Tak for dit uddybende svar..

Anmeld

5. maj 2011

june1987

blev smidt ud, da jeg var fårdig med niende klasse så 15 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.