vilde katte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2011

karina1980

MorTilMalene skriver:

prøv og ring til en dyrelæge i nærheden.. de ved sikkert hvad man skal gøre.. du må bbare IKKE FODRE DEM.. for så er det nemlig dine katte.. det er i hvertfald sådan det er med sommer hus katte...

det ved jeg, den har også kun fået vand, eller det han den så væltet og jeg skal på ingen måde have hænderne ind til den.

vores lokale dyrelæge kræver at jeg betaler for at komme af med den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

MorTilMalene

karina1980 skriver:

det ved jeg, den har også kun fået vand, eller det han den så væltet og jeg skal på ingen måde have hænderne ind til den.

vores lokale dyrelæge kræver at jeg betaler for at komme af med den

så prøv alle de dyrelæger du kan komme i tanke om.. eller prøv og ringe til oasa der kan man vidst godt få hentet en kat som er vild.. ved det ikke..

Anmeld

28. april 2011

Fru'Rugaard

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Uh jamen jeg tror du besvarer den forkerte   Vi har ikke problemer med katte længere. Fortalte bare om hvad jeg havde oplevet.

Trådstarter er en anden 

Ups

Anmeld

28. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Fru'Rugaard skriver:

Ups

Hehe, det sker vist for os alle ind imellem 

Anmeld

28. april 2011

karina1980

SussieThyssen skriver:

Det du skal gøre er, at ringe til kommunen og forhøre dig.
De har pligt til at tage sig af problemet omkring vilde og herreløse katte, fordi de på lignende fod med fx rotter, bliver betragtet som skadedyr, når først de er til gene.

En del kommuner har en ordning med en jæger, der enten kommer og skyder dem eller en rottefænger, som sætter fælder op.
Nogle kommuner har et samarbejde med Kattens værn, som betaler kastrering/sterilisering af kattene, som så bliver udsat igen.
For det er jo ingen hemmelighed, at de også gør nytte, idet de hjælper til med at holde rotter og mus nede.

Men som sagt, ring til Teknisk forvaltning i din kommune og forhør dig.

Kærligst
Sussie

i vores kommune mener de desværre ikke at de er et problem, så de gør intet ved det, deres svar var at så måtte jeg jo bare sørger for at de ikke kunne komme ind

Anmeld

28. april 2011

Fru'Rugaard

SussieThyssen skriver:

Det du skal gøre er, at ringe til kommunen og forhøre dig.
De har pligt til at tage sig af problemet omkring vilde og herreløse katte, fordi de på lignende fod med fx rotter, bliver betragtet som skadedyr, når først de er til gene.

En del kommuner har en ordning med en jæger, der enten kommer og skyder dem eller en rottefænger, som sætter fælder op.
Nogle kommuner har et samarbejde med Kattens værn, som betaler kastrering/sterilisering af kattene, som så bliver udsat igen.
For det er jo ingen hemmelighed, at de også gør nytte, idet de hjælper til med at holde rotter og mus nede.

Men som sagt, ring til Teknisk forvaltning i din kommune og forhør dig.

Kærligst
Sussie

Du besvarer hvis den forkerte

Anmeld

28. april 2011

Fru'Rugaard

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hehe, det sker vist for os alle ind imellem 

Ja, det gør det nok

Anmeld

28. april 2011

lucas<3

karina1980 skriver:

vi har skam fanget den ene, men de forlanger stadig penge for at få den aflivet da jeg ikke kan bevise det ikke er min egen som jeg bare er træt af

har du snakket med katte værnet.?

Anmeld

28. april 2011

karina1980

luppe-laban skriver:

har du snakket med katte værnet.?

jep og de har ikke plads til at tage den ind og finasere hellere ikke neutralisering, da jeg ikke vil varetage den efterfølgende og de vil ej heller aflive den, medmindre de selv har haft den inde først

pt venter jeg på at komme igennem til kredsformanden i dyrenes beskyttelse, i håb om en mere lansigtet plan for alle de her katte

Anmeld

28. april 2011

lucas<3

karina1980 skriver:

jep og de har ikke plads til at tage den ind og finasere hellere ikke neutralisering, da jeg ikke vil varetage den efterfølgende og de vil ej heller aflive den, medmindre de selv har haft den inde først

pt venter jeg på at komme igennem til kredsformanden i dyrenes beskyttelse, i håb om en mere lansigtet plan for alle de her katte

hvor bor du henne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.