Undgå baby bliver rundeklud til dåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.743 visninger
32 svar
0 synes godt om
30. april 2011

Kløver

ja hvordan undgår man det, vores søn har det med at blive meget pyller og reagere på alt for mange indtryk, dog ikke nær så slemt som det har været, men frygter jo lidt til dåben hvad man gør der, for alle vil jo nok pille, nusse, røre og ikke mindst holde, og så kan jeg sidde hele aftenen og natten med en ulykkelig baby

Vi skal jo have taget billeder i kirken efter dåben, hvor det nok bliver med søskende(faddere og gudmor) og bedsteforældre, men kan man godt tillade sig at sige at så var det det, for at undgå, at hele seldkskabet lige pludselig har kørt sønnen på runde

hvordan gjorde i andre ? frygter jo lidt det skal ødelægge noget for dagen, for der sker jo i forvejen en hel masse for den bette, på den store dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2011

Sjl-msl-Mkl

Maja84 skriver:

ja hvordan undgår man det, vores søn har det med at blive meget pyller og reagere på alt for mange indtryk, dog ikke nær så slemt som det har været, men frygter jo lidt til dåben hvad man gør der, for alle vil jo nok pille, nusse, røre og ikke mindst holde, og så kan jeg sidde hele aftenen og natten med en ulykkelig baby

Vi skal jo have taget billeder i kirken efter dåben, hvor det nok bliver med søskende(faddere og gudmor) og bedsteforældre, men kan man godt tillade sig at sige at så var det det, for at undgå, at hele seldkskabet lige pludselig har kørt sønnen på runde

hvordan gjorde i andre ? frygter jo lidt det skal ødelægge noget for dagen, for der sker jo i forvejen en hel masse for den bette, på den store dag

Jeg sagde det som det var, at mn datter ikke kan lide at så mange holder hende. Og iøvrigt forstod min familie godt at de ikke alle skulle sidde med hende. Sådan bliver det også anden gang.

Anmeld

30. april 2011

BabyNilas

Jeg ville også sige det som det er. Det er jeres baby og i ved hvad han kan lide og ikke kan. Så jeg ville ikke have det skidt med at være ærlig.

Anmeld

1. maj 2011

Tvillingemor80

sig det som det er .. det gjorde vi og det var stort set kun mor, far og gudmor der holdt de små ..

Anmeld

1. maj 2011

SussieThyssen

Maja84 skriver:

Tjaaa..man kunne jo vente til baby er mere parat til det..altså blevet ældre????
Det ville jeg da gøre.
Men ellers ville jeg skrive det i invitationen.
Så enkelt kan det gøres.

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. maj 2011

mortilnoahogmelina

Her kom det faktisa af sig selv .
Det var kun mig faren og min søster og mor som havde ham den dag .
Alle nogen som han kender godt og ingen andre spurgte om at holde ham .

Anmeld

1. maj 2011

Mettemus

Min søn er ikke ked af at gå på omgang, men jeg var alligevel lidt nervøs for hvordan han ville reagere ved dåben - han har aldrig været sammen med så mange mennesker på engang, skulle i kirke midt i sin formiddagslur osv... syntes der var mange ubekendte faktorer som kunne gøre negativt udslag på dagen. Derfor gjorde jeg rigtig meget ud af ammesituationerne. Vi gik ind i et andet og roligt rum, hvor jeg også puttede ham når han skulle sove (og for engangs skyld snuppede han en lur  på tre timer den dag - dejligt!). Det gav en god ro og jeg fik snakket stille og roligt med ham, så det var godt. I øvrigt synes jeg egentligt ikke at det var så slemt med gæster som ville holde. Lige præcis den dag var alle meget stille og roligt og det kom ret meget af sig selv at han sad mest hos os eller bedsteforældrene - ikke andre.

Men ja - sig det da bare højt. Det er jo ikke for at støde nogen og fordi de ikke må, han kan bare ikke håndtere det. Og det er alligevel ikke hyggeligt for nogen at sidde med en ulykkelig baby.

Håber i får en god dag!

Anmeld

1. maj 2011

Kløver

BabyNilas skriver:

Jeg ville også sige det som det er. Det er jeres baby og i ved hvad han kan lide og ikke kan. Så jeg ville ikke have det skidt med at være ærlig.

Tak for svar, Hvis folk spørger må vi jo have aftalt hvem der skal holde ham på dagen

Anmeld

1. maj 2011

Kløver

amandamh skriver:

sig det som det er .. det gjorde vi og det var stort set kun mor, far og gudmor der holdt de små ..

tak for svar, nok en god ide man begrænser til forældre, og gudmor, og evt en mere, og så er det det

Anmeld

1. maj 2011

Kløver

SussieThyssen skriver:

Tjaaa..man kunne jo vente til baby er mere parat til det..altså blevet ældre????
Det ville jeg da gøre.
Men ellers ville jeg skrive det i invitationen.
Så enkelt kan det gøres.

Kærligst
Sussie

Vi kan ikke rigtig gøre så meget ved tidspunktet, da dåben blev bestemt allerede i efteråret, pga det faldt sammen med konfirmationstiden, og dte skulle passe med dåbskjolen, så det er om 14 dage, og det kan ikke laves om, og invitationerne er jo for længst sendt ud. men noget jeg kunne tænke på til næste gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.