bortvisning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.744 visninger
24 svar
0 synes godt om
28. april 2011

Anonym trådstarter

hej.

vil gerne lige vide hvad i syntes om bortvisning fra skolen?

I dag er min papdatter blevet truet med en skrællekniv af en anden elev i hendes skole. Han er nu blevet bortvist reste af ugen.

Mi personlige mening er at drengen skulle smides ud af den skole med det samme. Syntes det er så unfair overfor min papdatter. Hvad så når ugen er omme og han kommer tilbage. så ska min papdatter gå og være bange hele tiden.

er så gal

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

aya-zia

Anonym skriver:

hej.

vil gerne lige vide hvad i syntes om bortvisning fra skolen?

I dag er min papdatter blevet truet med en skrællekniv af en anden elev i hendes skole. Han er nu blevet bortvist reste af ugen.

Mi personlige mening er at drengen skulle smides ud af den skole med det samme. Syntes det er så unfair overfor min papdatter. Hvad så når ugen er omme og han kommer tilbage. så ska min papdatter gå og være bange hele tiden.

er så gal

jeg kan godt forstå du mener han skal smides ud... tror jeg også selv jeg vil mene hvis det var min datter det var gået ud over...

men at blive smidt ud hjælper bare heller ik... for så ender han med og være en tabt sjæl i systemet (måske han er det allerede)

men igen jeg kan godt forstå dig

Anmeld

28. april 2011

henh01

Kan godt forstå din frustration.

Men at bortvise, smide folk ud eller på anden måde afvise på er ikke løsningen i min verden. Der må man helt ind til kernen på selve problemet og så få det løst så alle kan trives og være glade på skolen.

Håber ikke bare han kommer tilbage og får lov til at fortsætte uden at der bliver arbejdet med hvorfor han gjorde det. Drengen har det sikkert rigtig skidt.

Anmeld

28. april 2011

hyskystar

Kan godt forstå du er vred

Han skal hjælpes til forstå at sådan noget gør man ikke og han må da have nogen alvorlig problemer når man kan finde på sådanne ting..

Ved ikke om jeg synes han skal smides ud for det løser ikke problemet det flytter det bare vidre.. Men han skal hvertfalde være under opsyn så det ikke sker igen

Anmeld

28. april 2011

Anonym trådstarter

jeg glemte at skrive at sammentidig md jeg er gal og sur på drengen har jeg også odt af ham . JEg ved hvor meget han bliver svigtet derhjemme. Han har aldrig lavet lektier eller noget. og forældrene er skide ligelgade for at sige det pænt.

Men alligevel  det giver ham sku stadig ikke lov til at true med en skrællekniv. ! Syntes det er helt hen i hampen at en dreng på 8/9 år kan fide på sådan noget.

Anmeld

28. april 2011

Holbæktrunten

Anonym skriver:

jeg glemte at skrive at sammentidig md jeg er gal og sur på drengen har jeg også odt af ham . JEg ved hvor meget han bliver svigtet derhjemme. Han har aldrig lavet lektier eller noget. og forældrene er skide ligelgade for at sige det pænt.

Men alligevel  det giver ham sku stadig ikke lov til at true med en skrællekniv. ! Syntes det er helt hen i hampen at en dreng på 8/9 år kan fide på sådan noget.

Enig, men det er nok en måde at få dn opmærksomhed han mangler fra sine forældre, på... Bortvisning synes jeg også er en virkelig dårlig løsning - visse unger ville se det som en belønning

Anmeld

28. april 2011

Dansker i England

Jeg synes - for din papdatters skyld, at han skulle flyttes til en anden skole i kommunen og samtidig få hjælp til de problemer, han så åbenlyst må have

Anmeld

28. april 2011

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Enig, men det er nok en måde at få dn opmærksomhed han mangler fra sine forældre, på... Bortvisning synes jeg også er en virkelig dårlig løsning - visse unger ville se det som en belønning

ja netop. føler også bare han får en "lille ferie". Syntes slet ikke det er løsningen på det. Jeg ved ikke helt om jeg skal inbetræt det til kommunen eller hvad jeg skal. ? Heldigvis kommer hendes farmand snart hjem også tager vi en snak. Men PUHA jeg har det dårligt. HU er heldigvis meget glad, me det kan jo også være en reaktion på det hele. Og er bange for hun ikke "tør" komme i skole når han kommer tilbage

Anmeld

28. april 2011

Becks

Anonym skriver:

Den dreng har da tydeligt brug for hjælp og støtte i hverdagen, for det er da klart et råb om opmærksomhed fra hans side.. Børn som ham, som ikke bliver stimuleret nok hjemmefra eller får den rette opmærksomhed, søger negativ opmærksomhed, som her.. At det så lige gik ud oer din papdatter er jeg ked af..

Har faktisk mere ondt af drengen, han trænger i den grad til noget opmærksomhed og en masse krammer og møsser..

Synes skolens håndtering af episoden er fin, for drengen finder ud af, at det er forkert det han har gjort, men at smide ham helt ud af skolen, synes jeg ikke er en god ide, for så bliver han da først tabt, især når du også skriver hans forældre er ligeglade..

Stort kram til ham og din papdatter

Anmeld

28. april 2011

Rockertand

Hvad er den forudgående historie for, at han tog det meget forkerte valg? Det var vel ikke bare ud af den blå luft?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.