Se lige denne lækre burger....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2011

birthee

Dinna88 skriver:

Den var mindst lige så lækker, som den ser ud til at være

Uh, jo da!

Kikærtedeller:

Man skal bruge: en sørens masse kikærter, de fylder ikke meget når de blendes! Bruger man dem på dåse, så 1 dåse til 4 semi bøffer (og dåserne smager som dem man selv bløder op!), to kogte kartofler, rasp samt salt og peber (evt. hvidløg/andre krydderier)

Jeg har desværre ikke målene, da jeg altid laver på øjemål! I stedet for kartoflerne kan man putte et æg i, det er bare 1 æg til 1 dåse ærter. Desuden kan en smule vand eller mælk være godt. Så blander du bare rasp og havregryn i, indtil du har en masse der svarer til alm. fars. Og så på panden med dem! Man kan nok putte løg i, men det gjorde jeg ikke - ærterne smager af rigtig meget!

Bønnedeller:

Man skal bruge: 2 dåser bønner, jeg kan ikke huske målene for dem man selv bløder op. (1-2 æg), rasp og havregryn, en kogt kartoffel, en smule mælk, løg og til sidst krydderier! Ligesom med ærterne så blender du bønnerne (kan være super svært, hvis ikke man putter æg i, men så tilsætter man bare det flydende i blenderen) og rører dem sammen med rasp, havregryn og kartoflen samt krydderier! Og så på panden med dem

Kartoffeldeller (som jeg vist ikke nævnte?):

Du skal bruge: kartofler/kartoffelmospulver (smager ikke super godt med pulver, men er en nem løsning) løg, revne gulerødder samt krydderier og eventuelt en smule havregryn så det hænger bedre sammen + mælk, hvis man synes. Man laver faktisk bare en omgang kartoffelmos hvor man tilsætter revne gulerødder, løg, havregryn og krydderier. Og så på panden med dem!

http://www.maduniverset.dk/opskrift.php/8787/Andet-opskrifter/Roedbede-frikadeller - og der er rødbedefrikadellerne! (Man kan undvære æg, kan ikke huske hvad erstatningen hedder) 

http://www.vegetaropskrifter.com/2009/11/03/risfrikadeller/ - og der er ridfrikadellerne. De kan være hundesvære at få til at sidde sammen, men jeg kogte risene HELT ud med guleroden, så det hele klistrede godt. Der er nogle bestemte ris, som jeg så ikke kan huske navnet på, der klæber helt vildt godt! 

Håber det var alle, og at du kan bruge det til noget

Er virkelig en spade ud i verdenen af bønner, hvad er det for nogle bønner du bruger???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

Dinna88

birthee skriver:

Er virkelig en spade ud i verdenen af bønner, hvad er det for nogle bønner du bruger???

Det er sojabønner, mener jeg. Der er både hvide og brune (og sikkert andre??) men det er de brune du skal bruge! Dem som man bruger til Chili con carne (hvor man i øvrigt kan lave chili sin carne, til en kødfri dag )

Anmeld

3. maj 2011

Dinna88

birthee skriver:

tror lige den menu skal skrives ned

Great idea

http://jensdrejer.wordpress.com/2011/02/25/kartoffelfrikadeller-med-grov-guacamole/ der er også denne her. Guacamolen brugte jeg i burgeren i dag - det er SÅ lækkert! til menuen i linket lavede jeg kartofler i ovenen. Små, nye kartofler med skræl på som koges med salt vandet. Når de er kogt, putter man dem på en plade med olie og groft salt/sesam frø og putter dem i ovnen til de er "sprøde" og gyldne smager umådeligt godt!!!

Anmeld

3. maj 2011

birthee

Dinna88 skriver:

Det er sojabønner, mener jeg. Der er både hvide og brune (og sikkert andre??) men det er de brune du skal bruge! Dem som man bruger til Chili con carne (hvor man i øvrigt kan lave chili sin carne, til en kødfri dag )

Hvor køber du dem henne???

Anmeld

3. maj 2011

Dinna88

birthee skriver:

Over alt! Hvis du går i føtex kigger du bare ved konservesdåserne. I helse/øko forretninger, og nok også føtex, kan du finde dem i poser

Anmeld

3. maj 2011

Dinna88

birthee skriver:

Er kommet i tanke om at de hedder kidney bønner!

Anmeld

3. maj 2011

birthee

Dinna88 skriver:

Er kommet i tanke om at de hedder kidney bønner!

Så ved jeg godt hvad det er for nogle

Anmeld

3. maj 2011

Dinna88

birthee skriver:

Så ved jeg godt hvad det er for nogle

Godt! Måtte lige ud i skabet og finde posen, fik sådan en "Nårh jada!" oplevelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.