for h. Ved snart ikk hvad vi skal gøre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2011

Pia.

Stakkels stakkels pige - øv hvor er det synd for hende... Det gør ondt helt inde i hjertet når jeg høre om mobning og andre børn der driller... Hvad tænker de på... ARRRR !!!!

Har du talt med hendes lærer ? eller skolens inspektør ? - jeg var gået langt langt langt for at stoppe det - om jeg så skulle gemme mig og selv få en snak med denne dreng - han er jo desværre bare en lille stakkel, som med sikkerhed ikke har det nemt - de børn der driller og mobber andre har det jo gerne meget være end selve offeret ... Jeg håber så inderligt at du få løst det her - ring og tag en snak med hans forældre ...

TRUET MED EN KNIV - ved slet ikke om min datter var kommet tilbage til en skole hvor det er muligt en anden elev kan true med en KNIV - Der havde kommunen nok været inde over med det samme hvis det var mig - og jeg havde ikke taget til takke med en uges bortvisning...

Håber så inderligt at din datter har en masse venner og veninder som kan støtte og hjælpe hende i dagligdagen så hun ikke går for sig selv og er ked af det...

Knus og tanker fra Pia - som sætter stor pris på mine børns skole og deres politik omkring mobning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

Anonym trådstarter

DLM skriver:

øv da det er jo ikke nemt så.

Nej det kan bestemt ikke passe det er hende der skal væk, når det er drengen der er problemet. De må simpelthen tage hånd om den dreng og hjælpe ham. Men hvis den eneste mulighed for at jeres datter får det godt i skolen er at skifte, ville det være værd at overveje. Der findes ikke noget være end at blive mobbet og drevet psykisk terror på

vi er ved at undersøge med privatskole osv i vores kommune. Det ville være en god chance for at få hende ud af alt det her ved at flytte hende på privatskole. Men så kommer der måske bare et nyt ofre hvis der ikke bliver gjort noget deroppe. Hvis der kommer en episode mere, ber vi om at få et møde med hans forældre og ham . og os herhjemme sammen med vores datter. Det er den eneste løsning jeg kan se lige nu

Anmeld

3. maj 2011

sophiemy

det skal lige siges drengen ikke har det godt derhjemme  og har så ondt af ham.

Vi har snakket om privatskole. Og er ved at undersøge mulighederne. der er bare over 10 km og hun skal med bus og sådan hver dag  men det må vi jo bare tage derfra hvis det er.

Det er bare så træls det hele.  og hun har det bare så dårligt og ondt i maven hver dag hun skal i skole

Det er også rigtigt godt, at dit hjerte er så stort, at du også kigger på årsagerne til volden. Men du er nødt til at beskytte din datter.

Jeg er selv blevet mobbet. Slet ikke i stil med din datter, men jeg ville ikke i skole og kom grædende hjem hver dag. Det bedste der skete for mig, var da mine forældre endeligt flyttede mig til en anden skole 8 km væk.

Det er ikke sjovt for hverken jer eller jeres datter. Og du har ret i at det er døduretfærdigt, at det ikke er bøllen der skal flytte. Men det kan ikke gøres op i hverken penge eller besvær, at jeres datter bliver glad igen og ikke er bange hver dag.

Det lyder måske som en cliche, men mobning i den dur giver ar på sjælen. Og jeg er som dig slet ikke i tvivl om, at det i virkeligheden skyldes mistrivsel i drengens/bøllens liv - men derfor tror jeg heller ikke en dyt på, at det vil hjælpe at inddrage hans forældre.

Anmeld

3. maj 2011

Nemesis

har i overvejdet at anmelde for vold og trusler?Det med kniven det er jo ulovligt og med en politianmeldes kommer de sociale myndigheder ind over så måske også drengen kan få hjælp.Men ikke om jeg ville lade min datter blive udsat for det, nok er nok.skoleskift ville nok som minimun være nødvendigt.pøj pøjSisse

Anmeld

3. maj 2011

DLM

Anonym skriver:

vi er ved at undersøge med privatskole osv i vores kommune. Det ville være en god chance for at få hende ud af alt det her ved at flytte hende på privatskole. Men så kommer der måske bare et nyt ofre hvis der ikke bliver gjort noget deroppe. Hvis der kommer en episode mere, ber vi om at få et møde med hans forældre og ham . og os herhjemme sammen med vores datter. Det er den eneste løsning jeg kan se lige nu

okay, håber da ikke det bliver nødvendigt og i får løst det så hun kan blive ved med at være hos sine venner. Jeg er sikker på du har ret, hvis det ikke går ud over jeres datter er det sikkert en anden Det er bare så forfærdeligt at det skal gå ud over nogen overhovedet. Vil da håbe et møde vil kunne løse problemet, men det er nok problemet hjemme hos drengen der skal løses i første omgang. Og det er bestemt ikke nemt hvis forældrene er modstridende, hvilket jeg ikke håber de er. Håber virkelig i får det løst på en eller anden måde for det er skrækkeligt at jeres datter skal være ked af at komme i skole.

Anmeld

3. maj 2011

kamtok

Det er synd for drengen at han ikke har det godt derhjemme, men det berettiger ham jo på ingen måde i at true din "datter" med en kniv! - Det skal politianmeldes med det samme.. Kan slet ikke forstå at skolen ikke har politianmeldt det i første omgang. Det er jo ulovligt og dødsens farligt.

De sociale myndigheder skal indover, for det er helt sikkert, at hvis han i forvejen har det skidt derhjemme, så får han det ikke bedre af at hans forældre og han skal til møde med jer - er faktisk bange for at det bliver værre for ham derhjemme og på den måde værre for din "datter" i skolen.

Har I prøvet at tage en snak med ham alene for at spørge indtil, hvorfor han driller din "datter"? - Man kan jo godt møde ham på et "pædgogisk" plan uden at skælde ud og råbe af ham, for det kommer man nok ingen steder med (andet end den forkerte vej). Men det kan jo være, at det kunne hjælpe.

Håber virkelig at det løser sig hurtigst muligt, så din "datter" ikke skal gå og være så ked af det. Stoooort til hende

Anmeld

3. maj 2011

Kløver

Anonym skriver:

Så er vi på den igen

I sidste uge blev min "datter" truet med en kniv i skolen af en elev fra hendes klasse. Han blev så bortvist indtil igår.

Igår kom han så tilbage og min "datter" kom grædene hjem og fortalte hvor en øv dag hun havde haft. Han havde været efter hende igen med både brilleabe osv.

I dag er han på igen . Min "datter's" cykel er nu blevet piftet. Forhjulet er "kun"flad, men baghjuet har han taget ventilen på!

Og hendes sko er blevet taget så hun måtte have lånesko på hjem oppe fra skolen.

Ved snart ikke hvad jeg/vi skal gøre. Hun er så ked af det hele tiden og sur. Kan godt forstå hende og ihh hvor det irritere os. 

Ved ikke hvad jeg ville med dette indlæg nok bare ud med det

Jeg ville nok enten tage alvorlig snak med læreren eller skoleinspektøren, og hvis der intet hjælp er at hente ville jeg nok lade barnet flytte skole

Anmeld

3. maj 2011

Ciss

Jeg har desværre ingen nem løsning.

Men for at være helt ærlig: 10 km i bus er en lille pris at betale for ikke at have angsten siddende i maven hver morgen, hver aften, hver nat, hele dagen i skolen osv. Det er flot, at I virkelig forsøger at arbejde med sagen, men jeg bliver lidt nervøs over "vente til der sker noget igen"- holdningen. For alle de dage må hun fortsat tage afsted til skolen hver dag med alt, hvad det indebærer af angst og uro osv. Og selvom der måske ikke sker det helt store fysiske angreb lige den dag, så betyder det ikke, at det har været en god dag, og at hun har kunnet slappe af og opbygge sin selvtillid. Jeg havde flyttet min datter, selvom det muligvis er pædagogisk ukorrekt. Man skal selvfølgelig ikke flygte fra problemer - men man skal heller ikke tvinge dem man holder af til at leve med overgreb og angsten for og forventningen om nye overgreb.

Uanset, ønsker jer alle det bedste og sender varme tanker til jer i den vanskelige situation.

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

madagaskar skriver:

Det er også rigtigt godt, at dit hjerte er så stort, at du også kigger på årsagerne til volden. Men du er nødt til at beskytte din datter.

Jeg er selv blevet mobbet. Slet ikke i stil med din datter, men jeg ville ikke i skole og kom grædende hjem hver dag. Det bedste der skete for mig, var da mine forældre endeligt flyttede mig til en anden skole 8 km væk.

Det er ikke sjovt for hverken jer eller jeres datter. Og du har ret i at det er døduretfærdigt, at det ikke er bøllen der skal flytte. Men det kan ikke gøres op i hverken penge eller besvær, at jeres datter bliver glad igen og ikke er bange hver dag.

Det lyder måske som en cliche, men mobning i den dur giver ar på sjælen. Og jeg er som dig slet ikke i tvivl om, at det i virkeligheden skyldes mistrivsel i drengens/bøllens liv - men derfor tror jeg heller ikke en dyt på, at det vil hjælpe at inddrage hans forældre.

tror desværre heller ikke det hjælper en DYT med hans forældre. desværre  men indtil vi finder en løsning enden den ene eller anden må vi se og hvis det fortsætter må vi beholde hende hjemme for hun skal ikke gå "syg" i skole og komme grædene hjem det går jeg ikkE med til

Anmeld

3. maj 2011

twinboys

Anonym skriver:

Så er vi på den igen

I sidste uge blev min "datter" truet med en kniv i skolen af en elev fra hendes klasse. Han blev så bortvist indtil igår.

Igår kom han så tilbage og min "datter" kom grædene hjem og fortalte hvor en øv dag hun havde haft. Han havde været efter hende igen med både brilleabe osv.

I dag er han på igen . Min "datter's" cykel er nu blevet piftet. Forhjulet er "kun"flad, men baghjuet har han taget ventilen på!

Og hendes sko er blevet taget så hun måtte have lånesko på hjem oppe fra skolen.

Ved snart ikke hvad jeg/vi skal gøre. Hun er så ked af det hele tiden og sur. Kan godt forstå hende og ihh hvor det irritere os. 

Ved ikke hvad jeg ville med dette indlæg nok bare ud med det

Jeg er rystet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.