Overtro med barnevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2011

Ciss

Nu føler jeg mig temmelig uvidende her. Hvad er det helt konkret man rissikerer ved at tage barnevognen hjem? eller er det mere bare "uheld vil forfølge dig" type ting?

Uanset, vi købte barnevognen - og måtte dermed også tage den med hjem - ca tre uger før vi fik den første. Har aldrig tænkt over, at vi skulle løbe nogen rissiko af den grund. Begge børnene løber sunde og friske rundt i børnehaven/vuggestuen pr i dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

LenaJohansen

Jemion skriver:

Jeg har altid fået at vide at jeg aldrig måtte få barnevognen hjem inden barnet var født.

Har altid indtil troet at det skulle være sådan men nu har vi altså fået barnevognen hjem. Kan ikke helt finde ud af om jeg burde stille den i kælderen, den har jo været inden for nu. Får helt dårlig samvittighed

Andre der tog deres barnevogne hjem?? 

jeg fik min hjem inden og der skete ingenting 

Anmeld

4. maj 2011

Deka11

Jemion skriver:

Jeg har altid fået at vide at jeg aldrig måtte få barnevognen hjem inden barnet var født.

Har altid indtil troet at det skulle være sådan men nu har vi altså fået barnevognen hjem. Kan ikke helt finde ud af om jeg burde stille den i kælderen, den har jo været inden for nu. Får helt dårlig samvittighed

Vores står stadig i butikken, i et baglokale, og skal stå der til jeg har født.

Men det er jo meget forskelligt fra person til person, hvad man tror på.  Så der er nok ikke noget der rigtig eller forkert.

Anmeld

4. maj 2011

Zilke's Mor <3

jeg havde den hjemme fra den dag jeg købte den 

Anmeld

4. maj 2011

Happiness

Jemion skriver:

Vores barnevogn står i soveværelset. Og det har den gjort i lang tid

Kan ikke se hvad det skulle have af gøre med barnet. Tror bare at overtroen er startet i gamle dage ved at man skulle finde en grund til der skete noget med barnet, hvor man ikke havde mulighederne som idag, hvor man kan lave dybtgående udnersøgelser.

Så lad den dog stå Men hvis du er så bekymret, synes jeg da du skulle sætte den i kælderen

Anmeld

4. maj 2011

Holbæktrunten

Havde jeg plads, var barnevognen hjemme. Pt står den hos min veninde - det er også hende vi køber den af...

Det der overtro med barnevogn tger jeg nu stille og roligt... Vil gerne have alt på plads inden lillemanden kommer, og det er det så småt ved at være nu... Det er dejligt og giver ro, og jeg er sikker på at en rolig moder fremmer barnets sundhed 

Anmeld

4. maj 2011

sophiemy

Deka11 skriver:

Vores står stadig i butikken, i et baglokale, og skal stå der til jeg har født.

Men det er jo meget forskelligt fra person til person, hvad man tror på.  Så der er nok ikke noget der rigtig eller forkert.

Rigtigt eller forkert er nok en definitionssag.

Men jeg kan fortælle dig, at det er statistisk forkert at flere børn dør, hvis barnevognen er taget hjem Heldigvis da!

Anmeld

4. maj 2011

Mor til prinsessen :-)

Jemion skriver:

jeg tog min hjem før tid,. og det var jeg glad for da min datter valgte at komme 1 måned før tid..... nu er hun 6 måneder og der er INTET sket... hun har slet ikke været syg eller noget som helst...
 jeg havde det ligesom dig at jeg ikke ville have den hjem.... men jeg gjorde det :-)

Så du skal ikke have dårlig samvittighed.... tror ikke der sker noget som helst... og hvis der gør så er det ikke " barnevognenes skyld"....

Anmeld

4. maj 2011

tingimor

vi har haft vores der hjemme de sidste mange mån så igen overtro fra vores side af 

Anmeld

4. maj 2011

Mor til prinsessen :-)

Ciss skriver:

Nu føler jeg mig temmelig uvidende her. Hvad er det helt konkret man rissikerer ved at tage barnevognen hjem? eller er det mere bare "uheld vil forfølge dig" type ting?

Uanset, vi købte barnevognen - og måtte dermed også tage den med hjem - ca tre uger før vi fik den første. Har aldrig tænkt over, at vi skulle løbe nogen rissiko af den grund. Begge børnene løber sunde og friske rundt i børnehaven/vuggestuen pr i dag.

er det ikke noget med at barnet bliver syg og sådan noget mener jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.