Har også selv en søn og synes det lyder dybt forskruet med forskelsbehandling. Du kan bide dig i næsen på at jeg vil være der og engagere mig i min søns liv hvadenten det er en fodboldturnering eller et barnebarn ... så meget han overhovedet vil have og formentligt mere til
Skulle jeg få en pige på et tidspunkt vil hun blive behandlet på præcis samme måde
Tror ikke personligt at jeg kan forholde mig bedre til pige aktiviteter og cafe hygge, men det vil kun tiden og skæbnen kunne sige. Men een ting er helt sikkert. Hverken min søn eller eventuelt andre børn vil nogensinde blive mine venner/veninder. Jeg er hans (deres) mor - hverken mindre eller mere
(Kan ryge helt op af stolen når mødre tror de skal være bedste veninder med deres døtre....)
Det er jeg nødt til at lige at kommentere..
Du kan ikke opdrive en mor, der er mindre venindeagtig med sin døtre end jeg er - jeg er mor til fingerspidserne, jeg sørger for deres ve og vel, er kærlig og opdragende og har absolut ingen venindetendenser af nogen art..................MEN når jeg skal slippe min mor-rolle i form af opdragelse, når de er selvstændige individer med eget liv, og jeg ikke længere skal bestemme, hvad de skal hvornår, SÅ har jeg alle intentioner om at indtage en veninderolle med mine døtre i det omfang, de har lyst til (det fik jeg også med min mor, da jeg sprang ud som voksen, og det fungerer perfekt, troede aldrig, at vi skulle få så godt et forhold, udgangspunktet var ikke godt). Når jeg så bliver mormor, vil jeg stadig have veninderollen overfor min datter, være der gennem sorger og glæde, støtte og hjælpe hende og komme med gode råd, når hun spørger efter dem, men min tid i mor-rollen er ovre. Derudover vil jeg være Mormor med stort "M" og rigtig overforkæle mine børnebørn - JEG er jo ikke mor til dem.
Anmeld