Lus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2008

MorCamilla

Mikkel biver tjekket hver anden dag ca, det passe med når han sidder i badekaret og hygger dig, så er det dejligt nemt for mig at komme til med lussekammen, som han ellers ikke rigtig gider.. Men han har aldrig haft nogle endnu....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2008

Anne

Jeg elsker at nusse Rasmus i håret og det hygegr vi altid med om aftenen. Så der er det helt naturligt lige at tjekke efter, om de små sataner har sat sig i hans fine blonde lokker. Men indtil nu har der heldigvis ikke været noget 60.png

Anmeld

5. november 2008

Heidi.

Jeg tjekker dem kun når der er lus i institutionen

Anmeld

5. november 2008

Pia.

Nå jeg husker det... - Mille har haft det to gange... men hun går desværre også i en sfo hvor ikke alle forældre kan se vigtigheden i at tjekke og ordne deres børn for lus...

Men jeg tjekker når jeg lige kommer i tanke om det og heldigvis er det kun blevet til de to gange på 14 dage...

Knus Pia.

Anmeld

5. november 2008

Kloster

Jeg tjekker mine drenge ca hver 4-5 dag.
Min Nicolaj har langt hår og har desværre døjet en del med lus, men vi tager det ligeså snart vi opdager det.

Må lige tilføje, at alle kan få lus...Korthåret som langhåret!
Det er bare lettere for langhåret at få dem. Men selv meget korthåret børn, kan altså også få lus...

Kloster

Anmeld

6. november 2008

Christinahr

fam.4xc skriver:

Jeg kom lige til at tænke over dette, da jeg endnu en gang så en seddel på døren til Caroline Bh med endnu et tilfælde af lus...

Jeg selv kikker hende hver dag - kikker, ik kæmmer... Hun har meget fint lyst hår som man nemt ville ku se en lus i... Har endnu ik oplevet det, men der skal jo nok komme så tit der er lus...

Er du klar over at lusene ofte har samme farve som håret - eller de kan have.

Jeg opfatter det du skriver som at du tror de altid er mørke - det troede jeg - men efter at have reseachet lidt på da jeg arbejde i en bhk og fik lus opdagede jeg at man ikke nødvendigvis kan se dem da de kan farve sig efter håret.

Anmeld

6. november 2008

fam.4xc

Christinahr skriver:

Er du klar over at lusene ofte har samme farve som håret - eller de kan have.

Jeg opfatter det du skriver som at du tror de altid er mørke - det troede jeg - men efter at have reseachet lidt på da jeg arbejde i en bhk og fik lus opdagede jeg at man ikke nødvendigvis kan se dem da de kan farve sig efter håret.

jeps jeg er opmærksom på det og tit kan jeg også godt blive snydt af et sandkorn i håret

Men hvis man kan ik kan knække det der nu sidder i håret er det jo nemt at vide det ik er lus

Anmeld

7. november 2008

Miamaja

jeg har aldrig tjekket for lus men hovedbunden bliver da regelmaessigt set efter naar jeg reder lille mandens haar og smoerer det ind i baby balsam.

mindes da jeg fik lus forste gang som 24 aarig efter praktik i bornehave. jeg kloede og kloede i 3 uger for det gik op for mig AD! troede kun det var born der fik

Anmeld

7. november 2008

3rollinger

Jeg checker heller aldrig.

Ligesom Miamaja fik jeg ogsaa selv lus for noget tid siden, og gik 3 uger med det. Desvaerre er jeg saadan en der ikke er saelig lydhoer overfor mig selv og mine symptomer, saa selvom det kloede som en gal troede jeg det var skel indtil jeg tilfaeldigvis fangede en ulaekker lus mellem neglene.

Jeg var til laegen lige da det startede for at hoere, og han sagde det var skel og saa troede jeg jo bare paa det. Selvom jeg var ved at rive hovedbunden til blods. Men jeg har aldrig haft skel saa hvad ved jeg.

Det samme sket en anden gang jeg havde koebt en ny creme af en veninde, et maerke der hedder Nuskin. Min veninde sagde den traengte saa dybt ind og det kunne godt kloe lidt i starten da huden bad om mere og mere. Saa jeg smurte og jeg smurte og det kloede simpelthen saa jeg ikke kunne vaere til, saa jeg smurte mere, flere gange om dagen. Og til sidste havde jeg et kaempe udslet som det tog flere uger at komme over .

Men mht lusene saa mener jeg da at det kloede vildt meget lidt fra starten. Vil man ikke kunne se om ungerne har lus fordi de kloer sig mere end normalt?

Knus
Trine

Anmeld

7. november 2008

fam.4xc

Trine Spanien skriver:

Jeg checker heller aldrig.

Ligesom Miamaja fik jeg ogsaa selv lus for noget tid siden, og gik 3 uger med det. Desvaerre er jeg saadan en der ikke er saelig lydhoer overfor mig selv og mine symptomer, saa selvom det kloede som en gal troede jeg det var skel indtil jeg tilfaeldigvis fangede en ulaekker lus mellem neglene.

Jeg var til laegen lige da det startede for at hoere, og han sagde det var skel og saa troede jeg jo bare paa det. Selvom jeg var ved at rive hovedbunden til blods. Men jeg har aldrig haft skel saa hvad ved jeg.

Det samme sket en anden gang jeg havde koebt en ny creme af en veninde, et maerke der hedder Nuskin. Min veninde sagde den traengte saa dybt ind og det kunne godt kloe lidt i starten da huden bad om mere og mere. Saa jeg smurte og jeg smurte og det kloede simpelthen saa jeg ikke kunne vaere til, saa jeg smurte mere, flere gange om dagen. Og til sidste havde jeg et kaempe udslet som det tog flere uger at komme over .

Men mht lusene saa mener jeg da at det kloede vildt meget lidt fra starten. Vil man ikke kunne se om ungerne har lus fordi de kloer sig mere end normalt?

Knus
Trine

jo det vil jeg mene men hvis man som forældre først opdager det efter 3 uger kan der jo virkelig være mange lus hos mange børn som man ku forhindre blot ved at kikke dem efter 2 gange om ugen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.