Jamen faktisk føler jeg mig slet ikke stødt over disse artikler, for jeg kan slet ikke genkende mig selv i noget af det de skriver.
Men som de også så fint skriver, så er det jo desværre flertallet der er dårlig stillet, bliver/er enlige, og "aldrig bliver til noget".
Uanset om vi unge mødre vil indse det eller ej, så er det sådan fakta forholder sig. Men dermed ikke sagt at alle unge mødre er sådan
og gudskelov for det.
Jeg tror det er vigtigt at gøre en større indsats overfor de unge piger, allerede i folkeskolen. Måske man kunne gøre ligesom i england, hvor de omkring 7-9 klasse trin, skal have en dukke med hjem, som simulerer alle de behov en levende baby har. Dette tror jeg for nogle kunne være med til at skabe lidt mere fokus på at børn ikke bare er noget man har fordi de lyder så dejligt lyserødt.
Det er hårdt arbejde at have et barn, uanset om det er et nemt et af slagsen, uanset om man er 16, eller 40.
Men tror de færreste unge, virkelig tænker over hvor meget de skal ændre deres liv, deres syn på tingene mv.
Lidt tanker fra en ung mor
Anmeld