Fødselsdag og skuffet over familie.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.695 visninger
51 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. maj 2011

lisesp83

Hej piger.

Jeg havde jo fødselsdag igår den 3 maj. Jeg plejer aldrig rigtig at holde noget..

Nå men, om morgenen kl 7, modtager jeg en slatten sms fra min FAR. Hvor han skriver tillykke. Mere hører jeg ikke fra ham. Ingen gave, blomst eller opkald.

Kl 11, henter jeg mine søstre og min mor. Vi tager på café og spiser. Det viser sig så, at jeg får maden gratis, pga min fødselsdag. FEDT!! .. Min mor betaler for mine søstre ( 16 år & 20 år), og jeg får så at vide af hende, at jeg skal lige give hende 35 kr, fordi min sodavand ikke var med i tilbuddet om gratis mad. Den havde hun lagt ud for.

Jeg gir hende de 35 kroner. (fred være med det)

Vi spiste i en anden by end den vi bor i. Jeg lagde bil til. Jeg fik INGEN benzin penge eller fødselsdags gave af min EGEN mor.

Men fik dog en buket blomster af min søster (20 år)

Syns i jeg er sippet? Jeg forlanger jo ikke kæmpe gaver, men måske bare en blomst eller!! Det er jo tanken der tæller.

Hilsen Lise - som dagen derpå, egentlig føler sig en smule ked.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

Fru Aagaard

Jeg kan godt forstå du blev ked af det, jeg synes det lyder lidt underligt.

Kram til dig..

Anmeld

4. maj 2011

lisesp83

Fru Aagaard skriver:

Jeg kan godt forstå du blev ked af det, jeg synes det lyder lidt underligt.

Kram til dig..

Tak

Anmeld

4. maj 2011

Diana...

Er du van til at få noget? Jeg var blevet mere fornærmet over de 35 kr til sodavand end gave he he  Synes da ikke det fær hun betaler for dine søskne men ikke din sodavand  I vores familie gir vi kun noget når vi holder noget ellers er det også bare et tillykke med dagen. 

Men hvis du plejer at få hvert år jamen så kan jeg da godt forstå dig. Sådan gør vi bare ikke i vores familie. 

Anmeld

4. maj 2011

Laulund87

Jo det lyder en smule fesent, må jeg indrømme 

Selvom det ikke kommer an på gaver og penge, var jeg nok også blevet en smule skuffet

Håber du havde en hyggelig dag, trods alt

Anmeld

4. maj 2011

Dot D

Det er ikke så tit, jeg bliver godt gammeldags mopset, men det ville sørme blive der, hvis det var min familie, der var sådan.

Kan helt klart forstå dine tanker.... Jeg er også en smule naiv og godtroende, så jeg håber på dine vegne, at de overrasker dig på et senere tidspunkt

Anmeld

4. maj 2011

Anirak

Jeg kan godt forstå, at du er skuffet.

Jeg ville selv blive ked af det, hvis det var min familie.

Selvfølgelig handler det ikke om at få gaver, men når nu du var sammen med dem på din fødselsdag, havde det da været rart med en lille gestus - og så synes jeg de 35 kr. er at gå i små sko for din mor.

Du er ikke sippet.

Anmeld

4. maj 2011

Ina33

Jeg kan godt forstå du bliver ked af det, det ville jeg også blive.

Her i vores familie gør vi ikke særlig megt ud af fødselsdage, og det er bestemt ikke med min gode vilje. Jeg synes altid jeg bliver skuffet til min fødselsdag (OG til mine børns fødselsdag). I lang tid har jeg forsøgt at skrue forventinger ned, så jeg ikke bliver skuffet. Måske er det også noget du skal arbejde med?

Hvor om alt er, så er det i hvert flad en dum dag ikke at føle sig værdsat.

Anmeld

4. maj 2011

Kløver

lisesp83 skriver:

Hej piger.

Jeg havde jo fødselsdag igår den 3 maj. Jeg plejer aldrig rigtig at holde noget..

Nå men, om morgenen kl 7, modtager jeg en slatten sms fra min FAR. Hvor han skriver tillykke. Mere hører jeg ikke fra ham. Ingen gave, blomst eller opkald.

Kl 11, henter jeg mine søstre og min mor. Vi tager på café og spiser. Det viser sig så, at jeg får maden gratis, pga min fødselsdag. FEDT!! .. Min mor betaler for mine søstre ( 16 år & 20 år), og jeg får så at vide af hende, at jeg skal lige give hende 35 kr, fordi min sodavand ikke var med i tilbuddet om gratis mad. Den havde hun lagt ud for.

Jeg gir hende de 35 kroner. (fred være med det)

Vi spiste i en anden by end den vi bor i. Jeg lagde bil til. Jeg fik INGEN benzin penge eller fødselsdags gave af min EGEN mor.

Men fik dog en buket blomster af min søster (20 år)

Syns i jeg er sippet? Jeg forlanger jo ikke kæmpe gaver, men måske bare en blomst eller!! Det er jo tanken der tæller.

Hilsen Lise - som dagen derpå, egentlig føler sig en smule ked.

Jeg synes det virker mærkeligt det hele, jeg ville omvendt aldrig bede om benzin penge og ville også ha betalt for maden, for selvom man spiser ude ville jeg også se det som mine gæster på min dag. det hele hænger jo også sammen med økonomi, og hvordan det kører i jeres familie, plejer i at være på gaver,, og Hvordan kører det generelt med gaver i jeres familie, vi har aftalt hvor meget vi giver for til hinandne osv, så vi har noget at gå ud fra.

Kan dog sagtens forstå hvis du følte dig lidt skuffet over dagen

Stort tillykke med fødselsdagen

Anmeld

4. maj 2011

lisesp83

Diana... skriver:

Er du van til at få noget? Jeg var blevet mere fornærmet over de 35 kr til sodavand end gave he he  Synes da ikke det fær hun betaler for dine søskne men ikke din sodavand  I vores familie gir vi kun noget når vi holder noget ellers er det også bare et tillykke med dagen. 

Men hvis du plejer at få hvert år jamen så kan jeg da godt forstå dig. Sådan gør vi bare ikke i vores familie. 

Ja vi plejer at give hinanden gaver. Omend jeg måske nogle gange er for god af mig. Men kan godt lide at glæde andre.

Jeg forlanger jo ikke alverden. Ville sku blive glad for en selvplukket blomst altså. Eller at hun havde betalt min sodavand.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.