Må have mig undskyldt....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2011

Anonym

Jeg er 18... Blev gravid på et kondom der sprang (kunne aldrig drømme om at dyrke sex ubeskyttet)... og må indrømme at jeg virkelig overvejde en abort, men gjorde det ikke, netop pga. jeg ikke kunne få mig selv til det da jeg først opdagede det i uge 6+ da min forelskelse i kæresten i forvejen havde gjort min mens ureglmæssig 

Da jeg ikke kan tåle det hormon der er i p-piller og fortrydelsespiller, gik jeg til lægen, efter vores uheld, og jeg blev sammen med kæresten, lægen og mine forældre enige om at jeg ikke skulle igennem en fortrydelsespille igen (havde prøvet en før med en anden kæreste, hvor jeg blev utroligt syg i 14 dage) og i tilfælde af jeg var blevet gravid, kunne jeg få en abort...

Ja jeg blev jo så gravid, og nu har vi verdens skønneste datter, og jeg er 100% sikker på jeg aldrig vil kunne gennemføre en abort, da jeg ikke kan klare tanken om at slå et barn ihjel... osv.  

Jeg kan kun give en tommel op  til dit indlæg. Og en tommel ned  til abort pga. ubeskyttet sex.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

Anonym trådstarter

olivia1009 skriver:

Godt skrevet Sussie og er helt enig i det hele. Dog en lille tanke...- hvor er det på en eller anden måde godt at dem, der IKKE beskytter sig og bruger "abort som prævension", KAN få abort. For er disse mennesker ansvarlige nok til at få barnet og sørge for det....så for barnets skyld..måske....-bare en tanke..

Trådstarter her.....

ENIG  Det er da heldig nok aborter findes for den slags mennesker, for de ville ikke være ansvarsbeviste nok til at passe et barn, når de ikke engang kan tage ansvar for sig selv....

Bare skide uheldig at det skal helt derud hvor en abort er nødvendig..... For uanset hvordan man vender og drejer det så er det jo et lille liv der bliver tilintetgjort......

Anmeld

3. maj 2011

eElak

Holbæktrunten skriver:

Også enig... Og abort er ikke prævention, men en nødløsning.

Dog er jeg ikke helt så "skrap" som ts mht hvornår det er et liv... Hjertet er ikke for mig det afgørende - det er hjernen. Det er den der føler smerte, hjertet er "bare" en mekanisk foranstaltning, der ligger til grund for hjernens tilblivelse og opretholdelse. 

Men det er jo en helt anden diskussion 

Anmeld

3. maj 2011

Anonym

Jeg kan så godt følge dig .
Jeg selv bliver harm og sur over sådan noget .
Jeg vil bare sige nu har Jeg selv været så forbandet uheldig at have været blevet gravid på trods af beskyttelse
Jeg har desværre måtte vælge en abort af mange forskellige grunde .
Og for mig har det været mit livs sværeste beslutning at skulle træffe men ikke mindst gennemgå . Jeg har ikke fortrudt til på nogen måde .
MEN det er fandme ikke fedt at ligge der og slå et barn ihjel .
Jeg har et barn i forvejen og det var bla en af grundene til jeg måtte vælge det fra da barnet ikke er særlig gammel
Men jeg vil aldrig udsætte min krop for sådan en omgang igen .

Og Jeg synes faktisk det er uansvarligt at bruge abort som prævention . Og forstår ikke man kan få sig selv til det .
JEg selv var 5 + da jeg fik det gjort og er lykkelig for Jeg opdagede det Så hurtigt .

Anmeld

3. maj 2011

Anonym

Anonym skriver:

Skriver som ano, da jeg ikke gider en masse tæsk.......

Ja nu må folk sku helt ærligt have mig undskyldt..... Syntes det sker ALT for tit at nogen spørger hvor stor risiko der er for graviditet når man har haft sex der og der, og at de håber der ikke er sket noget for de ønsker ikke barnet.....

Jamen for helvede da, hvorfor dyrker man så ubeskyttet sex??? Jeg fatter det ganske enkelt ikke..... Alle over 10 år ved sku da at man kan blive gravid hvis man har sex uden beskyttelse, og ønsker man ikke en graviditet, så beskytter man sig da.... Syntes alt andet er dybt uansvarligt og jeg syntes det er at lege med skæbnen omkring noget så stort som et barn.... Og mange vælger jo at få en abort som følge af deres kæmpe dumhed!! Også ved jeg godt nogen sidder og tænker, jamen når man får en abort så er det jo bare en celleklump og bla bla bla! Ja det kan godt ske, men hvorfor skal man alligevel nå dertil? Hvor mange når at få en abort INDEN uge 5+ hvor hjertet faktisk begynder at slå?????

Er jeg den eneste der sidder og faktisk kan blive skide sur over folk er så uansvarlige og ikke tænker sig om inde de knalder? Ja det kan pludselig gå hurtig, men hvis man ikke bruger p-piller eller andet beskyttelse og ingen gummi har, jamen så må man jo lade være... Ingen arme ingen kiks!!!!!

Undskyld et surt opstød, men var nød til at komme ud med det nu..... Og tror helt ærligt ikke jeg er den enste som tænker sådan!

Ja... Også sidder der nogle (som mig) der er barnløse... Jeg kan sku blive så ked, sur og irriteret...

Synes virkelig nogle gange, det er så dumme og åndssvage spørgsmål.. Undskyld

Anmeld

3. maj 2011

Anonym

ër helt enig med dig og kan også selv blive harm over folk ikke ønsker børn men alligevel har sex uden beskyttelse. og ja der er sku ikke mange som når a få en abort inden 5+ for der kan faktisk gå helt om til 1 måned inden de har tid på sygehuset.

Jeg fik selv e abort dengang jeg var 16 år, men ikke fordi vi ikke havde beskyttet os. Jeg var ved at skifte mærke i mine p-piller og vi brugte gummi også sprang det og vupti så var jeg gravid. SKulle til at starte i 10 klasse og havde ikke nogle penge eller noget så vidste med det samme at det her var jeg slet ikke klar til. Fra jeg gik til læge til jeg fik min abort i 12+5 mener jeg det var der gik der faktik 4 uger fordi de havde "glemt" at registrere mig.

Anmeld

3. maj 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

ër helt enig med dig og kan også selv blive harm over folk ikke ønsker børn men alligevel har sex uden beskyttelse. og ja der er sku ikke mange som når a få en abort inden 5+ for der kan faktisk gå helt om til 1 måned inden de har tid på sygehuset.

Jeg fik selv e abort dengang jeg var 16 år, men ikke fordi vi ikke havde beskyttet os. Jeg var ved at skifte mærke i mine p-piller og vi brugte gummi også sprang det og vupti så var jeg gravid. SKulle til at starte i 10 klasse og havde ikke nogle penge eller noget så vidste med det samme at det her var jeg slet ikke klar til. Fra jeg gik til læge til jeg fik min abort i 12+5 mener jeg det var der gik der faktik 4 uger fordi de havde "glemt" at registrere mig.

Er sku også for dårligt at du blev glemt.... Men de er selvfølgelig kun mennesker! Men når man står i det, må det være svært at se ud over ens egen næsetip.....

Anmeld

3. maj 2011

lukasmor

Anonym skriver:

Ja nu må folk sku helt ærligt have mig undskyldt..... Syntes det sker ALT for tit at nogen spørger hvor stor risiko der er for graviditet når man har haft sex der og der, og at de håber der ikke er sket noget for de ønsker ikke barnet.....

Jamen for helvede da, hvorfor dyrker man så ubeskyttet sex??? Jeg fatter det ganske enkelt ikke..... Alle over 10 år ved sku da at man kan blive gravid hvis man har sex uden beskyttelse, og ønsker man ikke en graviditet, så beskytter man sig da.... Syntes alt andet er dybt uansvarligt og jeg syntes det er at lege med skæbnen omkring noget så stort som et barn.... Og mange vælger jo at få en abort som følge af deres kæmpe dumhed!! Også ved jeg godt nogen sidder og tænker, jamen når man får en abort så er det jo bare en celleklump og bla bla bla! Ja det kan godt ske, men hvorfor skal man alligevel nå dertil? Hvor mange når at få en abort INDEN uge 5+ hvor hjertet faktisk begynder at slå?????

Er jeg den eneste der sidder og faktisk kan blive skide sur over folk er så uansvarlige og ikke tænker sig om inde de knalder? Ja det kan pludselig gå hurtig, men hvis man ikke bruger p-piller eller andet beskyttelse og ingen gummi har, jamen så må man jo lade være... Ingen arme ingen kiks!!!!!

Undskyld et surt opstød, men var nød til at komme ud med det nu..... Og tror helt ærligt ikke jeg er den enste som tænker sådan!

Nej du er bestemt ikke den eneste der tænker sådan! Synes også man skal tænkte sig bedre om. At kondomet springer osv, kan de selvfølgelig ikke gøre for men tanken:"der sker nok ikke noget" er HELT hen i vejret!!

Anmeld

3. maj 2011

Aves.

Jeg er meget mere rystet over hvor mange børn der lever under forfærdelige forhold i dagens danmark og det er endnu værre nu hvor samfundet ikke har råd til at gøre nok/noget for de børn...jeg har ikke brug for at sidde og gøre mig til dommer over andres valg, ejheller kan jeg med min bedste vilje forarges eller hidse mig op....det vil i min optik altid være bedre med en abort end at få et barn som man ikek kan være der for i den forstand som et barn har ret og krav på....der er ikke for mange aborter, men for få...og så er jeg ligeglad med hvad aborten skyldes, alternativet er i hvert fald ikke godt...

Noget helt andet er at jeg slet ikke synes der er mange af de indlæg...overhoved...hvor finder i dem henne...?

Anmeld

3. maj 2011

sweet

Anonym skriver:

nu kan jeg ikke selv holde på de små spire og har tabt en del gange nu og jo jeg kan da godt tænke at gid det var mig der kunne have den lille spire.. men på den anden siden har jeg selv haft en masse problemer hvad angår beskyttelse og kan f.eks. ikke tåle kondomer.. har haft mange problemer med p-piller og så har jeg et lidt indviklet underliv der gør at jeg ikke har de store muligheder for at der kan benyttes andre former... så man skal jo heller ikke dømme alle over en kam og sige at det bare er fordi de ikke lige gad eller glemte beskyttelse.. det kan jo være man er i en situation hvor man ikke lige bare hiver et kondom frem eller andet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.