SÅÅ tøser... har jeg været ude og kigge vogne igår med min tyske kvalitets bevidste mand, og jeg lovede lige at opdatere....og dem vi så på var:
ABC cobra
ABC pramy luxe
Teutonia mistral S
Emmaljunga Nitro city
Trille Hippa duo med svinghjul
ABC cobra var ikke den kvalitet vi havde troet ud fra videoen og deres hjemmeside. Sandt at den ikke kan ligges fladt når den skal ligge ned. Liggemålet på barnevognskassen er 75!! det er madrassen jeg målte... det er lyv hvis de siger andet!! (barnevognshuset sagde 80 i deres video på youtube) -Vi er gået helt væk fra den. den var af metal men virkede desværre lidt plastik agtig i stellet... så var ABC Pramy Luxe bedre i kvaliteten med vugge fuktion og mere solid. den var bare uden drejehjul.
Det gode ved ABC var at deres barnevognskasse havde små hooks under madrassen så man kan fast gøre en sele...HURRA..det har jeg ikke set andre kombi med. det gør jo den kan bruges lidt længere hvis ungen sidder op.. men ak.. den var desværre ikke som vi havde forventet.
Teutonias mistral S -NYE udgave er blødere i sædet på klapvognsdelen...så den gamle model der er på udsalg i babysam er ikke blød! den nye havde mange features og var egentlig ret smart, men smal... han kunne ikke vise os liften der skulle sættes på klapvognssædet og den havde ikke noget funktion a la emmaljungas quadrobag hvor bunden kan bruges som ekstra blød liggemåtte når liften ikke bruges mere. så der forslog han en voksi sommerudgave til at blødgøre ekstra... (med det blir for varmt og trængt hvis i spørger mig..
Emmaljungas Nitro city er lidt lav og svært at komme til kurven... men quadrobagen er super da den netop kan lynes fra hinanden og laves til den bløde siddemåtte jeg nævnte. klapvognen er egentlig blød nok, men denne vil kun gøre den blødere.
Trille Hippa synes jeg slet ikke særlig godt om... bremsen var ELENDIG. den kunne stadig rokke meget frem og tilbage... og så lyver de igen om liggemålene... liftens madras er 75cm(ikke 80) og barnevognens madras er 80... (íkke 90) hvis du presser siderne ud helt til skelettet af vognen så kan du næsten få de 90..men ikke helt.. så jeg var godt skuffet!! ellers var vognen jo flot at se på... men liggemålene skuffede meget!!
jeg håber mine små erfaringer har hjulpet jer... jeg er lidt i tankerne nu om enten en barnevogn Teutonias Monsun S (som er alt for dyr) eller emmaljungas eller mistral s... eller en tysk model der hedder Hartan ( www.hartan.de) som jeg skal ned og se i sept. de laver noget meget lig emmaljungas, men alle deres kan fås med små drejehjul samt accessories... eneste probl er de ikke forhandles her i danmark.. men kvaliteten skulle være i top og produceret kun i tyskland.. ja min mand er jo tysk og så er de ret gode til prisen. Deres liggemål skulle også svinge ml 76 og 80 da de har 3 forskellige lifts muligheder... min svoger har den og den skulle være i top klasse... men det kan jeg opdatere mere om til dem der skulle have interesse... bare skriv til mig..
mvh. Celeste
Anmeld