vilde katte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2011

Fru'Rugaard

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jo tro det eller ej. Min svigermor måtte betale for aflivningen af en herreløs kat som kom hjem til dem hele tiden. Kattens værn ville ikke tage den... så meget for værn??? 

De måtte aflive den fordi deres egen hankat jagtede den rundt, og de kunne ikke finde en ejer til den. Den var så tynd så tynd 

Åh, det er så forfærdelig sådan noget
Men hvis de er så vilde, så tror jeg da heller ikke at de har en ejer.
Men, har i prøvet falck?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Kan godt se dit problem, vi har samme problem som dig. 3 katte som render og skider i vores garange, ridser vores bil og som går ind i vores hus når vi har dørene åbne. Ikke særlig fedt når ens mand har katteallergi. Disse 3 katte er ikke vildkatte men vores naboers. ja hvad gør man med disse katte. Jeg er så træt af det og har spurgt naboerne om de ikke kan holde dem i snor eller indenfor. Men for bare et flabet svar, at sådan er katte bare.

Anmeld

28. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Fru'Rugaard skriver:

Men, har i prøvet falck?

Den de fik aflivet var heeelt vild kælen og menneskeglad. Den var også en ungkat. Jeg tror vitterligt der er nogen som ikke ville beholde den, og bare har efterladt den. 

Det gik ikke at beholde den fordi min svigermors kat er en tyran 

Den er så ond den kat. Øv. 

Og de kunne ikke finden ejeren, eller en ny ejer  Så synd.

Anmeld

28. april 2011

Fru'Rugaard

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Den de fik aflivet var heeelt vild kælen og menneskeglad. Den var også en ungkat. Jeg tror vitterligt der er nogen som ikke ville beholde den, og bare har efterladt den. 

Det gik ikke at beholde den fordi min svigermors kat er en tyran 

Den er så ond den kat. Øv. 

Og de kunne ikke finden ejeren, eller en ny ejer  Så synd.

Okay, men prøv falck i hvert fald

Anmeld

28. april 2011

lucas<3

man kan få sådan en fælder hvor ræve og mår og sådan kan komme i og så bliver de lukket inde, sådan nogle kan man os b ruge til og fanfe katte i, så bare puttet noget i de kan li og spise og så når de er fanget skal de køres til dyrlæge, så siger man man har fundet dem, så skal man ikke gi noget for og få dem aflivet.

Anmeld

28. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Fru'Rugaard skriver:

Okay, men prøv falck i hvert fald

Uh jamen jeg tror du besvarer den forkerte   Vi har ikke problemer med katte længere. Fortalte bare om hvad jeg havde oplevet.

Trådstarter er en anden 

Anmeld

28. april 2011

karina1980

luppe-laban skriver:

man kan få sådan en fælder hvor ræve og mår og sådan kan komme i og så bliver de lukket inde, sådan nogle kan man os b ruge til og fanfe katte i, så bare puttet noget i de kan li og spise og så når de er fanget skal de køres til dyrlæge, så siger man man har fundet dem, så skal man ikke gi noget for og få dem aflivet.

vi har skam fanget den ene, men de forlanger stadig penge for at få den aflivet da jeg ikke kan bevise det ikke er min egen som jeg bare er træt af

Anmeld

28. april 2011

karina1980

vores kommune gør desværre intet ved katte, da de ikke ses som et problem for dem og falck henviser til kattens værn

såå skønt, så nu venter jeg til manden kommer hjem igen, så må han jo tage affære og se om han kan få den stoppet i noget andet og fragtet videre.

Anmeld

28. april 2011

MorTilMalene

prøv og ring til en dyrelæge i nærheden.. de ved sikkert hvad man skal gøre.. du må bbare IKKE FODRE DEM.. for så er det nemlig dine katte.. det er i hvertfald sådan det er med sommer hus katte...

Anmeld

28. april 2011

SussieThyssen

Fru'Rugaard skriver:

Men, har i prøvet falck?

Det du skal gøre er, at ringe til kommunen og forhøre dig.
De har pligt til at tage sig af problemet omkring vilde og herreløse katte, fordi de på lignende fod med fx rotter, bliver betragtet som skadedyr, når først de er til gene.

En del kommuner har en ordning med en jæger, der enten kommer og skyder dem eller en rottefænger, som sætter fælder op.
Nogle kommuner har et samarbejde med Kattens værn, som betaler kastrering/sterilisering af kattene, som så bliver udsat igen.
For det er jo ingen hemmelighed, at de også gør nytte, idet de hjælper til med at holde rotter og mus nede.

Men som sagt, ring til Teknisk forvaltning i din kommune og forhør dig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.