Så lige på morgen tv, at en gravplads vil stige med 50%

Jeg synes i forvejen, det er dyrt nok. Udover det, koster det nu også penge for at få sat en urne i jorden. Eneste mulighed for en begravelse på kirkegården, hvis ikke man selv har råd, er at kommunen betaler for at nedsætte en urne, og så kan man afdrage. Ellers må man spredes ud over havet, som er gratis.
Min svigerfar gik bort sidste år, og han havde heldigvis selv penge til at få en værdig begravelse. Men min svigermor har ikke, så vi får problemer, når hun en dag går bort eller en af os går bort. Håber selvfølgelig først det sker om mange mange år, og at situationen så har ændret sig til det bedre økonomisk.
Sidste år kunne man vist få sat en kiste ned i de ukendtes grav uden at det kostede noget særligt andet end kisten. Det sagde jeg til min mand at de bare skulle gøre med mig, for jeg er jo ligeglad, når først jeg ikke er her på jorden mere, men han er ikke ligeglad med min begravelse, og måske er mine børn heller ikke.
Jeg synes bare det er så ærgeligt at man ikke kan blive begravet billigere end man kan i dag, og nu skal det åbenbart være dobbelt så dyrt. Det er synd for de pårørende!
Hvad med dig, har du råd til din egen begravelse, eller er det slet ikke noget du tænker over?
Anmeld