Erfaringer med ABC Cobra?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2011

Lusi

modesty skriver:

Okay, jamen så er det jo også en kombi - med lang barnevognsdel oven i købet! Jeg havde faktisk tænkt mig at tage ud til barnevognshuset og kigge på Cobraen. Så kan jeg jo lige tjekke den Trille ud imens. Tak for tip :-)

Så lidt da

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2011

Lusi

Cesse skriver:

trille hippa har jeg også kigget på...da jeg egentlig først have forelsket mig i teutonia monsun s...og de minder lidt om hinanden i barnevognsdelen... jeg synes bare ikke klapvognsdelen så så fantatisk ud på billederne de havde på nettte fra bl.a. barnevognshuset.. har i brugt den endnu? hvordan er kvaliteten i den og blødheden? er den blød nok og er der nogen info omkring fhalater? det er noget vi går en del op i..og netop grundet til tænk test vinderens cobra kom på tale.. de 90cm lyder rigtig godt.. jeg frygter bare om kvaliteten er i top også... jeg må ud og se på den...men har du noget yderligere råd der er det påskønnet

Ja billederne af klapvognsdelen, på nettet var noget biiib og bare ik til at opdrive, derfor tog vi derind og så den før vi besluttede os at købe den.. Så den kun inde i forretningen, da vi har den del opbevaret ligenu, men den virkede faktisk utrolig blød og lækker..

Anmeld

13. juli 2011

Cesse

SÅÅ tøser... har jeg været ude og kigge vogne igår med min tyske kvalitets bevidste mand, og jeg lovede lige at opdatere....og dem vi så på var:

ABC cobra

ABC pramy luxe

Teutonia mistral S

Emmaljunga Nitro city

Trille Hippa duo med svinghjul

ABC cobra var ikke den kvalitet vi havde troet ud fra videoen og deres hjemmeside. Sandt at den ikke kan ligges fladt når den skal ligge ned. Liggemålet på barnevognskassen er 75!! det er madrassen jeg målte... det er lyv hvis de siger andet!! (barnevognshuset sagde 80 i deres video på youtube) -Vi er gået helt væk fra den. den var af metal men virkede desværre lidt plastik agtig i stellet... så var ABC Pramy Luxe bedre i kvaliteten med vugge fuktion og mere solid. den var bare uden drejehjul.

Det gode ved ABC var at deres barnevognskasse havde små hooks under madrassen så man kan fast gøre en sele...HURRA..det har jeg ikke set andre kombi med. det gør jo den kan bruges lidt længere hvis ungen sidder op.. men ak.. den var desværre ikke som vi havde forventet.

Teutonias mistral S -NYE udgave er blødere i sædet på klapvognsdelen...så den gamle model der er på udsalg i babysam er ikke blød! den nye havde mange features og var egentlig ret smart, men smal... han kunne ikke vise os liften der skulle sættes på klapvognssædet og den havde ikke noget funktion a la emmaljungas quadrobag hvor bunden kan bruges som ekstra blød liggemåtte når liften ikke bruges mere. så der forslog han en voksi sommerudgave til at blødgøre ekstra... (med det blir for varmt og trængt hvis i spørger mig..

Emmaljungas Nitro city er lidt lav og svært at komme til kurven... men quadrobagen er super da den netop kan lynes fra hinanden og laves til den bløde siddemåtte jeg nævnte. klapvognen er egentlig blød nok, men denne vil kun gøre den blødere.

Trille Hippa synes jeg slet ikke særlig godt om... bremsen var ELENDIG. den kunne stadig rokke meget frem og tilbage...  og så lyver de igen om liggemålene... liftens madras er 75cm(ikke 80) og barnevognens madras er 80... (íkke 90) hvis du presser siderne ud helt til skelettet af vognen så kan du næsten få de 90..men ikke helt.. så jeg var godt skuffet!! ellers var vognen jo flot at se på... men liggemålene skuffede meget!!

jeg håber mine små erfaringer har hjulpet jer... jeg er lidt i tankerne nu om enten en barnevogn Teutonias Monsun S (som er alt for dyr) eller emmaljungas eller mistral s... eller en tysk model der hedder Hartan ( www.hartan.de) som jeg skal ned og se i sept. de laver noget meget lig emmaljungas, men alle deres kan fås med små drejehjul samt accessories... eneste probl er de ikke forhandles her i danmark.. men kvaliteten skulle være i top og produceret kun i tyskland.. ja min mand er jo tysk og så er de ret gode til prisen. Deres liggemål skulle også svinge ml 76 og 80 da de har 3 forskellige lifts muligheder... min svoger har den og den skulle være i top klasse... men det kan jeg opdatere mere om til dem der skulle have interesse... bare skriv til mig..

mvh. Celeste

Anmeld

14. juli 2011

modesty

Cesse skriver:

SÅÅ tøser... har jeg været ude og kigge vogne igår med min tyske kvalitets bevidste mand, og jeg lovede lige at opdatere....og dem vi så på var:

ABC cobra

ABC pramy luxe

Teutonia mistral S

Emmaljunga Nitro city

Trille Hippa duo med svinghjul

ABC cobra var ikke den kvalitet vi havde troet ud fra videoen og deres hjemmeside. Sandt at den ikke kan ligges fladt når den skal ligge ned. Liggemålet på barnevognskassen er 75!! det er madrassen jeg målte... det er lyv hvis de siger andet!! (barnevognshuset sagde 80 i deres video på youtube) -Vi er gået helt væk fra den. den var af metal men virkede desværre lidt plastik agtig i stellet... så var ABC Pramy Luxe bedre i kvaliteten med vugge fuktion og mere solid. den var bare uden drejehjul.

Det gode ved ABC var at deres barnevognskasse havde små hooks under madrassen så man kan fast gøre en sele...HURRA..det har jeg ikke set andre kombi med. det gør jo den kan bruges lidt længere hvis ungen sidder op.. men ak.. den var desværre ikke som vi havde forventet.

Teutonias mistral S -NYE udgave er blødere i sædet på klapvognsdelen...så den gamle model der er på udsalg i babysam er ikke blød! den nye havde mange features og var egentlig ret smart, men smal... han kunne ikke vise os liften der skulle sættes på klapvognssædet og den havde ikke noget funktion a la emmaljungas quadrobag hvor bunden kan bruges som ekstra blød liggemåtte når liften ikke bruges mere. så der forslog han en voksi sommerudgave til at blødgøre ekstra... (med det blir for varmt og trængt hvis i spørger mig..

Emmaljungas Nitro city er lidt lav og svært at komme til kurven... men quadrobagen er super da den netop kan lynes fra hinanden og laves til den bløde siddemåtte jeg nævnte. klapvognen er egentlig blød nok, men denne vil kun gøre den blødere.

Trille Hippa synes jeg slet ikke særlig godt om... bremsen var ELENDIG. den kunne stadig rokke meget frem og tilbage...  og så lyver de igen om liggemålene... liftens madras er 75cm(ikke 80) og barnevognens madras er 80... (íkke 90) hvis du presser siderne ud helt til skelettet af vognen så kan du næsten få de 90..men ikke helt.. så jeg var godt skuffet!! ellers var vognen jo flot at se på... men liggemålene skuffede meget!!

jeg håber mine små erfaringer har hjulpet jer... jeg er lidt i tankerne nu om enten en barnevogn Teutonias Monsun S (som er alt for dyr) eller emmaljungas eller mistral s... eller en tysk model der hedder Hartan ( www.hartan.de) som jeg skal ned og se i sept. de laver noget meget lig emmaljungas, men alle deres kan fås med små drejehjul samt accessories... eneste probl er de ikke forhandles her i danmark.. men kvaliteten skulle være i top og produceret kun i tyskland.. ja min mand er jo tysk og så er de ret gode til prisen. Deres liggemål skulle også svinge ml 76 og 80 da de har 3 forskellige lifts muligheder... min svoger har den og den skulle være i top klasse... men det kan jeg opdatere mere om til dem der skulle have interesse... bare skriv til mig..

mvh. Celeste

Super! Tusind tak for svar.

Et par spørgsmål m.h.t. Mistral S:

SKAL man bruge Teutonias egen lift? Kan man ikke bruge en hvilken som helst lift?

Jeg har også hørt om nogen der lægger voksien direkte i den og bruger som lift, men jeg tænker bare om ikke det bliver lidt for koldt, da siderne på sådan en klapvogn jo er ret åbne (vi venter en oktoberbaby)?

Anmeld

14. juli 2011

modesty

PS: Så du Mistralen både med gummihjul og lufthjul? Er i tvivl om hvad der er bedst at vælge...

Anmeld

16. juli 2011

Cesse

modesty skriver:

Super! Tusind tak for svar.

Et par spørgsmål m.h.t. Mistral S:

SKAL man bruge Teutonias egen lift? Kan man ikke bruge en hvilken som helst lift?

Jeg har også hørt om nogen der lægger voksien direkte i den og bruger som lift, men jeg tænker bare om ikke det bliver lidt for koldt, da siderne på sådan en klapvogn jo er ret åbne (vi venter en oktoberbaby)?

han nævnte deres lift og den kan man også se online på teutonias hjemmeside... om en alm lift kan bruges spurgte jeg egentlig ikke til. det kommer nok an på liftens mål.. på teutonias hjemmeside er der en guide over målne på alle deres vogne og liften... du ku jo sammenligne lift målet med den lift du havde i tankerne.

Babysam gutten nævnte netop at ligge voksiposen med en bæreplade i klapvognen nedslået.. men det tanke synes jeg også var dum netop pga vind og vejr (vores er også et oktober '11 barn..) men der var sådan et stykke man satte foran på vognen for at den gav lidt beskyttelse mod vind og vejr, jeg synes bare det var så omfattende og skulle bruge den og voksi og stadig ikke føle ungen var helt dækket ind... om sommeren vill problemet jo så være at ungen vile få det varmt så vidt jeg kan se på trods af man måske bruger en silke sommer voksi... hvis ungen ikke vil være tildækket så hænger siderne af voksien jo bare ned og dingler omkring hjulne,... det tror jeg ikke han helt forstod ... men ellers synes jeg vognen var flot og fin... synes måske bare ikke hans forklaring var helt go... jeg er nok mest til en hård lift især over barnets første vinter kun værende få måneder..

jeg husker ikke hvilke hjul jeg så... der skal du vidst ned og afprøve selv for at se hvad du fortrækker..

Anmeld

16. juli 2011

modesty

Tak for svar :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.