Undgå baby bliver rundeklud til dåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Tror ikke du skal tænke det til et stort problem... men rolig sige ved velkomstdrinksen, at i har et sart barn, som ikke rummer for mange forandringer, så i håber på, at folk kan respektere, at der er få udvalgte, som kender barnet godt, som er de eneste som holder...

Jeg har samme problem, men vil ikke tænke det større end jeg regner med folk forståelse... og det ved jeg min familie vil respektere... mathias er født ekstrem fortidlig og er meget sart, men idag har vi været til konfirmation og en del holdte, fordi de synes han er total lækker... og vi har ikke fået den store reaktion... andet end han er træt, fordi han ikke fik sovet meget, da han er meget nysgerrig af natur... man er også nød til at prøve at rykke deres grænser...

Håber i får en skøn dag med en masse forståelse for jeres barn...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

Miss T

Altså den bette sover vel stadig en hel del? Her var det ikke gå-på-runde baby! Der blev hygget og snakket og morfar og farfar holdte baby nogle gange. Vi er 3 familier i og med, at min mands familie er skilt, så jeg kunne da også frygte, at der blev rift om, hvem der fik lov. Men sådan er det heldigvis ikke altid.

Det er jo din familie, så hvorfor ikke bare melde ud som det er - det ville da trods alt være nemmest for ALLE?

Anmeld

1. maj 2011

Kløver

Mathilde skriver:

Du kan sagtens tillade dig at sige fra! Hvis din søn ikke kan rumme det, må gæsterne acceptere det.

Min datter kom over til sin oldemor mens vi åbnede gaver. Uden jeg var opmærksom på det, var hun kommet videre til hendes farfar og så brød hele hendes verden sammen . Hun var 3mdr. da hun blev døbt. Hun skreg og jeg kunne ikke få hende til at falde til ro. Frederik sad så lidt med hende og så tager hendes farmor hende og hun bliver bare så ulykkelig. Jeg tager hende med det samme fra farmor og bliver ude i et baglokale med hende resten af dagen.

Det var ikke en god dag for hende fordi to mennesker forsøgte at holde hende.

Så sig fra på din søns vegne. Han kan ikke selv gøre det.

Knus

tak for svar, og sikke en oplevelse, ja er grimt når andre tager beslutningen på ens vegne, svigermor siger ofte, dog i god mening, ej jeg tror og den og den gerne vil prøve at holde ham, og bliver lidt irriteret nogle gange når de er flere på besøg og han så nærmest skal gå på runde lige pludsleig, og man skal være bussemanden og sige stop, når andre på ens vegne allerede har tilbudt de kan få lov at holde ham, han er jo ikke en karruseltur der skal prøves

Anmeld

1. maj 2011

Kløver

Tina&Martin skriver:

Madeleine kom ikke så meget på runde, da hun sov med det samme vi kom ud til forsamlingshuset efter at have fået mad, og så sov hun ellers i 4 timer, og der var mange af gæsterne på vej ud af døren, og da hun vågnede skulle hun jo have en tør ble og mad igen, så folk måtte pænt vente med at hilse på hende.

Men ja, ganske simpelt, så sig fra. Det er dig der har ansvaret for din baby, og du ved hvad han har bedst af og ikke bryder sig om. De kan jo godt hilse på ham, på din arm.

Vi gad heller ikke have en runde-baby til dåben.

ja så giver det jo sig selv, man kan jo håbe han tager en god lur i løbet af middagen/eftermiddagen, ude i barnevognen så han kan få lidt ro

Anmeld

1. maj 2011

Kløver

Corn skriver:

Jeg beholdt ham(dem alle tre) bare selv på armen indtil han skulle sove... Så var det ligesom op til mig, hvem der skulle have ham.

tak for svar, og god ide det med man selv holder og styrer hvor han skal hen

Anmeld

1. maj 2011

Kløver

Astasmor skriver:

min datter sov sig igennem næsten hele dagen. hun var vågen i kirken og så faldt hun i søvn og sov stort set resten af festen væk. hun var lige vågen til billederne og det var det. så der sagde jeg abre de skulle lade hende ligge for hun sover og hun skal ikk vægges.

tak for svar

Anmeld

1. maj 2011

Kløver

Mathias Villads skriver:

Tror ikke du skal tænke det til et stort problem... men rolig sige ved velkomstdrinksen, at i har et sart barn, som ikke rummer for mange forandringer, så i håber på, at folk kan respektere, at der er få udvalgte, som kender barnet godt, som er de eneste som holder...

Jeg har samme problem, men vil ikke tænke det større end jeg regner med folk forståelse... og det ved jeg min familie vil respektere... mathias er født ekstrem fortidlig og er meget sart, men idag har vi været til konfirmation og en del holdte, fordi de synes han er total lækker... og vi har ikke fået den store reaktion... andet end han er træt, fordi han ikke fik sovet meget, da han er meget nysgerrig af natur... man er også nød til at prøve at rykke deres grænser...

Håber i får en skøn dag med en masse forståelse for jeres barn...

tusind tak for svar, håber også vi får en god dag, uden for meget ballade

Anmeld

1. maj 2011

Kløver

Miss T skriver:

Altså den bette sover vel stadig en hel del? Her var det ikke gå-på-runde baby! Der blev hygget og snakket og morfar og farfar holdte baby nogle gange. Vi er 3 familier i og med, at min mands familie er skilt, så jeg kunne da også frygte, at der blev rift om, hvem der fik lov. Men sådan er det heldigvis ikke altid.

Det er jo din familie, så hvorfor ikke bare melde ud som det er - det ville da trods alt være nemmest for ALLE?

tak for svar, melder nok også klart ud hvis jeg fornemmer mange ønsker at holde ham

Anmeld

1. maj 2011

Lisbeth85

Min dreng har altid været vant til at andre holder ham, og han siger ikke rigtig noget til det. Men til dåben var folk selv meget bevidste om, at de ikke lige skulle holde ham i red og række. Så det gik rigtig fint med det. Desuden var jeg i nærhenden hele tiden jo, så han kunne se mig, og så er han tryg

Anmeld

1. maj 2011

Kløver

Lisbeth85 skriver:

Min dreng har altid været vant til at andre holder ham, og han siger ikke rigtig noget til det. Men til dåben var folk selv meget bevidste om, at de ikke lige skulle holde ham i red og række. Så det gik rigtig fint med det. Desuden var jeg i nærhenden hele tiden jo, så han kunne se mig, og så er han tryg

man må håbe folk ikke vil holde ham allesammen på en gang, vores søn kan sagtens være ved andre, det bliver bare hurtigt for mange indtryk hvis han skal rundt til mere flere, og der sker jo i forvejen så meget på sådan en dag, så man vil jo gerne skåne ham for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.