røøød numse av og afføring konstant

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.465 visninger
24 svar
0 synes godt om
1. maj 2011

dollygirl

hvad kan man gør mod rød numse ... det gør bar ondt på ham .. av av

er det normalt han har afføring hver time cirka .. og det er tit tyndt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

Mira0911

Er det bare rød numse eller meget slemt? 

Zinksalve er godt.. 

Tjæresalve også, bare ikke når det er rød numse som er hudløs og væsker... så svier det på barnet... 

Anmeld

1. maj 2011

ZamanogDania

Av det lyder ikke så rart. Det ser ud til han har diarre. Han skal have godt med væske. Der findes nogle cremer mod rød numse. Jeg bruger noget fra apoteket som hedder a-derma. Den er rigtig god.

Husk meget væske. Også kontakte lægen hvis det bliver ved.

Anmeld

1. maj 2011

dollygirl

MoarJ skriver:

Er det bare rød numse eller meget slemt? 

Zinksalve er godt.. 

Tjæresalve også, bare ikke når det er rød numse som er hudløs og væsker... så svier det på barnet... 

altså jeg har lige skiftet ble på ham og jeg måtte slet ikke røre hans numse eller tør ham overhovdet, han skreg rigtig meget .. det er meget rød og det gør meget ondt på ham .. uha ..

har sat pudder og salve men hjælper ikke .. nogle steder er huden revnet

Anmeld

1. maj 2011

Na-Wi

avs den omgang har william lige været igennem du skal forbi lægen (er ret sikker på at det var receptpligtig) og så skal du have inotyol, det hjalp william så meget at det nu bliver kaldt tryllecremen herhjemme

God bedring

Anmeld

1. maj 2011

dollygirl

ZamanogDania skriver:

Av det lyder ikke så rart. Det ser ud til han har diarre. Han skal have godt med væske. Der findes nogle cremer mod rød numse. Jeg bruger noget fra apoteket som hedder a-derma. Den er rigtig god.

Husk meget væske. Også kontakte lægen hvis det bliver ved.

ja har også salve fra apoteket men intet hjælper .. og han skriger og græder hver gang jeg vil skifte ham og tør hans numse .. må slet ikke ..

Anmeld

1. maj 2011

dollygirl

Naannaa87 skriver:

avs den omgang har william lige været igennem du skal forbi lægen (er ret sikker på at det var receptpligtig) og så skal du have inotyol, det hjalp william så meget at det nu bliver kaldt tryllecremen herhjemme

God bedring

okay tak for det .. det tror jeg gør .. ringer til lægen i morgen tidligt .. for deet virkelig slemt .

Anmeld

1. maj 2011

Na-Wi

lillepuller skriver:

okay tak for det .. det tror jeg gør .. ringer til lægen i morgen tidligt .. for deet virkelig slemt .

god ide

Anmeld

1. maj 2011

2xlykke

Du skal på apoteket og have Inotyol salve. Det er som ren magi. Virker hurtigt og lindre barnet. Du skal ikke have recept til det. Og et godt råd når du skifter ham er at gøre kludene godt våde med lunken vand så du ikke skal gnide så meget på numsen. Når han så er ren så tør ham med føntørren. Husk dog at holde den på behørig afstand og på den køligste mulighed når du bruger den. Det er vigtigt at han er helt tør, og de fleste børn kan rigtig godt lide det. Håber det hjælper. Kh Mia

Anmeld

1. maj 2011

sarahb

tag kogt vand og tag et stykke stofble du har klippet af og læg det i det kogende vand og tag den op når det har en temperatur der er go til ham så lig den på numsen. Det virker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.