Al´den snak om unge mødre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.105 visninger
25 svar
0 synes godt om
5. maj 2011

Aves.

fik mig lige til at google sagen...og det jeg troede viste sig også at stemme meget godt overens med mange af de artikler jeg fandt...her er lige to:

http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=2842

https://www.moedrehjaelpen.dk/default.aspx?func=article.view&id=9992

Og nej, det er selvfølgelig ikke alle unge mødre, så lad være med at tage det personligt, men i stedet se objektivt på det og forhold jer til det der står i artiklerne.

Det er trist når sårbare unge får børn i stedet for at "få dem selv".

Men hvad kan man gøre, hvad mener I? og hvad tænker I om artiklerne...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

Nalle

Har ikke andet at sige end, godt alle unge ikke er ens

Anmeld

5. maj 2011

Anette&Sophia

Eva. skriver:

fik mig lige til at google sagen...og det jeg troede viste sig også at stemme meget godt overens med mange af de artikler jeg fandt...her er lige to:

http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=2842

https://www.moedrehjaelpen.dk/default.aspx?func=article.view&id=9992

Og nej, det er selvfølgelig ikke alle unge mødre, så lad være med at tage det personligt, men i stedet se objektivt på det og forhold jer til det der står i artiklerne.

Det er trist når sårbare unge får børn i stedet for at "få dem selv".

Men hvad kan man gøre, hvad mener I? og hvad tænker I om artiklerne...?

hvis man nu har styr på sit liv, sin hverdag, sin økonomi, fast tag over hovedet og man ved hvad man vil, så er der vil ingen problemer?
mange af de "unge mødre" er ikke sammen med faren mere, ellers så var det et one night stand der var ubeskyttet, og så er det jo ens egen "skyld". det viser så også bare at man ikke kan passe på sig selv.

- jeg er selv 18, og bliver dermed også ungmor når jeg føder engang til november. ( der vil jeg være 19&nbsp men jeg er forlovet med faderen (26), og vi bor i eget hus. - desuden har jeg også snart to basisuddannelser at falde tilbage på. HG og HF. men en nybagt mor på 18, og en nybagt mor på 28, står samme sted. de er begge nye indenfor emnet. :-)

Holdte en tale om unge mødre og folks dumme fordomme, i dansk, og der fik jeg sgu 10

Anmeld

5. maj 2011

Anette&Sophia

Nalle skriver:

Har ikke andet at sige end, godt alle unge ikke er ens

Anmeld

5. maj 2011

Nalle

anetteb skriver:

Er så træt af al den snak med unge mødre, enlige unge mødre osv.

Jeg er ung mor, men bestemt ikke enlig, har været sammen med min kæreste i 3½ år, og været forlovet i 3 år, og der er sku ikke noget der tyder på vi går fra hinanden

Anmeld

5. maj 2011

Kamulla

Man kan jo ikke skære alle over med en kam, på den måde... det er altid fiasko historierne der bliver bragt i medierne, og altid de unge end de ældre, men har den opfattelse at der er lige så mange voksne dårlige forældre som de unge.. dog er jeg en af dem der syntes det er synd når en pige får barn i en alder af 15-16år

jeg ville sige at jeg kender utrolig mange unge mødre der klarer sig SUPER flot og trodser de baggrunde de kommer fra.. jeg er da en af dem og er stolt af mig selv.. men har fra start været meget opsat på at skulle have uddannelse..

men ja er også træt af de unge mødre i fokus efterhånden

Anmeld

5. maj 2011

An&Jo

Sallisørøver skriver:

Man kan jo ikke skære alle over med en kam, på den måde... det er altid fiasko historierne der bliver bragt i medierne, og altid de unge end de ældre, men har den opfattelse at der er lige så mange voksne dårlige forældre som de unge.. dog er jeg en af dem der syntes det er synd når en pige får barn i en alder af 15-16år

jeg ville sige at jeg kender utrolig mange unge mødre der klarer sig SUPER flot og trodser de baggrunde de kommer fra.. jeg er da en af dem og er stolt af mig selv.. men har fra start været meget opsat på at skulle have uddannelse..

men ja er også træt af de unge mødre i fokus efterhånden

jeg er enig med dig.. jeg er også ung mor, og oveni købet enlig, men jeg er godt igang med min uddannelse, og synes det er ærgeligt at de altid bringer fokus på de unge mødre istedet for de ældre der klarer sig knap så godt..

Måske man skulle lave et tv-program med ældre mødre ligesom de har med unge mødre??

Anmeld

5. maj 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

hoold da op en gang gylle og fordomme! Hvem har de da lige snakket med for at få sådan noget lort på skrift ?  chokkendere.

Er selv ung mor, fik min 1. som 17 årig og nr 2 som 19 årig, og manden, jah, han er her endnu efter snart 6 år ... Og vi elsker sku hinanden og er ved at købe hus. Ihh jamen kan blive så sur, tænk at de skærer alle over en kam..

Anmeld

5. maj 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

5. maj 2011

Frøken J.

Jeg vil egentlig gerne vide, hvad du definerer som en ung mor, som altså passer ind under artiklerne. Hvilken aldersgruppe?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.