Har du råd til din egen begravelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2011

An&Jo

Anonym skriver:

Ok, det vil jeg da prøve at gøre. Håber bare de så også dækker det, når det kommer til stykket.

Men en sum penge?? min svigerfars begravelse holdt vi på et minimum, men så det alligevel var værdigt og det kostede omk. 35000 dvs. som det er nu vil det jo så blive 50 % oveni. Men stadig er det jo en hjælp.

jeg mener min sum er på 45000kr, så det er jo en god slat..

De dækker det helt sikkert, det skal de jo.. det handler om at gemme papirerne, så dine pårørende kan finde dem og bevise at der er betalt til det..

men lidt er jo bedre end ingenting.. Så synes da helt sikkert du skal kontakte dem..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

det er faktisk en del af min børneopsparing jeg har "låst" til det... hmm..

Jeg kan godt se dilemmaet med din svigermor hun er garanteret ikke til at tale til fornuft?

Nej, det vil vi ikke engang prøve på. Men min mand vil gerne give hende en ordenlig begravelse alligevel, og det forstår jeg da også, men synes måske ikke helt hun kan være bekendt at drikke det hele op.

Hun har 8000 kr om mdr. til rådighed kun til sig selv og mad, hvor vi har det halve til 2 voksne og 2 børn.

Anmeld

5. maj 2011

Anonym trådstarter

Tina&Daniel skriver:

Igennem min ulykkesforsikring.
Har ikke læst nærmere om det, da jeg ikke håber det bliver aktuelt.
Men jeg ved at jeg og familien er forsikret på det punkt. 

Ok, tak

Anmeld

5. maj 2011

Isabella_mor

jeg har en livsforsikring....   når jeg dør så dækker den vel begravelsen.. 

Anmeld

5. maj 2011

Caroline86

Anonym skriver:

Nej, det vil vi ikke engang prøve på. Men min mand vil gerne give hende en ordenlig begravelse alligevel, og det forstår jeg da også, men synes måske ikke helt hun kan være bekendt at drikke det hele op.

Hun har 8000 kr om mdr. til rådighed kun til sig selv og mad, hvor vi har det halve til 2 voksne og 2 børn.

æv... virkelig en træls situation Men ja, selvfølgelig fortjener hun er værdig begravelse alligevel, selvom jeg godt kan forstå problematikken i Jeres økonomi kontra hendes og så hendes opførsel.. hmm

Anmeld

5. maj 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Så langt har jeg da slet ikke tænkt!

Jeg ved kun at jeg skal bisættes når det er - og ikke begraves.. Den beslutning har jeg taget for mange år siden.

Da min mor døde for en del år siden, var det også mig der tog beslutningen om det.... af en eller anden grund vidste jeg hvad hun ville have. 
Aner ikke hvad et gravsted koster - min far betaler for den simple flise der er ved mit mors sted, men ved ikke hvor længe det varer ved.

Jeg har ikke de vilde ambitioner om gravsted og lign. når jeg dør - det må blive op til de efterladte hvordan de ønsker at mindes mig. MEN jeg tror ikke på at man kun kan mindes en på en kirkegård, men blot ved at tænke på personen.. så for mig er gravstedet overflødigt ;-)

Det er det stort set også for mig, men desværre er min mand ikke enig, han vil have et sted, hvor han og børnene kan mindes mig ved at se på en sten.

Min svigerfars begravelse holdt vi på et minimum for at være sikre på, der var nok penge, men så det stadig var efter hans ønske om ikke at brændes. Han fik en plads i græsplænen, laangt billigere end et alm. gravsted og en flise i græsset. Det kostede omk. 35000 kr. Og nu stiger alt jo så med 50%.

Anmeld

5. maj 2011

Anonym trådstarter

mortilj skriver:

jeg mener min sum er på 45000kr, så det er jo en god slat..

De dækker det helt sikkert, det skal de jo.. det handler om at gemme papirerne, så dine pårørende kan finde dem og bevise at der er betalt til det..

men lidt er jo bedre end ingenting.. Så synes da helt sikkert du skal kontakte dem..

Ja lidt er bedre end ingenting, det har du helt ret i. Måske jeg også skulle tage en snak med min svigermor om ikke hun skulle blive forsikret. Kunne da i hvert fald nævne det.

Tak for den meget nyttige oplysning!

Anmeld

5. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

Så lige på morgen tv, at en gravplads vil stige med 50%

Jeg synes i forvejen, det er dyrt nok. Udover det, koster det nu også penge for at få sat en urne i jorden. Eneste mulighed for en begravelse på kirkegården, hvis ikke man selv har råd, er at kommunen betaler for at nedsætte en urne, og så kan man afdrage. Ellers må man spredes ud over havet, som er gratis.

Min svigerfar gik bort sidste år, og han havde heldigvis selv penge til at få en værdig begravelse. Men min svigermor har ikke, så vi får problemer, når hun en dag går bort eller en af os går bort. Håber selvfølgelig først det sker om mange mange år, og at situationen så har ændret sig til det bedre økonomisk.

Sidste år kunne man vist få sat en kiste ned i de ukendtes grav uden at det kostede noget særligt andet end kisten. Det sagde jeg til min mand at de bare skulle gøre med mig, for jeg er jo ligeglad, når først jeg ikke er her på jorden mere, men han er ikke ligeglad med min begravelse, og måske er mine børn heller ikke.

Jeg synes bare det er så ærgeligt at man ikke kan blive begravet billigere end man kan i dag, og nu skal det åbenbart være dobbelt så dyrt. Det er synd for de pårørende!

Hvad med dig, har du råd til din egen begravelse, eller er det slet ikke noget du tænker over?

Når jeg kradser af så håber jeg da at der er råd til at begrave mig som mine pårørende ønsker...men altså, jeg vil da hellere spredes på havet og så kan mine unger i stedet bruge pengene som en begravelse ville have kostet, på at rejse eller holde en stor fest, eller hvad de lyster...når jeg er død så er jeg ligeglad hvad der sker med mig, det må handle om hvad mine børn ønsker...men helt ærligt, de skal sgu ikke gå og føle de skal passe et gravsted...

Anmeld

5. maj 2011

An&Jo

Anonym skriver:

Ja lidt er bedre end ingenting, det har du helt ret i. Måske jeg også skulle tage en snak med min svigermor om ikke hun skulle blive forsikret. Kunne da i hvert fald nævne det.

Tak for den meget nyttige oplysning!

Det var da en god ide.. Men det kommer an på hendes alder og sundhed om de vil gøre det.. det er jo ikke en god forretning for dem (for det er jo forretning) hivs hun dør indenfor de næste 10år..

Der er jo en chance for at de siger nej, men ring og snak med dem..

det var så lidt, er glad for at kunne hjælpe..

Anmeld

5. maj 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Når jeg kradser af så håber jeg da at der er råd til at begrave mig som mine pårørende ønsker...men altså, jeg vil da hellere spredes på havet og så kan mine unger i stedet bruge pengene som en begravelse ville have kostet, på at rejse eller holde en stor fest, eller hvad de lyster...når jeg er død så er jeg ligeglad hvad der sker med mig, det må handle om hvad mine børn ønsker...men helt ærligt, de skal sgu ikke gå og føle de skal passe et gravsted...

Du har det ligesom mig kan jeg høre. Feste ved jeg ikke om vi kan få dem til, det kommer vel an på om de kan lide os til den tid eller ej

Jeg vil heller ikke have nogen til at skulle passe mit gravsted, det får de altså ikke lov til. Det meste de får lov til er i græsplænen som alligevel bliver klippet af graveren på kirkegården.

Men det er ikke nemt, når der er følelser blandet ind i det fra pårørende, derfor synes jeg også det er vigtigt at få talt om sådan nogle ting, så de ved at det ikke betyder noget for én selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.