Edderkopper, bange eller ej??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2011

.....

Jeg synes at edderkopper er vildt ulækre, og er slet ikke venner med dem . Hvis jeg ser en edderkop, er det første jeg gør, at spurte ind til kæresten og sige på lyn rekord at han skal komme og slå en edderkop ihjel, og det kan ikke gå hurtig nok! Stankelben rør jeg godt nok heller ikke, især dem der flyver . Min kæreste er rimelig ligeglad med dem, tager det stille og roligt hvis han ser én..Hvis der ikke er nogen hjemme er jeg nødsaget til selv at dræbe dem, for dø skal de sgu, når de nu har vovet sig ind i vores hus , men hader at gøre det, får helt gåsehud af dem og går lidt i panik!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2011

Frøken J.

Jeg VAR panisk angst og FULDSTÆNDIG hysterisk omkring edderkopper. Både edderkopper og ISÆR også stankelben på et tidspunkt. Men så flyttede jeg hjemmefra til en lille etværelses på landet, og så lærte jeg, at det ikke kunne betale sig at være bange, for så kunne jeg ikke være i min lejlighed. Jeg nåede det punkt, hvor stankelben ikke rørte mig en meter. Jeg synes de er ulækre, men det er det. Jeg havde gerne 7 stankelben på et hvert givent tidspunkt i min lille etværelses (hvor der kun var 2 rum: Opholdsrum og wc), og jeg lærte, at selvom jeg dræbte dem, så var der bare 5 nye hver dag, så til sidst tænkte jeg bare "fuck nu det". De gjorde ikke noget, faktisk var det sjældent de overhovedet rørte på sig, de sad bare oppe ved loftet. Det hjælper at give dem navne

Store fede edderkopper har jeg det ikke så godt med, men jeg kan da dræbe dem Og jeg ved, at de er mere bange for mig end jeg for dem. Mindre edderkopper er jeg ikke bange for, de kan bare dø

Min kæreste er lidt mere kujon, men han er også bymenneske. Jeg har boet sammen med ham her i Århus C i.. Ja.. 8 måneder eller sådan noget, og jeg tror jeg har set 3 edderkopper max. I forhold til 7 om DAGEN i min gamle lejlighed! Det er lige før jeg savner dem Min kæreste kan slet ikke have, hvis de er her, men jeg har det selv sådan, at er det stankelben, så kan de få lov at leve for min skyld, med mindre de er nede i hovedhøjde Så faktisk en alm. edderkop på væggen i forgårs, men tænkte utroligt nok "Nårh ja, whatever", og lod den være.

Så et godt tip: Flyt på landet, så kureres man hurtigt!

Anmeld

30. april 2011

Tkcuf

Stankelben oppe i loftet på badeværelset må der gerne være. Men begynder de at kravle ned til mig kalder jeg på manden eller flambere dem med en parfume og ligther. De sorte edderkopper kan jeg slet ikke klare, kan faktisk begynde at græde hvis der er en og jeg er alene hjemme, jeg TØR simpelthen ikke være i nærheden af de klamme bæster. ad ad ad !

Anmeld

30. april 2011

.....

Tkcuf skriver:

Stankelben oppe i loftet på badeværelset må der gerne være. Men begynder de at kravle ned til mig kalder jeg på manden eller flambere dem med en parfume og ligther. De sorte edderkopper kan jeg slet ikke klare, kan faktisk begynde at græde hvis der er en og jeg er alene hjemme, jeg TØR simpelthen ikke være i nærheden af de klamme bæster. ad ad ad !

Haha, kunne simpelthen ikke lade være med at grine, da jeg så at du skrev at du flamberede dem . Jeg har også en veninde som boede på kollegie værelse, som gik helt amok med en hårspray på en edderkop, for at se om den døede af det..det endte vidst med at benene klistrede så meget at den ikke kunne gå mere, og så blev den skam bare støvsuget op bagefter

Anmeld

30. april 2011

-Sigrid-

dorthemus skriver:

Det er simpelthen løgn!!

Det er det klammeste jeg nogensinde har hørt...var de store??

Et menneske spiser i gennemsnitte 2 edderkopper i løbet af deres liv i søvne

Anmeld

30. april 2011

celkt

altså... - i det store og hele er jeg ligeglad med dem, jeg syntes faktisk det er fasinerende dyr, især korsedderkopperne... Og de helt små, der kommer flyvende i deres stump tråd og lander allesteder er da også kære.

Men, - jeg bryder mig ikke om de store sorte jagtedderkopper, her i huset kaldet en 'holger'... Og kommer de over en 5 krone i diameter, er det manden der får lov at fjerne dem, hvis han altså er hjemme. Så lidt hys kan jeg godt være.

Det skyldes en væmmelig oplevelse jeg havde, da jeg var højgravid med min den ældste. Normalt har edderkopper, hvor store de så end var, ikke rørt mig, okay, jeg flyttede dem måske ikke med de bare hænder, men det var mere af respekt for, at de altså kan bide.

Nå, men så en aften, da vi havde gæster, sad jeg i sofaen, med nakken op ad væggen og mit lange hår løst. Så ser jeg ud af øjenkrogen en bevægelse på min skulder, og så ser jeg en kæmpe, og jeg mener KÆMPE sort jagtedderkop, der er på vej ned på min skulder fra væggen. Og når man så er gravid, er man lidt med følelserne uden på, så jeg går i panik, og hopper op og forsøger at få den basket af, hvilket bare resulterer i at den bliver viklet ind i mit lange hår.... Så jeg sprang rundt og head-bang'ede med mit lange hår som en bedre rockstjerne, med min højgravide mave... Jeg var genstand for megen latter....

Siden da har de ikke stået øverst på ønskelisten over husdyr, må jeg indrømme....

Anmeld

30. april 2011

dorthemus

Sigridogbaby skriver:

Et menneske spiser i gennemsnitte 2 edderkopper i løbet af deres liv i søvne

Anmeld

30. april 2011

dorthemus

celkt skriver:

altså... - i det store og hele er jeg ligeglad med dem, jeg syntes faktisk det er fasinerende dyr, især korsedderkopperne... Og de helt små, der kommer flyvende i deres stump tråd og lander allesteder er da også kære.

Men, - jeg bryder mig ikke om de store sorte jagtedderkopper, her i huset kaldet en 'holger'... Og kommer de over en 5 krone i diameter, er det manden der får lov at fjerne dem, hvis han altså er hjemme. Så lidt hys kan jeg godt være.

Det skyldes en væmmelig oplevelse jeg havde, da jeg var højgravid med min den ældste. Normalt har edderkopper, hvor store de så end var, ikke rørt mig, okay, jeg flyttede dem måske ikke med de bare hænder, men det var mere af respekt for, at de altså kan bide.

Nå, men så en aften, da vi havde gæster, sad jeg i sofaen, med nakken op ad væggen og mit lange hår løst. Så ser jeg ud af øjenkrogen en bevægelse på min skulder, og så ser jeg en kæmpe, og jeg mener KÆMPE sort jagtedderkop, der er på vej ned på min skulder fra væggen. Og når man så er gravid, er man lidt med følelserne uden på, så jeg går i panik, og hopper op og forsøger at få den basket af, hvilket bare resulterer i at den bliver viklet ind i mit lange hår.... Så jeg sprang rundt og head-bang'ede med mit lange hår som en bedre rockstjerne, med min højgravide mave... Jeg var genstand for megen latter....

Siden da har de ikke stået øverst på ønskelisten over husdyr, må jeg indrømme....

..undskyld

Anmeld

30. april 2011

Clisolka

Jeg kan ikke fordrage de kryb, men er ikke direkte bange for dem! 

Nu er det ikke så tit jeg ser en her i lejligheden - der skal vel være lidt fordele ved at have 2 katte 

Anmeld

30. april 2011

bullerbassen

Jeg er panisk angst for edderkopper - virkelig BANGE ... kan ikke engang røre / se en plastik edderkop uden at flyve væk...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.