bortvisning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2011

Anonym trådstarter

Tutter skriver:

Den dreng har da tydeligt brug for hjælp og støtte i hverdagen, for det er da klart et råb om opmærksomhed fra hans side.. Børn som ham, som ikke bliver stimuleret nok hjemmefra eller får den rette opmærksomhed, søger negativ opmærksomhed, som her.. At det så lige gik ud oer din papdatter er jeg ked af..

Har faktisk mere ondt af drengen, han trænger i den grad til noget opmærksomhed og en masse krammer og møsser..

Synes skolens håndtering af episoden er fin, for drengen finder ud af, at det er forkert det han har gjort, men at smide ham helt ud af skolen, synes jeg ikke er en god ide, for så bliver han da først tabt, især når du også skriver hans forældre er ligeglade..

Stort kram til ham og din papdatter

altså føler bare lige nu at han skal smide a h til. Men ved godt det ikke er en løsning og at drengen virkelig har brug for hjælp. og har VIRKELIG ONDT af ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

Holbæktrunten

Anonym skriver:

ja netop. føler også bare han får en "lille ferie". Syntes slet ikke det er løsningen på det. Jeg ved ikke helt om jeg skal inbetræt det til kommunen eller hvad jeg skal. ? Heldigvis kommer hendes farmand snart hjem også tager vi en snak. Men PUHA jeg har det dårligt. HU er heldigvis meget glad, me det kan jo også være en reaktion på det hele. Og er bange for hun ikke "tør" komme i skole når han kommer tilbage

Børn er nogle hårdføre små bæster... Prøv om du kan slappe af, så ikke din frygt smitter hende :0) altså, hvis du mener drengen mistro és derhjemme, har du jo sådan set pligt til at melde det... Men det nytter ikke noget at gøre det hvis begrundelsen kun er denne historie...

Anmeld

28. april 2011

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Børn er nogle hårdføre små bæster... Prøv om du kan slappe af, så ikke din frygt smitter hende :0) altså, hvis du mener drengen mistro és derhjemme, har du jo sådan set pligt til at melde det... Men det nytter ikke noget at gøre det hvis begrundelsen kun er denne historie...

jeg ved godt jeg har ret til a melde det. Men ska lige snakke med farmand om det. Og er sikker på kommunen tager håd om det hvis de ikke allerede er over dem. Det er jeg helt sikker på de vil.

jeg prøver også at være glad og tror ikke hun kan mærke det på mig, MEN PUHA ALTSÅ

Anmeld

28. april 2011

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Det kunne jo være gået gruligt galt. Heldigvis kom deres klasselære ind i det han skulle til at stikke hende. så han nåede det heldigvis ikke

Anmeld

28. april 2011

Becks

Anonym skriver:

altså føler bare lige nu at han skal smide a h til. Men ved godt det ikke er en løsning og at drengen virkelig har brug for hjælp. og har VIRKELIG ONDT af ham

Det kan jeg godt forstå

Håber drengen får den hjælp han skal have

Anmeld

28. april 2011

Aves.

Hvad vil du/I gøre...? jeg tænker at hvis jeg var forælder så ville jeg kontakte kommunen og fortælle om episoden...der skal desværre mere end megett il for at der kommer støtte på sådan et barn og rigtig meget til før der gribes ind over for familien og dennes problemer...jeres brev, som selvfølgelig skal være begrundet i bekymring for både jeres datter og drengen, er måske netop det der gør forskellen for denne dreng og giver ham en chance...så jeg ville bruge min frustration og afmagt her til at gøre noget...at smide dreng videre og væk løser intet, hverken for ham eller din datter...tal med hende om at denne dreng nok har det svært og skriv et sagligt og velovervejet brev til kommunen og kræv at der gøres noget..næste skridt er krisemøde osv i klassen...

Men ja..jeg ville skrive til kommunen, måske han så får den hjælp han har brug for, på denne skole eller i en spcialklasse et sted....drengen er symptomet på at der bare ikke gøres det der skal for udsatte familier og deres børn..øv..og dette skade hele det socialefællesskab som skolen jo er. 

Anmeld

28. april 2011

Anette&Sophia

Anonym skriver:

hej.

vil gerne lige vide hvad i syntes om bortvisning fra skolen?

I dag er min papdatter blevet truet med en skrællekniv af en anden elev i hendes skole. Han er nu blevet bortvist reste af ugen.

Mi personlige mening er at drengen skulle smides ud af den skole med det samme. Syntes det er så unfair overfor min papdatter. Hvad så når ugen er omme og han kommer tilbage. så ska min papdatter gå og være bange hele tiden.

er så gal

der burde ihvert fald gøres mere ved sagen!

da jeg gik i folkeskole blev jeg mobbet hver evig eneste dag. - men aldrig blev der gjort en skid ved det. lærerne mente endda det var mig selv der var noget galt med. det eneste der var galt med mig var bare at jeg havde krøller, var bleg og ikke gik i dyrt mærkevare tøj som alle de andre.

hader folkeskoler. hvis mine egen børn bliver mobbet, så vil jeg evt tage direkte kontakt til rektor, eller mobberens forældre. jeg kan simpelthen ikke tolerere at børn er sådan imod hinanden.

Anmeld

28. april 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Hvad vil du/I gøre...? jeg tænker at hvis jeg var forælder så ville jeg kontakte kommunen og fortælle om episoden...der skal desværre mere end megett il for at der kommer støtte på sådan et barn og rigtig meget til før der gribes ind over for familien og dennes problemer...jeres brev, som selvfølgelig skal være begrundet i bekymring for både jeres datter og drengen, er måske netop det der gør forskellen for denne dreng og giver ham en chance...så jeg ville bruge min frustration og afmagt her til at gøre noget...at smide dreng videre og væk løser intet, hverken for ham eller din datter...tal med hende om at denne dreng nok har det svært og skriv et sagligt og velovervejet brev til kommunen og kræv at der gøres noget..næste skridt er krisemøde osv i klassen...

Men ja..jeg ville skrive til kommunen, måske han så får den hjælp han har brug for, på denne skole eller i en spcialklasse et sted....drengen er symptomet på at der bare ikke gøres det der skal for udsatte familier og deres børn..øv..og dette skade hele det socialefællesskab som skolen jo er. 

hey. og rigtig godt svaret

De har heldigvis allerede i dag talt om det oppe på skolen og tror også det er derfor min "datter" ikke er så mærket af det.

Vil lige sige til det men kommunen. De har været på nakken af min mand siden han blev alene med hans 2 ældste børn. Med det samme kom de på nakken af ham. han blev beskyldt for det ene og det andet og kommunen kom på men de havde faktisk ingen grund til dette. Så jeg er sikker på når kommunen får dette har afvide med ham drengen og min "datter" gør de noget ved det for har lidt på fornemmeren at kommunen allerede er indeover denne familie. (dette håber jeg) for nu har jeg mødt drengen et par gange og ja han har det a RØV til. desværre  har virkelig ondt af ham.

Men herhjemme vil vi gøre vores til at han får det godt igen. Og håber også på at når han kommer tilbage bliver de gode venner igen.

Er bare så ked af det på min "datters" vejne.  FOr som de også sagde i skolen. Hun havde intet gjort. (det skal lige siges. Hun er ikke et englebarn)  og forstår virkelig ikke hvorfor det lige var hende det skulle gå ud over, men ja det er der nok ingen logisk forklaring på. desværre

Anmeld

28. april 2011

Anonym trådstarter

anetteb skriver:

der burde ihvert fald gøres mere ved sagen!

da jeg gik i folkeskole blev jeg mobbet hver evig eneste dag. - men aldrig blev der gjort en skid ved det. lærerne mente endda det var mig selv der var noget galt med. det eneste der var galt med mig var bare at jeg havde krøller, var bleg og ikke gik i dyrt mærkevare tøj som alle de andre.

hader folkeskoler. hvis mine egen børn bliver mobbet, så vil jeg evt tage direkte kontakt til rektor, eller mobberens forældre. jeg kan simpelthen ikke tolerere at børn er sådan imod hinanden.

min datter bliver ogs mobbet fordi hun bruger briller og ikke lige går i mærketøj. Pigen får det tøj hun gerne vil ha og ikke andet. vil ikke tvinge hende til noget. Og tror måske det har noget med det at gøre også at hun er et "let" ofre

Anmeld

28. april 2011

A&F

Jeg vil råde dig til at underrette kommunen om din bekymring på drengen( hvis ikke skolen allerede har gjort det). Det er jo synd for ham, og det er jo en form for afmagt når han handler sådan, han har brug for hjælp, hurtigts muligt. Og det er synd for børnene omkring ham, der skal frygte ham.

Håber din datter kommer sig over det, der skete. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.