Undgå baby bliver rundeklud til dåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2011

Kløver

Pernille08 skriver:

Her kom det faktisa af sig selv .
Det var kun mig faren og min søster og mor som havde ham den dag .
Alle nogen som han kender godt og ingen andre spurgte om at holde ham .

tak for svar, ja det kan jo være det ikke bliver et problem, og at det kommer helt af sig selv, og vil mange ha taget billede, så må det evt blive sammen med nogle af dem som så skal holde ham på dagen, så han ikke kommer i for mange arme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

Mira0911

Da Julie skulle døbes, skændes folk nærmest om at holde hende... Det gad jeg slet ikke og høre på.. Så inden maden blev præsenteret, sagde jeg pænt til hele forsamlingen, at det slet ikke er nødvendigt at skændes om at holde hende, hvis folk absolut skulle det, bad jeg dem pænt om at forlade stedet... 

Under hele dåben og Receptionen bagefter sov hun, og mange spurgte skal hun ikke snart op, hvor jeg sagde nej, hun skal have lov til at sove... 

Stort set alle gæster var utilfreds med drikkevarene eller maden... Vores pengepung havde ikke råd til det dyre... Så det var ikke ligefrem en fantastisk dåb.. 

Anmeld

1. maj 2011

Kløver

Mettemus skriver:

Min søn er ikke ked af at gå på omgang, men jeg var alligevel lidt nervøs for hvordan han ville reagere ved dåben - han har aldrig været sammen med så mange mennesker på engang, skulle i kirke midt i sin formiddagslur osv... syntes der var mange ubekendte faktorer som kunne gøre negativt udslag på dagen. Derfor gjorde jeg rigtig meget ud af ammesituationerne. Vi gik ind i et andet og roligt rum, hvor jeg også puttede ham når han skulle sove (og for engangs skyld snuppede han en lur  på tre timer den dag - dejligt!). Det gav en god ro og jeg fik snakket stille og roligt med ham, så det var godt. I øvrigt synes jeg egentligt ikke at det var så slemt med gæster som ville holde. Lige præcis den dag var alle meget stille og roligt og det kom ret meget af sig selv at han sad mest hos os eller bedsteforældrene - ikke andre.

Men ja - sig det da bare højt. Det er jo ikke for at støde nogen og fordi de ikke må, han kan bare ikke håndtere det. Og det er alligevel ikke hyggeligt for nogen at sidde med en ulykkelig baby.

Håber i får en god dag!

tak for svar, nu har jeg netop måtte opgive amningen, så han nu er på ren flaske, men kan jo godt gøre som du gjorde alligevel, at man finder et roligt sted, hvor man ikke er midt i selskabet, og barnevognen kommer også med, hvor vi regner med at han skal stå ude og sove hvor vi selvfølgelig kan holde øje med ham

tak, ja vi håber også på en dejlig dag, og godt vejr

Anmeld

1. maj 2011

Kløver

MoarJ skriver:

Da Julie skulle døbes, skændes folk nærmest om at holde hende... Det gad jeg slet ikke og høre på.. Så inden maden blev præsenteret, sagde jeg pænt til hele forsamlingen, at det slet ikke er nødvendigt at skændes om at holde hende, hvis folk absolut skulle det, bad jeg dem pænt om at forlade stedet... 

Under hele dåben og Receptionen bagefter sov hun, og mange spurgte skal hun ikke snart op, hvor jeg sagde nej, hun skal have lov til at sove... 

Stort set alle gæster var utilfreds med drikkevarene eller maden... Vores pengepung havde ikke råd til det dyre... Så det var ikke ligefrem en fantastisk dåb.. 

øv hvor er jeg ked af at høre at folk teede sig sådan, og herregud det er jo kun en dåb, det behøver jo ikke være det helt store, vi skar også ned i antallet af gæster, og kunne nemt være tilbøjelig til, næste gang hvis vi kan få lokaler, at det bare bliver med pålægsmand og en bolledame, eller lignende, istedet for stor buffet og varm mad.

Synes nu også det er synd hvis folk tænker mere på dem selv end barnet, og at de har travlt med at de små skal op bare fordi de vil holde dem, og dem som næsten kan gå hen og prøve at vække de små, af samme årsag, er da bedre at vente til de har sovet og er friske, end de får en træt og umulig unge som er ked af det

håber på den bedre dag end i havde, og håber i får en bedre oplevelse en anden gang, hvis i skal holde dåb igen

Anmeld

1. maj 2011

Mira0911

Maja84 skriver:

øv hvor er jeg ked af at høre at folk teede sig sådan, og herregud det er jo kun en dåb, det behøver jo ikke være det helt store, vi skar også ned i antallet af gæster, og kunne nemt være tilbøjelig til, næste gang hvis vi kan få lokaler, at det bare bliver med pålægsmand og en bolledame, eller lignende, istedet for stor buffet og varm mad.

Synes nu også det er synd hvis folk tænker mere på dem selv end barnet, og at de har travlt med at de små skal op bare fordi de vil holde dem, og dem som næsten kan gå hen og prøve at vække de små, af samme årsag, er da bedre at vente til de har sovet og er friske, end de får en træt og umulig unge som er ked af det

håber på den bedre dag end i havde, og håber i får en bedre oplevelse en anden gang, hvis i skal holde dåb igen

Vi skal holde dåb til næste år.... Der kommer en lillesøster til September... 

Mange i min familie er slemme til at vække de kære små når de sover... De får beskeden, inden de kan køre hjem, må de få mit barn til at sove igen, da de selv har vækket det... 

Anmeld

1. maj 2011

Kløver

MoarJ skriver:

Vi skal holde dåb til næste år.... Der kommer en lillesøster til September... 

Mange i min familie er slemme til at vække de kære små når de sover... De får beskeden, inden de kan køre hjem, må de få mit barn til at sove igen, da de selv har vækket det... 

håber i får en bedre oplevelse der, og tillykke med lillesøsteren i maven

Jeg synes sgu det er synd når de vækker dem, hvordan ville selv have dte med at blive vækket hele tiden når de sov, baby skal da have lov til at sove ih bliver sgu så harm over sådan noget

Anmeld

1. maj 2011

2babygirls

Maja84 skriver:

ja hvordan undgår man det, vores søn har det med at blive meget pyller og reagere på alt for mange indtryk, dog ikke nær så slemt som det har været, men frygter jo lidt til dåben hvad man gør der, for alle vil jo nok pille, nusse, røre og ikke mindst holde, og så kan jeg sidde hele aftenen og natten med en ulykkelig baby

Vi skal jo have taget billeder i kirken efter dåben, hvor det nok bliver med søskende(faddere og gudmor) og bedsteforældre, men kan man godt tillade sig at sige at så var det det, for at undgå, at hele seldkskabet lige pludselig har kørt sønnen på runde

hvordan gjorde i andre ? frygter jo lidt det skal ødelægge noget for dagen, for der sker jo i forvejen en hel masse for den bette, på den store dag

Madeleine kom ikke så meget på runde, da hun sov med det samme vi kom ud til forsamlingshuset efter at have fået mad, og så sov hun ellers i 4 timer, og der var mange af gæsterne på vej ud af døren, og da hun vågnede skulle hun jo have en tør ble og mad igen, så folk måtte pænt vente med at hilse på hende.

Men ja, ganske simpelt, så sig fra. Det er dig der har ansvaret for din baby, og du ved hvad han har bedst af og ikke bryder sig om. De kan jo godt hilse på ham, på din arm.

Vi gad heller ikke have en runde-baby til dåben.

Anmeld

1. maj 2011

Corn

Maja84 skriver:

ja hvordan undgår man det, vores søn har det med at blive meget pyller og reagere på alt for mange indtryk, dog ikke nær så slemt som det har været, men frygter jo lidt til dåben hvad man gør der, for alle vil jo nok pille, nusse, røre og ikke mindst holde, og så kan jeg sidde hele aftenen og natten med en ulykkelig baby

Vi skal jo have taget billeder i kirken efter dåben, hvor det nok bliver med søskende(faddere og gudmor) og bedsteforældre, men kan man godt tillade sig at sige at så var det det, for at undgå, at hele seldkskabet lige pludselig har kørt sønnen på runde

hvordan gjorde i andre ? frygter jo lidt det skal ødelægge noget for dagen, for der sker jo i forvejen en hel masse for den bette, på den store dag

Jeg beholdt ham(dem alle tre) bare selv på armen indtil han skulle sove... Så var det ligesom op til mig, hvem der skulle have ham.

Anmeld

1. maj 2011

Mathilde

Du kan sagtens tillade dig at sige fra! Hvis din søn ikke kan rumme det, må gæsterne acceptere det.

Min datter kom over til sin oldemor mens vi åbnede gaver. Uden jeg var opmærksom på det, var hun kommet videre til hendes farfar og så brød hele hendes verden sammen . Hun var 3mdr. da hun blev døbt. Hun skreg og jeg kunne ikke få hende til at falde til ro. Frederik sad så lidt med hende og så tager hendes farmor hende og hun bliver bare så ulykkelig. Jeg tager hende med det samme fra farmor og bliver ude i et baglokale med hende resten af dagen.

Det var ikke en god dag for hende fordi to mennesker forsøgte at holde hende.

Så sig fra på din søns vegne. Han kan ikke selv gøre det.

Knus

Anmeld

1. maj 2011

NinaNymannMadsen

min datter sov sig igennem næsten hele dagen. hun var vågen i kirken og så faldt hun i søvn og sov stort set resten af festen væk. hun var lige vågen til billederne og det var det. så der sagde jeg abre de skulle lade hende ligge for hun sover og hun skal ikk vægges.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.