for h. Ved snart ikk hvad vi skal gøre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2011

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Jeg har desværre ingen nem løsning.

Men for at være helt ærlig: 10 km i bus er en lille pris at betale for ikke at have angsten siddende i maven hver morgen, hver aften, hver nat, hele dagen i skolen osv. Det er flot, at I virkelig forsøger at arbejde med sagen, men jeg bliver lidt nervøs over "vente til der sker noget igen"- holdningen. For alle de dage må hun fortsat tage afsted til skolen hver dag med alt, hvad det indebærer af angst og uro osv. Og selvom der måske ikke sker det helt store fysiske angreb lige den dag, så betyder det ikke, at det har været en god dag, og at hun har kunnet slappe af og opbygge sin selvtillid. Jeg havde flyttet min datter, selvom det muligvis er pædagogisk ukorrekt. Man skal selvfølgelig ikke flygte fra problemer - men man skal heller ikke tvinge dem man holder af til at leve med overgreb og angsten for og forventningen om nye overgreb.

Uanset, ønsker jer alle det bedste og sender varme tanker til jer i den vanskelige situation.

ved godt 10 km ikke er langt i skole, men pigen er "kun" 8 år gammel og med bus alene også gå til skole fra hvor bussen stopper og det er vi ikke glade for herhjemme. men hvis det er løsningen er det det der skal til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

Ciss

Anonym skriver:

ved godt 10 km ikke er langt i skole, men pigen er "kun" 8 år gammel og med bus alene også gå til skole fra hvor bussen stopper og det er vi ikke glade for herhjemme. men hvis det er løsningen er det det der skal til

Forståeligt. Et rigtig dumt dilemma!

Anmeld

3. maj 2011

eElak

Det der lyder som min folkeskoletid - foruden at jeg ikke brugte briller og at jeg beholdt mine sko.. Men resten "kan jeg være med på". 

Der endte det med at jeg blev forflyttet til en efterskole (ja nærmest smidt ud). 

Klassen fandt et nyt offer og idioten som havde kastet sakse efter mig og været efter mig, blev smidt ud 3 måneder efter!

Foruden han bøllen - trives din datter så ellers?

Hvis ja, så skal i kæmpe for at der bliver sat noget i gang overfor knægten - om det er SSP, PPR eller hvad der skal indover.

Hvis ikke - så find en ny skole til hende - og lyt for guds skyld til hvad hun har at sige.

Jeg ville selv have flyttet skole 2 år før, hvis mine forældre havde lyttet til mig - men det måtte jeg ikke, så endte med at lukke af, hvilket gjorde at det eksalerede.  

Anmeld

3. maj 2011

N&J

Jeg ville politianmelde det efter en tur hos inspektøren hvor jeg havde råbt lidt højt om beskyttelse af børn!, Det havde jeg simpelthen ikke været med til, det er ikke i orden, prøv evt. at ring ind til (mener det er en mobbelinje) ved børns vilkår, de har helt sikkert nogle forslag til hvordan I bedst muligt griber dette an, så jeres datter ikke skal udsættes for ligende igen.

Den skole jeg var i praktik ved, havde den løsning (var aftalt med alle forældrene) at hvis en eller flere elever mobbede, blev forældrene kontaktede med det samme og måtte så sørge for at få hentet deres børn lige der på stedet, de kom op til inspektøren indtil, det var jo ikke særlig sjovt for forældrene og derfor blev adfærden også hurtigt stoppet, samt snakket om dagen efter hvor eleven skulle sidde og forklare overfor klassen hvorfor han/hun havde handlet som de havde, det her var i de mindre klasser, så måske det kunne være en mulighed. Skolen skal jo beskytte sine elever mens de går der, hvis skolen ikke tager ansvar må du true med at gå til medierne, så skal der nok ske noget. 

Anmeld

3. maj 2011

N&J

Dobbelt indlæg

Anmeld

3. maj 2011

Augusta11

Mit svar er vist ikke særligt pædagogisk. Men hvis muligheden for at få hjælp fra skolen og tale med forældrene er udtømte... er der måske ikke andre udveje end at sætte hårdt mod hårdt, give banditten modstand.

Din datter er sikkert samvittighedsfuld og ordentlig, men i nogle tilfælde skal den type banditter have igen af samme skuffe. Kan du få hende til at rotte sig sammen med andre til at pifte hans cykel, hælde shampoo i hans jakkelommer, slå igen, give ham øgenavne, grine af ham eller lignende? Han trænger måske til at mærke, hvordan det føles, så han lære lidt empati for andre. Ellers må du nok selv tale alvorsord til ham i kampen for at forsvare din datter. Det er fuldstændig uacceptabelt, at én bandit skal tyranisere en hel klasse og ødelægge din datters skolegang og selvværd. Hun skal selvfølgelig ikke flytte, når det er ham, der er problemet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.