Nu har vi ikke født endnu - men kan sagtens følge tankegangen...
Men når man tænker over tingene, så gør vi jo som mødre allerede fra starten af forskel på mormor og farmor - det er sjældent jeg har hørt om kvinder, der har taget farmor/svigermor med til fødslen, men mormor/mor kommer ret tit med...
Så fra kvinden/morens side er der jo også forskelsbehandling.. Ved ikke om det også var tilfældet for dig...
Det er sådan i min familie er både min storesøster og jeg venter os, med vores første barn samtidig, jeg er ca. en uge længere end hende henne...
Min mor har taget problemerne lidt på forskud, hvis vi skulle føle der var forskelsbehandling..
Hun har sagt at hvis hun kan mærke mere støtte fra en af vores svigerfamilier, end fra den anden, er det klart hun vil slå lidt mere til som mormor, og følge op på de mangler den ene af os måske kommer til at føle - jeg havde aldrig tænkt over det før hun nævnte det, men det giver meget mening i mit hoved...
Måske ligger landet sådan at hun synes hendes datter har mere brug for støtten end i har, hvis i har rigtig meget opbakning fra din mor...
Ved ikke om det lyder helt hen i vejret, og meget forvirrende - men håber da det gav mening
Anmeld