Alexis - i den virtuelle verden! skriver:
Jeg har læst et sted at man skal være døbt for at stå fadder. Men kan det virkelig gradbøjes?
Har tænkt på det fordi jeg ikke selv vil have mine børn døbt, men kom i tanke om at det ville være synd hvis de skulle døbes senere for at stå fadder for nogen. Så det fik mig til at tvivle lidt på hvad de egentlig skulle. Jeg er ikke selv døbt og har forstået det som, at jeg ikke kan stå fadder hvis jeg bliver spurgt en dag.
som sagt har det intet problem været her.
Man kan sagtens opdrage i den kristne tro selvom man har en anden tro..og Ateisme er vel også en tro lige Asatroen er det!
Så selvom hverken min søster eller jeg er døbt har min søster været gudmor til sine børn der er døbt og jeg har stået fadder.
Det handler om, om præsten vil tillade det.så ja det kan vel godt gradbøjes så.
Da jeg skulle stå fadder, spurgte præsten mig ikke om noget som helst før, under eller efter ang. tro og selvom hun via mit cpr.nr har kunne se jeg ikke er medlem af folkekirken har det ikke været et problem.
min søster har jo heller ikke lagt skjul på at hun ikke er medlem men præsten har jo alligevel godkendt hende som gudmor.
Så her har det ikke været et problem at vi ikke har været døbt.Men har du en anden tro..fx som katolik så kan man også blive gudmor/fadder i folkekirken.
:-) Sisse
Anmeld