vilde katte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.450 visninger
33 svar
0 synes godt om
28. april 2011

karina1980

nogen der ved hvad man gør med dem??

vi har et kæmpe problem med disse vilde katte og i mange år har der været forsøgt at gøre noget ved den gård de kommer fra uden held

men nu ligger landet sådan at de er begyndt at gå ind i MIT hus, indtilvidere mest garage og her overpisser,skider og ødelægger de alt

når jeg kontakter kattens værn osv får jeg bare at vide at de jo ikke kan komme og fange dem, ej har de hellere plads til dem i øjeblikket,

så tænkte jeg jo fint så fanger jeg lortet selv og så kan de måske hjælpe, men nej, det kunne de ikke, men jeg kunne jo selv køre over og få den aflivet, hvilket jeg så skal betale for

katten er fuldstændig og addeles umulig at komme tæt på, pt sidder den i et stort hundebur, med vand(fanget i går)

vi har haft efterlyst ejerne til de 5 katte som er set og taget billeder af indtil videre og INGEN reagere på det.

hvad pokker gør man så, synes jo det temmelig træls at få smadret sit hjem pga katte.

og blot som info, så hader jeg altså ikke katte, har 3 helt fantastiske katte, som er inde og kun er ude i snor, netop for ikke at genere andre med at jeg har kat(samt er mine øremærket)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

Aves.

Her står noget:

http://www.juraeksperten.dk/store_forskelle_paa_reglerne_for_hunde_og_katte.html

Hvis det er vildkatte kan du så ikek få en jager til at skyde dem eller tage dem ind til aflivning?

Anmeld

28. april 2011

Ryberg

karina1980 skriver:

vi har et kæmpe problem med disse vilde katte og i mange år har der været forsøgt at gøre noget ved den gård de kommer fra uden held

men nu ligger landet sådan at de er begyndt at gå ind i MIT hus, indtilvidere mest garage og her overpisser,skider og ødelægger de alt

når jeg kontakter kattens værn osv får jeg bare at vide at de jo ikke kan komme og fange dem, ej har de hellere plads til dem i øjeblikket,

så tænkte jeg jo fint så fanger jeg lortet selv og så kan de måske hjælpe, men nej, det kunne de ikke, men jeg kunne jo selv køre over og få den aflivet, hvilket jeg så skal betale for

katten er fuldstændig og addeles umulig at komme tæt på, pt sidder den i et stort hundebur, med vand(fanget i går)

vi har haft efterlyst ejerne til de 5 katte som er set og taget billeder af indtil videre og INGEN reagere på det.

hvad pokker gør man så, synes jo det temmelig træls at få smadret sit hjem pga katte.

og blot som info, så hader jeg altså ikke katte, har 3 helt fantastiske katte, som er inde og kun er ude i snor, netop for ikke at genere andre med at jeg har kat(samt er mine øremærket)

jeg mener at have hørt at NOGEN kommuner gør noget ved det.. de indfanger kattene eller sådan noget...

kattenes værn  

Prøv og kontakt din kommune og se hvad de siger til det!

Anmeld

28. april 2011

Fru'Rugaard

Jeg mener ikke at man skal betale for aflivning når det er en kat man har fundet?
Ellers ring til falck, de plejer at komme ud og fange dem

Anmeld

28. april 2011

Ryberg

Du kan f.eks. se her http://www.hedensted.dk/page25966.aspx

Det er så hedensted kommune... men nogen kommuner har det samarbejde - og der bliver gjort noget ved det

Anmeld

28. april 2011

Jesuisunefemme

Jeg er katte elsker.. MEN.. som Søren Ryge siger. SKYD DEM! (Eller få nogen til det.) Synes det er synd hvis vilde katte skal fanges osv. små stakler.

http://www.bt.dk/danmark/soeren-ryges-plan-jeg-vil-skyde-en-kat-paa-tv

Anmeld

28. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

karina1980 skriver:

Jeg ved at der i min gård har været mange vildkatte. De blev indfanget og neutraliseret fordi det var et kæmpe problem. De syge af dem blev aflivet. I dag er der kun 1 tilbage fra den gang. (10 år siden)

Jeg ved ikke hvem der stod for det, men tror det var Gårdlauget eller en af foreningerne som finansierede det. 

Måske er det noget at tage op hos Jer, så du ikke selv skal stå med det?

Anmeld

28. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Fru'Rugaard skriver:

Jeg mener ikke at man skal betale for aflivning når det er en kat man har fundet?
Ellers ring til falck, de plejer at komme ud og fange dem

Jo tro det eller ej. Min svigermor måtte betale for aflivningen af en herreløs kat som kom hjem til dem hele tiden. Kattens værn ville ikke tage den... så meget for værn??? 

De måtte aflive den fordi deres egen hankat jagtede den rundt, og de kunne ikke finde en ejer til den. Den var så tynd så tynd 

Anmeld

28. april 2011

kiwifrugten

kattenesværn har faktisk pligt til at hente dem det gjorde de da vi havde vildkatte.

Men ja ellers falck:-)

Men prøv at ringe til dyrlægen og spørg om du skal betale

Anmeld

28. april 2011

Bare mig..

Jeg ELSKER dyr, og specielt katte, men jeg er heller ikke vild med så vilde katte, man på ingen m¨de kan komme til..

Som en anden skriver, mener jeg også, at man gerne må skyde katte på egen grund.. Jeg ville kontakte en jæger, og få ham til at skyde dem. De rammer (højst sandsynlig) plet med det samme, og de mærker det ikke! Men prøv og undersøg det ved kommunen.. Mon ikke det står på deres hjemmeside!?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.