Må have mig undskyldt....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.307 visninger
32 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. maj 2011

Anonym trådstarter

Skriver som ano, da jeg ikke gider en masse tæsk.......

Ja nu må folk sku helt ærligt have mig undskyldt..... Syntes det sker ALT for tit at nogen spørger hvor stor risiko der er for graviditet når man har haft sex der og der, og at de håber der ikke er sket noget for de ønsker ikke barnet.....

Jamen for helvede da, hvorfor dyrker man så ubeskyttet sex??? Jeg fatter det ganske enkelt ikke..... Alle over 10 år ved sku da at man kan blive gravid hvis man har sex uden beskyttelse, og ønsker man ikke en graviditet, så beskytter man sig da.... Syntes alt andet er dybt uansvarligt og jeg syntes det er at lege med skæbnen omkring noget så stort som et barn.... Og mange vælger jo at få en abort som følge af deres kæmpe dumhed!! Også ved jeg godt nogen sidder og tænker, jamen når man får en abort så er det jo bare en celleklump og bla bla bla! Ja det kan godt ske, men hvorfor skal man alligevel nå dertil? Hvor mange når at få en abort INDEN uge 5+ hvor hjertet faktisk begynder at slå?????

Er jeg den eneste der sidder og faktisk kan blive skide sur over folk er så uansvarlige og ikke tænker sig om inde de knalder? Ja det kan pludselig gå hurtig, men hvis man ikke bruger p-piller eller andet beskyttelse og ingen gummi har, jamen så må man jo lade være... Ingen arme ingen kiks!!!!!

Undskyld et surt opstød, men var nød til at komme ud med det nu..... Og tror helt ærligt ikke jeg er den enste som tænker sådan!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

Anonym

Anonym skriver:

Ja nu må folk sku helt ærligt have mig undskyldt..... Syntes det sker ALT for tit at nogen spørger hvor stor risiko der er for graviditet når man har haft sex der og der, og at de håber der ikke er sket noget for de ønsker ikke barnet.....

Jamen for helvede da, hvorfor dyrker man så ubeskyttet sex??? Jeg fatter det ganske enkelt ikke..... Alle over 10 år ved sku da at man kan blive gravid hvis man har sex uden beskyttelse, og ønsker man ikke en graviditet, så beskytter man sig da.... Syntes alt andet er dybt uansvarligt og jeg syntes det er at lege med skæbnen omkring noget så stort som et barn.... Og mange vælger jo at få en abort som følge af deres kæmpe dumhed!! Også ved jeg godt nogen sidder og tænker, jamen når man får en abort så er det jo bare en celleklump og bla bla bla! Ja det kan godt ske, men hvorfor skal man alligevel nå dertil? Hvor mange når at få en abort INDEN uge 5+ hvor hjertet faktisk begynder at slå?????

Er jeg den eneste der sidder og faktisk kan blive skide sur over folk er så uansvarlige og ikke tænker sig om inde de knalder? Ja det kan pludselig gå hurtig, men hvis man ikke bruger p-piller eller andet beskyttelse og ingen gummi har, jamen så må man jo lade være... Ingen arme ingen kiks!!!!!

Undskyld et surt opstød, men var nød til at komme ud med det nu..... Og tror helt ærligt ikke jeg er den enste som tænker sådan!

For mig forstærkes følelsen nok en hel del af, at jeg er ufrivillig barnløs

Men altså jeg går generelt uden om de emner...

Anmeld

3. maj 2011

Dinna88

Jeg er skam helt enig. Er scenariet følgende: to personer hygger sig gevaldigt, hele tiden, uden beskyttelse - og tager det som det kommer, hvilket betyder abort hvis hun bliver gravid....

Så burde de sgu dunkes i hovedet. Især fordi det jo ikke er alle der faktisk opdager en eventuel graviditet, og så står man der og er pludselig over abortgrænsen - what to do? 

Anmeld

3. maj 2011

Noneother

Jeg kan sagtens følge dig.

Hvis man virkelig har beskyttet sig, og der sker uheld. Ja så er det tragisk.
Det andet er simpelthen bare for dumt! -og det har jeg ligeledes ikke en s*** til overs for.

Anmeld

3. maj 2011

K&S

Anonym skriver:

helt enig

Anmeld

3. maj 2011

Anonym

jeg er også helt enig jeg har selv været til scanning i både uge 5 og uge 9 og i uge 5 kunne man se hjerte blinken og i uge 9 liner det et lille meneske bare meget lille...

syntes det er så trist med de aborter men må ærlig indrømme skulle jeg blive gravid nu bliver det en abort (skal lige siges jeg har spiral)

men der er bare så mange i dag der virkelig kæmper for at få børn og så er der den en efter den anden der bare får fortaget en abort

øvøv der burde et eller andet sted ikke være så nemt at få abort som det enlig er

Anmeld

3. maj 2011

SussieThyssen

Vi har jo jævnligt den snak herinde, så vi tager den da bare en gang til
Men husk..en sober debattone!!

Vi kan hurtigt blive enige om, at folk der bare dyrker sex uden beskyttelse er dybt uansvarlige, hvis de ikke vil have et barn.
Så langt er vi enige.
Men...langt de fleste BRUGER prævention og bliver alligevel gravide, og så har man dilemma'et- Og når så samtidigt unge nyuddannede læger fylder kvinderne med at de ikke kan blive gravide når de ammer, samt diverse fagliteratur, ja så regner unge kvinder jo med, at hvad videnskaben siger, og det er rigtigt nok..dem må man vel kunne stole på!?!
Faktum er at man ALDRIG kan stole på nogen eller noget 100%, heller ikke videnskaben.
Slet IKKE videnskaben, når det kommer til stykket.
De siger et i dag og et andet i morgen og 4 mdr eller år senere vender de så tilbage til udgangspunktet.

Men tilbage til det med at dyrke sex uden beskyttelse..ja vi er enige..det er rigtig øv, at en del alligevel tager chancen, for "det går nok", og det gør det så somme tider ikke.
I sin tid hvor jeg underviste i seksualundervisning, sagde jeg gerne til mine elever, at hvis de så meget som kiggede på hinanden uden gummi, så ville jeg komme efter dem
Og jeg tror aldrig de har glemt det LOL
Men..jeg kan med sindsro sige, at de af mine gamle elever som jeg har kontakt til er heller ikke blevet gravide uden beskyttelse.

Jeg tror desværre, at det er noget, der skal lægges ind fra starten...respekten for liv og i sidste ende respekten for sig selv.

Kætligst
Sussie

Anmeld

3. maj 2011

Holbæktrunten

Også enig... Og abort er ikke prævention, men en nødløsning.

Dog er jeg ikke helt så "skrap" som ts mht hvornår det er et liv... Hjertet er ikke for mig det afgørende - det er hjernen. Det er den der føler smerte, hjertet er "bare" en mekanisk foranstaltning, der ligger til grund for hjernens tilblivelse og opretholdelse. 

Men det er jo en helt anden diskussion 

Anmeld

3. maj 2011

Lisbeth1985

Anonym skriver:

For mig forstærkes følelsen nok en hel del af, at jeg er ufrivillig barnløs

Men altså jeg går generelt uden om de emner...

Kan vidst ikke sige det bedre

Anmeld

3. maj 2011

olivia1009

Godt skrevet Sussie og er helt enig i det hele. Dog en lille tanke...- hvor er det på en eller anden måde godt at dem, der IKKE beskytter sig og bruger "abort som prævension", KAN få abort. For er disse mennesker ansvarlige nok til at få barnet og sørge for det....så for barnets skyld..måske....-bare en tanke..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.