Eva. skriver:
Hvad vil du/I gøre...? jeg tænker at hvis jeg var forælder så ville jeg kontakte kommunen og fortælle om episoden...der skal desværre mere end megett il for at der kommer støtte på sådan et barn og rigtig meget til før der gribes ind over for familien og dennes problemer...jeres brev, som selvfølgelig skal være begrundet i bekymring for både jeres datter og drengen, er måske netop det der gør forskellen for denne dreng og giver ham en chance...så jeg ville bruge min frustration og afmagt her til at gøre noget...at smide dreng videre og væk løser intet, hverken for ham eller din datter...tal med hende om at denne dreng nok har det svært og skriv et sagligt og velovervejet brev til kommunen og kræv at der gøres noget..næste skridt er krisemøde osv i klassen...
Men ja..jeg ville skrive til kommunen, måske han så får den hjælp han har brug for, på denne skole eller i en spcialklasse et sted....drengen er symptomet på at der bare ikke gøres det der skal for udsatte familier og deres børn..øv..og dette skade hele det socialefællesskab som skolen jo er.
hey. og rigtig godt svaret 
De har heldigvis allerede i dag talt om det oppe på skolen og tror også det er derfor min "datter" ikke er så mærket af det.
Vil lige sige til det men kommunen. De har været på nakken af min mand siden han blev alene med hans 2 ældste børn. Med det samme kom de på nakken af ham. han blev beskyldt for det ene og det andet og kommunen kom på men de havde faktisk ingen grund til dette. Så jeg er sikker på når kommunen får dette har afvide med ham drengen og min "datter" gør de noget ved det for har lidt på fornemmeren at kommunen allerede er indeover denne familie. (dette håber jeg) for nu har jeg mødt drengen et par gange og ja han har det a RØV til. desværre
har virkelig ondt af ham.
Men herhjemme vil vi gøre vores til at han får det godt igen. Og håber også på at når han kommer tilbage bliver de gode venner igen.
Er bare så ked af det på min "datters" vejne.
FOr som de også sagde i skolen. Hun havde intet gjort. (det skal lige siges. Hun er ikke et englebarn)
og forstår virkelig ikke hvorfor det lige var hende det skulle gå ud over, men ja det er der nok ingen logisk forklaring på. desværre
Anmeld