Alene :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2011

132319

N&J skriver:

det er altid egoistisk at få børn om du er alene eller ej, jeg har ingen fortrydelser omkring at jeg valgte at få min datter selvom hendes far ikke var klar, selvfølgelig kunne jeg havde taklet det hele anerledes, men det er nemt at sige uden en masse hormoner i kroppen, men jeg fortryder på ingen måde min beslutning, og syntes det er rigtig ærgeligt at du har det sådan, men så handler det måske mere om at det ikke var det rette valg for dig, end at det var imod dit barns fars ønske..  (ikke at det betyder at du elsker dit barn mere eller mindre - overhovedet, men kender mange som har sagt som dig (både i og ikke i forhold) at de skulle have ventet osv.  og så handler det jo om at det ikke var den rette beslutning dengang)

Jeg fortryder ikke at jeg beholdte mit barn - hvis vi havde beskyttet os kan det godt være jeg havde haft andre følelser omkring det, men jeg mener at hvis man vil sætte et barn til verden, må man se på de omstændigheder man byder barnet og se på om man mener det er godt nok, mine var at jeg blev alenemor og studerende (dog med en uddannelse bag mig) og med et brændende ønske om at beholde mit barn - hun var et ønskebarn for mig og er det stadig, selvom det er hårdt til tider. 

Men jeg forstår ikke at du (ts) overvejer overhovedet at få det her barn sammen med din kæreste, hvad vil et barn lære ved at vokse op i et hjem, hvor mor lader far træde på hende, om det så er ved at være utro, tage beslutninger - at det er okey adfærd? din kæreste gør det helt rigtige - for det eneste han har bevist er at han ikke bør være far nu eller i fremtiden, så egentlig handler han (måske af de forkerte årsager) rigtigt for et kommende barn, så bliver du nødt til at se på hvad du vil og hvilket liv du kan tilbyde et barn hvis du vælger at beholde barnet og dermed også at blive enlig mor. 

Det handler på ingen måde om at jeg skulle vente og jeg fortryder intet når det handler om at jeg fik barnet. Jeg var glad for at være gravd (når det nu skulle ske) og glad for at skulle være mor. Du misforstår mig vist. 

Der jeg vil hen er, at uanset hvor elsket og ønsket mit barn er, så kan jeg ikke komme udenom at jeg trodsede en anden person på det groveste og dét er absolut ikke noget jeg nogensinde vil udsætte et andet menneske for igen.

Selvfølgelig ville abort også være et egositisk valg, det er begge sider af sagen, dog synes jeg ikke man kan sætte "sit eget liv op mod barnets", da der (efter MIN mening) slet ikke er tale om et barn før abortgrænsen. 

Der er altid en taber når der er uenighed vedr. et barn der ikke er planlagt og det eneste jeg ville frem til er at hvis TS handler til sin egen fordel må hun forberede sig på, lige som du og jeg, at faderen intet vil have med barnet at gøre og dét bliver hun nød til at acceptere!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

132319

Marita skriver:

Synes faktiskt aldrig man kan sige, at det er et egoistisk valg at vælge at beholde barnet. Det egoistiske er nemlig at vælge aborten og sit eget liv frem for barnets!

Jeg synes du er sej for at leve op til dit ansvar - det kan man dog ikke sige om din kæreste. Det er hans ansvar og hvor ville det bare være nemt for ham, hvis I igen valgte en abort. Men helt ærligt, nu skal der altså voksne mennesker på banen, der vælger konsekvensen af deres handlinger og owner up til deres ansvar! 

Du skal ikke presses til en abort. Jeres barn har ikke gjort noget galt! Puuuuha, hvor synes jeg bare du er sej 

At være ansvarlig og leve op til sit ansvar, kan jo netop også være at få en abort. Der sættes jo ikke liv op mod hinanden når det rent faktisk ikke er et barn endnu.

Men det handler jo om hvordan man gradbøjer den, vil blot frem til at abort kan være et mindst lige så ansvarsfuldt valg, som at beholde fosteret og fuldføre graviditeten.

Anmeld

5. maj 2011

132319

gravid20 skriver:

Camilla:  regner også med at skulle være alene med det, har også sagt at jeg klare det her, med eller uden ham, men håber inderligt at han vælger at være en del af det, for elsker ham utrolig højt og ville jo helst ikke miste ham hvis det kan undgårs. 

Anna-Jonas: Jeg ved godt at jeg måske kan blive nødt til at træffe en beslutning om at være alene, er bare lidt ked a at jeg følte at jeg kendte ham, og troede ikke han ville byde en kvinde at være alene om dette igen. 

132319: ved godt at man ikke kan tvinge en mand til at tage et barn til sig. men jeg syns måske bare at det snart er på tide at han tager ansvar for hvad han gør, det er for ham blevet til 5 aborter og en bortadoption, tænker bare lidt, om det måske ikke er nok nu.. men kan sagtens klare det uden ham. men håber da at han skifter mening. 

What??? Fint nok at den kan smutte, det sker jo men 6 gange + denne? 

Kender manden slet ikke til beskyttelse?? 

Anmeld

5. maj 2011

baby012

132319:

What??? Fint nok at den kan smutte, det sker jo men 6 gange + denne? 

Kender manden slet ikke til beskyttelse?? 

tja- åbenbart ikke .. og han siger at han stadig er ked af at han valgte at bortadoptere sin datter for 4 år siden, men det ved jeg da ikke om jeg kan tro på nu? når han nu ønsker det samme igen :/ 

Anmeld

5. maj 2011

hekran

132319 skriver:

At være ansvarlig og leve op til sit ansvar, kan jo netop også være at få en abort. Der sættes jo ikke liv op mod hinanden når det rent faktisk ikke er et barn endnu.

Men det handler jo om hvordan man gradbøjer den, vil blot frem til at abort kan være et mindst lige så ansvarsfuldt valg, som at beholde fosteret og fuldføre graviditeten.

Jeg vil så vælge at være uenig. Mener et barn er et barn idet det bliver undfanget og at det aldrig kan være ansvarligt at tage livet af det. Har aldrig mødt et barn der ville ønske det aldrig var blevet født. Men det er min livsholdning og jeg ved, at mange ikke deler den 

Anmeld

5. maj 2011

baby012

Jeg vil så vælge at være uenig. Mener et barn er et barn idet det bliver undfanget og at det aldrig kan være ansvarligt at tage livet af det. Har aldrig mødt et barn der ville ønske det aldrig var blevet født. Men det er min livsholdning og jeg ved, at mange ikke deler den 

Helt enig ! 

også derfor jeg ikke kan gøre det igen, tænk at den allerede i 4. uge har et hjerte.. så er det jo et liv.. (i mine øjne

Anmeld

5. maj 2011

N&J

132319 skriver:

Det handler på ingen måde om at jeg skulle vente og jeg fortryder intet når det handler om at jeg fik barnet. Jeg var glad for at være gravd (når det nu skulle ske) og glad for at skulle være mor. Du misforstår mig vist. 

Der jeg vil hen er, at uanset hvor elsket og ønsket mit barn er, så kan jeg ikke komme udenom at jeg trodsede en anden person på det groveste og dét er absolut ikke noget jeg nogensinde vil udsætte et andet menneske for igen.

Selvfølgelig ville abort også være et egositisk valg, det er begge sider af sagen, dog synes jeg ikke man kan sætte "sit eget liv op mod barnets", da der (efter MIN mening) slet ikke er tale om et barn før abortgrænsen. 

Der er altid en taber når der er uenighed vedr. et barn der ikke er planlagt og det eneste jeg ville frem til er at hvis TS handler til sin egen fordel må hun forberede sig på, lige som du og jeg, at faderen intet vil have med barnet at gøre og dét bliver hun nød til at acceptere!

Jeg har et andet forhold til abort, men mener at man som voksen individ har et anvar for eksempelvis at beskytte sig mod at få børn gør man ikke det så må man også tage det ansvar der følger med. 

Ville jeg gerne at mit barn havde hendes far dagligt i hendes liv, helt sikkert, men det behøvede ikke at være fordi han ikke havde været klar, det kunne lige så vel være sket fordi vi var blevet skilt, min datter spørger efter sin far, og vi kigger billeder og jeg fortæller historier, men det der gør ondt på mig var at han fravalgte hende, ikke at jeg valgte hende til, men er helt enig med dig i at det var en svær beslutning og bestemt ikke en sjov beslutning at stå med fordi man på den ene side går mod en andens persons ønske, men omvendt havde jeg gjort det samme mod mig selv - og det havde jeg som ts heller ikke haft det godt med, ved faktisk ikke om jeg havde overlevet det på sigt, det var nemlig allerede et barn for mig, da jeg så stregerne på testen og der blev jeg også mor.

det havde været egoistisk for mig, hvis jeg fuldstændig uden at tage højde for hans følelser havde valgt som jeg gjorde, men det er der vel ingen der gør.. håber jeg da ikke..  

Anmeld

5. maj 2011

132319

Marita skriver:

Uenighed er det der gør verden et spændende sted ;-) Jeg tror nu der er mange mishandlede børn der ville ønske at de aldrig var blevet født men det er en helt anden snak. Jeg går 100% ind for abort og har selv fået en da jeg var yngre, et valg jeg aldrig har fortrudt. Jeg føler ikke at jeg har "taget livet af noget" jeg har valgt at afbryde en graviditet der KUNNE blive til et barn men som i min optik ikke var det på det givne tidspunkt. Abort er ikke mord og jeg kan blive noget så harm over folk der ønsker at få det til at fremstå sådan, mord er ulovligt i Danmark, det er abort ikke!

Anmeld

5. maj 2011

sne190810

132319 skriver:

Uenighed er det der gør verden et spændende sted ;-) Jeg tror nu der er mange mishandlede børn der ville ønske at de aldrig var blevet født men det er en helt anden snak. Jeg går 100% ind for abort og har selv fået en da jeg var yngre, et valg jeg aldrig har fortrudt. Jeg føler ikke at jeg har "taget livet af noget" jeg har valgt at afbryde en graviditet der KUNNE blive til et barn men som i min optik ikke var det på det givne tidspunkt. Abort er ikke mord og jeg kan blive noget så harm over folk der ønsker at få det til at fremstå sådan, mord er ulovligt i Danmark, det er abort ikke!

Din holdning til abort er jeg ganske enig i.

Anmeld

5. maj 2011

camilla28

tror han skal overveje og få kappet stregen ('sterillisation)

og du skal til og vågne op og høre græssen gro

gu ska han ej have et valg

han er så uansvarlig han er slet ikke i stand til og træffe beslutinger  ud over om han vil sidde ned eller stå op når han skal tis

sådan en knaldperle

uuuuugrrrrrr er rødglødene

træf dit valg  og så må han følge trop eller skrubbe  færdig slut

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.