Dilemma ang gudforældre!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.442 visninger
32 svar
0 synes godt om
28. april 2011

Anonym trådstarter

Vi har det her dilemma om hvem vi skal vælge som gudforældre, da vi fandt ud af vi var gravide spurgte vi mandens søster og bedsteven og de ville være gudmor og gudfar.

Men man kan kun have en af delene resten står faddere,

Mandens bedsteven var ikke døbt men har valgt at blive det for at han kan være gudfar til vores kommende barn Han gennemgår en hel masse ting for vores skyld.

Hvordan pokker fortæller vi søsteren at hun ikke skal være gudmor alligevel men fadder uden hun tager det personligt  

I må lige hjælpe mig her..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

louise8723

du kan godt have gudmor og gudfar?

Anmeld

28. april 2011

Anonym trådstarter

Har lige snakket med kirkekontoret fra den kirke han skal døbes i og de siger vi kun kan have en af delene

Anmeld

28. april 2011

Ryberg

Anonym skriver:

Har lige snakket med kirkekontoret fra den kirke han skal døbes i og de siger vi kun kan have en af delene

Øh.. det kan man altså godt..

Min moster var Gudmor og min mands storebror var gudfar... min moster bar og sagde navnet og gudfar stod i baggrunden...

Så det kan man altså godt?

Anmeld

28. april 2011

Anonym trådstarter

Der skal være min. 3 og max 5 faddere (inkl. Gudmor/Gudfar). Det er hvad der står på deres hjemmeside

Anmeld

28. april 2011

SHERO

Hvis det skal være helt rigtig har man kun faddere, og nogen steder er det en af fadderne der bære (som vi kalder gudforældre) ikke et kirkeligt udtryk, så i kan somen sagtens lade den ene bære og sige de begge er gudforældre, men begge kan naturligvis ikke bære..

Synes bare du skal sige det som det er, en gudforældre har ikke mere eller mindre betydning end fadderne, kun så meget som vi selv gør det til.  

Anmeld

28. april 2011

An&Jo

Anonym skriver:

Vi har det her dilemma om hvem vi skal vælge som gudforældre, da vi fandt ud af vi var gravide spurgte vi mandens søster og bedsteven og de ville være gudmor og gudfar.

Mandens bedsteven var ikke døbt men har valgt at blive det for at han kan være gudfar til vores kommende barn Han gennemgår en hel masse ting for vores skyld.

Hvordan pokker fortæller vi søsteren at hun ikke skal være gudmor alligevel men fadder uden hun tager det personligt  

min søn blev døbt i November sidste år, og jeg havde både gudmor og gudfar til ham.. Men idag er der ikke noget der hedder gudforældre.. de bliver alle skrevet i bogen som faddere.. det var hvad min præst sagde, fordi titlen gudforældre ikke har den samme betydning idag som den havde engang..

Anmeld

28. april 2011

Maja_4000

Vores præst siger , at gudforældren er den som bærer .. Og der kan jo kun være en som bærer barnet .. De andre er faddere 

Og I kan bare sige , at hun får lov at bære den næste (;

Anmeld

28. april 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Der kan KUN være EN gudmoder eller gudfader...det er nemlig den der bærer barnet.
Resten er faddere...så skulle det vist være på plads.
En gudmoder eller gudfader kan OGSÅ stå som fadder.

Så til dit andet problem...der må du jo tage tyren ved hornene og melde ud, hvem der skal være gudmoder/fader og så må de andre være tilfredse med at være faddere.
Så kan en af de andre kandidater jo blive det til den næste

Kærligst
Sussie

Anmeld

28. april 2011

SussieThyssen

SussieThyssen skriver:

Der kan KUN være EN gudmoder eller gudfader...det er nemlig den der bærer barnet.
Resten er faddere...så skulle det vist være på plads.
En gudmoder eller gudfader kan OGSÅ stå som fadder.

Så til dit andet problem...der må du jo tage tyren ved hornene og melde ud, hvem der skal være gudmoder/fader og så må de andre være tilfredse med at være faddere.
Så kan en af de andre kandidater jo blive det til den næste

Kærligst
Sussie

Jeg glemte at skrive, at vi løste det problem i vores familie ved at min mand selv bar vores barn, så var der ingen diskussion vedr. hvem der skulle være gudfader/moder...så var der KUN faddere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.